Gå til innhold

Den store Nintendokaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vil heller at dem fortsetter med dem gamle spill seriene enn at de lager noen nye spill, vist dem slutter å lage mario og zelda spill vil ikke folk spille nintendo lenger

Akkurat her har vi et stort problem jeg har prøvd å ta opp mange ganger før. Nintendo er langt mer enn bare Mario og Zelda. Selv om vi fjernet de to kjerneseriene, er det fortsatt enormt mange serien igjen å ta av. Kid Icarus, Metroid, F-Zero, Dragon Quest (nr 8 er det eneste som ikke er eksklusivt til Nintendo, så vidt jeg vet), Ice Climbers, Animal Crossing, Kirby, Earthbound, Star Fox, Pokemon, Pikmin, Golden Sun og Donkey Kong er bare noen jeg kommer på i farten, og da tar jeg ikke engang med Yoshi's Island, Mario & Luigi RPGene, Mario Kart, Smash Bros osv.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Akkurat her har vi et stort problem jeg har prøvd å ta opp mange ganger før. Nintendo er langt mer enn bare Mario og Zelda. Selv om vi fjernet de to kjerneseriene, er det fortsatt enormt mange serien igjen å ta av. Kid Icarus, Metroid, F-Zero, Dragon Quest (nr 8 er det eneste som ikke er eksklusivt til Nintendo, så vidt jeg vet), Ice Climbers, Animal Crossing, Kirby, Earthbound, Star Fox, Pokemon, Pikmin, Golden Sun og Donkey Kong er bare noen jeg kommer på i farten, og da tar jeg ikke engang med Yoshi's Island, Mario & Luigi RPGene, Mario Kart, Smash Bros osv.

Mario og luigi, mario golf, mario kart, mario party osv er alle mario spill så om de sluttet med mario ville de sluttet med dem spillene, samme med zelda. Det er det som er poenget mitt, zelda og mario er dem eneste gode spillene til nintendo, de du nevnte utenon metroid, pokemon, donkey kong og starfox utenom star fox adventures suger

Lenke til kommentar

Mario og luigi, mario golf, mario kart, mario party osv er alle mario spill så om de sluttet med mario ville de sluttet med dem spillene, samme med zelda. Det er det som er poenget mitt, zelda og mario er dem eneste gode spillene til nintendo, de du nevnte utenon metroid, pokemon, donkey kong og starfox utenom star fox adventures suger

 

Hva som suger og ikke suger er veldig subjektivt. Jeg er hundre prosent uenig med deg. Kid Icarus, F-Zero, Dragon Quest, Kirby, Earthbound, Star Fox, Pikmin og ikke minst Golden Sun (fantastisk franchise, synd DS-spillet var meh i forhold til de to forgjengerne) er fantastiske spillserier.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

 

Hva som suger og ikke suger er veldig subjektivt. Jeg er hundre prosent uenig med deg. Kid Icarus, F-Zero, Dragon Quest, Kirby, Earthbound, Star Fox, Pikmin og ikke minst Golden Sun (fantastisk franchise, synd DS-spillet var meh i forhold til de to forgjengerne) er fantastiske spillserier.

Har kjøpt begge golden sun spillene men ikke giddet å spilt dem enda, ser litt final fantasy-ish. og f zero er jo så og si utdød siden vi ikke har sett snuten av serien på over 10 år. Starfox likte jeg på gamecube men ikke før eller etter det, adventure spillet la igjen mange gode minner i barndomme min:)

Lenke til kommentar

Mario og luigi, mario golf, mario kart, mario party osv er alle mario spill så om de sluttet med mario ville de sluttet med dem spillene, samme med zelda. Det er det som er poenget mitt, zelda og mario er dem eneste gode spillene til nintendo, de du nevnte utenon metroid, pokemon, donkey kong og starfox utenom star fox adventures suger

