Gå til innhold

Hvor mye ram er nok?


joro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

mmm..er enig at det går rundt med 256..men vil sterk annbefale 512ram eller mere

256ram..da får du slite litt..alt går ganske trekt(program,spill)

jeg merket stor forskjell både i spill og proz i fra 512 til 780 ram..

sikker ennå bedre med 1024ram,for at alt skal gå silkemykt.

 

men 512 ram bør man ha i xp

Lenke til kommentar
mmm..er enig at det går rundt med 256..men vil sterk