Har du prøvd alle de nevnte spillene? Kid Icarus, Golden Sun og Dragon Quest-spillene er etter min mening veldig gode spillserier (forøvrig veldig enig i det Klatt3n skriver). Liker du Pokémon er jeg sikker på at du vil like Dragon Quest og Golden Sun-spillene. :)

Endret av Aerow
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Har du prøvd alle de nevnte spillene? Kid Icarus, Golden Age og Dragon Quest-spillene er etter min mening veldig gode spillserier (forøvrig veldig enig i det Klatt3n skriver). Liker du Pokémon er jeg sikker på at du vil like Dragon Quest og Golden Age-spillene. :)

Jeg har prøvd kid icarus, ganske sikker at det heter arcus forresten og prøvde det dragon quest spillet til wii men likte ikke det, har kjøpt en del dragon quest spill til ds fjor som jeg skal prøve en gang

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Du kan jo ikke si at spillene suger når du ikke har prøvd dem alle. Men liker du RPG-spill burde du virkelig sjekke ut Dragon Quest IX, Dragon Quest VIII hvis du har en PS2 og Golden Age-spillene.

 

Heter faktisk Kid Icarus. :)

Rart at jeg alltid trodde han het kid arcus, har icarus på 3ds, den originale og likte ikke det egentlig ikke. Men har hørt det til 3ds er bra

Lenke til kommentar

Mario og luigi, mario golf, mario kart, mario party osv er alle mario spill så om de sluttet med mario ville de sluttet med dem spillene, samme med zelda. Det er det som er poenget mitt, zelda og mario er dem eneste gode spillene til nintendo, de du nevnte utenon metroid, pokemon, donkey kong og starfox utenom star fox adventures suger

Svært fristende å bare si Epic Fail her... :p Men for moro skyld kan jeg utdype dette litt.

 

- Kid Icarus: Han har så langt tre spill, og alle har vært knallgode. Uten å bli for nostalgisk var det første spillet noe nytt, og selv den dag i dag er det et svært bra spill. Men fordi vi fikk Kid Icarus: Uprising viser det at Nintendo ikke mener serien er 100% død ennå- Pit var jo også med i Smash Bros, for den saks skyld. (og btw, han heter Pit, men serien heter Kid Icarus. Aner ikke hvor du får Arcus fra.) Pit har fortsatt mange fans rundt omkring, og et nytt spill mottas med stor takk fra mange av oss.

 

- Metroid: Trenger vel ikke si mer enn det.

 

- F-Zero: Nintendo mente denne var død, men fans har nektet å la dem begrave serien. Resultatet er at Nintendo forklarte seg med at de ikke ante hvordan de skulle ta serien videre, men det er noe de garantert jobber med. Wii U sliter, og et nytt F-Zero kan hjelpe til å selge mer. I det minste vil det selge bra for oss som har Wii U fra før.

 

- Dragon Quest: Du liker nok ikke serien, men i Japan har de egne vertshus der alle ansatte er kledd opp som karakterer fra spillene, og vertshusmusikken fra spillet spilles hele dagen over høytalerene. Det sier litt om hvor stor serien egentlig er. Selv Final Fantasy er småtterier i forhold til DQ i Japan. Er faktisk ikke helt sikker på hvilket Wii-spill du mener du har spilt, men du bør absolutt prøve spillene på DS. Og siden du liker Pokemon kan du jo ta en titt på Dragon Quest Monsters: Joker, eller DQM: Terry's Wonderland? Det er mistenkelig likt Pokemon, men var i 3D lenge før Pokemon.

 

- Ice Climbers: Vi ser neppe et nytt spill i butikken, men et spill på eShop er ikke så utenkelig. Spørsmålet her er vel om du regner spill på eShop som "fullverdige" spill eller ikke. Uansett vil det nok selge bra nok.

 

- Animal Crossing: Mario? Zelda? Monster Hunter? Små tøysespill i forhold til AC i Japan, og selv her i vesten er det begynt å bli svært populært. Et AC til Wii U kan i teorien redde konsollen på egenhånd.

 

- Kirby: Fyren er en legende på linje med Mario og Zelda. Han har riktignok ikke fått den oppmerksomheten han fortjener, men det skal godt gjøres å finne et kjedelig spill med Kirby. Det vet folk, derfor kjøper de det med glede.

 

- Earthbound/Mother 2: Nintendo ville ikke gi det ut i vesten, men fans mer eller mindre tvang dem til å gi det ut på eShop. Nintendo gadd ikke oversette oppfølgeren (Mother 3) til engelsk, så fans gjorde det på egenhånd og la den ut på nettet. Det sier vel sitt hvor populær denne serien er. Vi snakker faktisk et stort rollespill, ikke bare et simpelt Mario eller Zelda.

 

- Star Fox: Har hatt noen små tøysespill der han løper rundt til fots, men han var tilbake i storform på 3DS, og selvsagt i Smash Bros. Vi har ikke sett det siste til denne gjengen, og bra er det. Neppe noe som får casual fans til å strømme til, men noen flopp blir det ikke. Garantert ikke.

 

- Pokemon_ Unødvendig å kommentere mer.

 

- Pikmin: Kort sagt solgte Pikmin 3 93.000 kopier på to dager i Japan, og solgte 22.000 Wii U-konsoller alene. Trenger jeg si mer?

 

- Golden Sun: Det tredje spillet (DS-spillet) solgte faktisk svært bra, så ikke se bort ifra at det kommer enda ett etterhvert. Du liker det kanskje ikke, men det har fått jevnt over svært god omtale, og sånt selger.

 

- Donkey Kong: Han var her før Mario, og han vil være her i mange, mange år til. Selv uten Mario.

 

Var det noe mer du ville vite? ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Svært fristende å bare si Epic Fail her... :p Men for moro skyld kan jeg utdype dette litt.

 

- Kid Icarus: Han har så langt tre spill, og alle har vært knallgode. Uten å bli for nostalgisk var det første spillet noe nytt, og selv den dag i dag er det et svært bra spill. Men fordi vi fikk Kid Icarus: Uprising viser det at Nintendo ikke mener serien er 100% død ennå- Pit var jo også med i Smash Bros, for den saks skyld. (og btw, han heter Pit, men serien heter Kid Icarus. Aner ikke hvor du får Arcus fra.) Pit har fortsatt mange fans rundt omkring, og et nytt spill mottas med stor takk fra mange av oss.

 

- Metroid: Trenger vel ikke si mer enn det.

 

- F-Zero: Nintendo mente denne var død, men fans har nektet å la dem begrave serien. Resultatet er at Nintendo forklarte seg med at de ikke ante hvordan de skulle ta serien videre, men det er noe de garantert jobber med. Wii U sliter, og et nytt F-Zero kan hjelpe til å selge mer. I det minste vil det selge bra for oss som har Wii U fra før.

 

- Dragon Quest: Du liker nok ikke serien, men i Japan har de egne vertshus der alle ansatte er kledd opp som karakterer fra spillene, og vertshusmusikken fra spillet spilles hele dagen over høytalerene. Det sier litt om hvor stor serien egentlig er. Selv Final Fantasy er småtterier i forhold til DQ i Japan. Er faktisk ikke helt sikker på hvilket Wii-spill du mener du har spilt, men du bør absolutt prøve spillene på DS. Og siden du liker Pokemon kan du jo ta en titt på Dragon Quest Monsters: Joker, eller DQM: Terry's Wonderland? Det er mistenkelig likt Pokemon, men var i 3D lenge før Pokemon.

 

- Ice Climbers: Vi ser neppe et nytt spill i butikken, men et spill på eShop er ikke så utenkelig. Spørsmålet her er vel om du regner spill på eShop som "fullverdige" spill eller ikke. Uansett vil det nok selge bra nok.

 

- Animal Crossing: Mario? Zelda? Monster Hunter? Små tøysespill i forhold til AC i Japan, og selv her i vesten er det begynt å bli svært populært. Et AC til Wii U kan i teorien redde konsollen på egenhånd.

 

- Kirby: Fyren er en legende på linje med Mario og Zelda. Han har riktignok ikke fått den oppmerksomheten han fortjener, men det skal godt gjøres å finne et kjedelig spill med Kirby. Det vet folk, derfor kjøper de det med glede.

 

- Earthbound/Mother 2: Nintendo ville ikke gi det ut i vesten, men fans mer eller mindre tvang dem til å gi det ut på eShop. Nintendo gadd ikke oversette oppfølgeren (Mother 3) til engelsk, så fans gjorde det på egenhånd og la den ut på nettet. Det sier vel sitt hvor populær denne serien er. Vi snakker faktisk et stort rollespill, ikke bare et simpelt Mario eller Zelda.

 

- Star Fox: Har hatt noen små tøysespill der han løper rundt til fots, men han var tilbake i storform på 3DS, og selvsagt i Smash Bros. Vi har ikke sett det siste til denne gjengen, og bra er det. Neppe noe som får casual fans til å strømme til, men noen flopp blir det ikke. Garantert ikke.

 

- Pokemon_ Unødvendig å kommentere mer.

 

- Pikmin: Kort sagt solgte Pikmin 3 93.000 kopier på to dager i Japan, og solgte 22.000 Wii U-konsoller alene. Trenger jeg si mer?

 

- Golden Sun: Det tredje spillet (DS-spillet) solgte faktisk svært bra, så ikke se bort ifra at det kommer enda ett etterhvert. Du liker det kanskje ikke, men det har fått jevnt over svært god omtale, og sånt selger.

 

- Donkey Kong: Han var her før Mario, og han vil være her i mange, mange år til. Selv uten Mario.

 

Var det noe mer du ville vite? ;)

Starfox adventure var ikke tøys, er et kraftig undervurert spill, det er dem flyve og skyte spillene som suger, helt ufattelig at folk ikke kan like starfox adventure. Mario og zelda er ikke tøysespill sammenlignet med animal crossing, animal crossing er noe av det dummeste jeg har vært borti spill og donkey kong var ikke her før mario, dem kom samtidlig og det er ikke donkey kong engang som er i det spillet, det er han gamle som du ser i donkey kong country serien bare at han var ung og pokemon ja unødvendig å si noe fordi vi vet allerede at folk elsker det

Lenke til kommentar

For de som er interesserte, så kjører cdon tilbud på AC IV: Black Flag (199 kr), Splinter Cell: Blacklist (179 kr) og Just Dance 2014 (179kr), alle til Wii U, seff. Vurdere å plukke opp enten AC eller Spliter Cell, men er usikker på hvilket av dem.

 

Og forøvrig, flott oppsummering Schreiber. Hadde vært så uendelig digg med et nytt F-Zero til Wii U. Jeg angrer den dag i dag på at jeg byttet bort F-Zero GX (dog, det er jo ikke et alt for stort problem å skaffe et nytt).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

For de som er interesserte, så kjører cdon tilbud på AC IV: Black Flag (199 kr), Splinter Cell: Blacklist (179 kr) og Just Dance 2014 (179kr), alle til Wii U, seff. Vurdere å plukke opp enten AC eller Spliter Cell, men er usikker på hvilket av dem.

 

Og forøvrig, flott oppsummering Schreiber. Hadde vært så uendelig digg med et nytt F-Zero til Wii U. Jeg angrer den dag i dag på at jeg byttet bort F-Zero GX (dog, det er jo ikke et alt for stort problem å skaffe et nytt).

Er et spill som ac noe behagelig å spille på med wii u kontroller?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Vel, det veit jeg ikke, for jeg har aldri prøvd. Når det er sagt, så regner jeg med man kan bruke Wii U Pro controller, og den er jo regelrett deilig.

Minner meg om xbox sin kontroll

Lenke til kommentar

Starfox adventure var ikke tøys, er et kraftig undervurert spill, det er dem flyve og skyte spillene som suger, helt ufattelig at folk ikke kan like starfox adventure. Mario og zelda er ikke tøysespill sammenlignet med animal crossing, animal crossing er noe av det dummeste jeg har vært borti spill og donkey kong var ikke her før mario, dem kom samtidlig og det er ikke donkey kong engang som er i det spillet, det er han gamle som du ser i donkey kong country serien bare at han var ung og pokemon ja unødvendig å si noe fordi vi vet allerede at folk elsker det

Hva du liker og ikke liker gir jeg loddrett blaffen i, for å være ærlig. Det er ikke det denne diskusjonen handler om. Den handler om at Nintendo har langt flere serier enn Mario og Zelda. Du sier Animal Crossing er noe av det dummeste du har vært borti, men fakta er at det er det første 3DS-spillet noensinne som har solgt over to millioner kopier i Japan - og det på bare to måneder. På verdensbasis har det solgt godt over seks millioner kopier allerede.

 

Og ja, Donkey Kong kom før Mario. Mario dukket ikke opp før et godt stykke ute i utviklingen av Donkey Kong, og selv når spillet kom var det oppkalt etter apen, ikke rørleggeren. Sitt eget spill fikk han ikke før senere. Jeg har heller aldri sagt Mario kom etter apen i Donkey Kong Country. Som du selv sier er DKC bare en spin-off fra Donkey Kong.

 

Btw for den saks skyld ble Mario aldri nevnt med navn i Donkey Kong, om jeg ikke tar feil.

Endret av Schreiber
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Hva du liker og ikke liker gir jeg loddrett blaffen i, for å være ærlig. Det er ikke det denne diskusjonen handler om. Den handler om at Nintendo har langt flere serier enn Mario og Zelda. Du sier Animal Crossing er noe av det dummeste du har vært borti, men fakta er at det er det første 3DS-spillet noensinne som har solgt over to millioner kopier i Japan - og det på bare to måneder. På verdensbasis har det solgt godt over seks millioner kopier allerede.

 

Og ja, Donkey Kong kom før Mario. Mario dukket ikke opp før et godt stykke ute i utviklingen av Donkey Kong, og selv når spillet kom var det oppkalt etter apen, ikke rørleggeren. Sitt eget spill fikk han ikke før senere. Jeg har heller aldri sagt Mario kom etter apen i Donkey Kong Country. Som du selv sier er DKC bare en spin-off fra Donkey Kong.

 

Btw for den saks skyld ble Mario aldri nevnt med navn i Donkey Kong, om jeg ikke tar feil.

Hele meningen med diskusjon.no er å si og dele meninger og av og til være uenig, det er det som er sjarmen med forumet:)

Lenke til kommentar

Til de to diskusjonene som har gått de siste sidene:

 

1. Wii U er ferdig. Det er absolutt ingen ting Nintendo kan gjøre på dette tidspunktet for å redde den konsollen, det beste de kan håpe på er salg et sted mellom 20 og 30 millioner - noe som vil være en gedigen flopp etter Wii - og vil sementere Nintendos posisjon som en liten nisje på siden av resten av industrien. Smash vil ikke endre dette, Mario Kart vil ikke endre det - og DK vil ihvertfall ikke endre det. Selvsagt kan det dukke opp en Nintendogs eller Wii Fit - men sjansen for det er minimale.

 

2. Nintendo kan likevel ikke dumpe Wii U og gå videre til en ny konsoll, da dette vil knuse den troverdighet de har som plattformansvarlig og gjøre det ekstremt vanskelig å få folk til å kjøpe neste generasjon. Sega vet alt om dette - de droppet Saturn etter bare tre år - og til tross for at de med Dreamcast gjorde absolutt alt rett - så var folk forsiktige, alt for forsiktige, til å kjøpe den - og enden ble at Sega måtte gi seg. Dette vil også skje med Nintendo om de nå dropper Wii U - derfor er de nødt til å holde det gående i minst tre år til.

 

3. Eneste realistiske håpet Nintendo har i fremtiden er å innse at de aldri vil lykkes med å få det publikumet som ønsker Cod, Fifa og AC til å foretrekke deres plattform. De forsøkte litt å gå etter disse spillerne med Wii U - men det floppet som forventet totalt - og de bør overlate disse helt og holdent til MSony. Derimot virker både PS4 og Xbone å i enda større grad være dømt til plattformer totalt dominert av nettopp disse store, dyre, voldelige og vestlige spillene - og jeg tror serier som tradisjonelt har trivdes hos Nitnendo, Sega og Sony vil ha enda større vanskeligheter her enn på PS360. Her har Nintendo en sjanse, og jeg tror det er nettopp det som er bakgrunnen for at de forsøker å sikre seg ting som Sonic, Yakuza, Monster Hunter og Bayonetta. Jeg mener imidlertid de må fortsette denne utviklingen, og de bør forsøke å finansiere så mange spill i klassiske japanske sjangre og serier som mulig. Spør Konami om et nytt Suikoden, Capcom om et nytt Mega Man, Sega om et nytt Panzer Dragoon, Atlus om SMT (dette gjøres vel allerede), Squenix om nytt Valkyria Profile, osv. Nintendo bør gi mest mulig insentiver til alle disse selskapene - inkludert stille med produsenter som kan sørge for kvaliteten og garantier for at selskapene ikke vil tape penger - for at slike ting skal lages. I tillegg bør de knytte til seg så mange nye studioer som mulig, og da særlig de som laget spill som gjør det brukbart hos kritikerne men flopper kommersielt. Hva driver studioet bak Lost Planet 3 med? Enslaved? 3D Dot Game Heroes? Star Ocean 4? Bionic Commando? Saboteur? Denne tanken tror jeg nettopp var den som lå bak da Nintendo knyttet til seg Platinum - og den bør videreutvikles og foredles. Og som Kyllingen skrev ovenfor - dette gjelder åpenbart også Nintendos egne serier - Star Fox, F-Zero, Last Story, Star Tropics, Kid Icarus, Takamaru, Sin & Punishement, Golden Sun etc. Send disse seriene ut til overnevnte utviklere - og la Kensuke Tanabe kontrollere at kvaliteten er høy nok.

 

Hvorfor? Fordi Nintendos eneste håp om de ønsker å fortsette som plattformholder er å selv produsere nok spill i såpass mange ulike sjangre at de kan holde et sunt økosystem på siden av MSony sine plattformer. Skal de klare dette er det en gruppe som holder nøkkelen til suksess, nemlig de som har vokst opp med Nintendo og Sega og har nostalgi for serier og merker som en vanligvis forbinder med disse - og som i dag gjerne er godt voksne menn med egne barn - som undertegnede. Slik kan de også kanskje lykkes med å bringe sine idealer, idéer og serier over til en ny oppvoksende generasjon av spillere, og kanskje, bare kanskje, lykkes med å beholde en viss relevans også i fremtiden. Dette er slik jeg ser det Nintendos eneste håp om vi ønsker å bevare et sterkt, kreativt Nintendo som fortsetter å fokusere på å lage fantastiske spill med innovative mekanikker i sjangre som knapt dekkes av andre utviklere - alternativet kan fort være det grusomme togkrasjet som har blitt Sega - og det ønsker vel ingen.

 

Sist, Platekompaniet har et "3 for 2 på barnespill" som jeg benyttet meg av for å få både Mario, Zelda og enda et spill for 300 kroner stykket - anbefaler alle å løpe og kjøpe - selv skal jeg kose meg med multiplayer i 3D Mario med det som forhåpentligvis er fremtidens Nintendo-kunde - min sønn. :)

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...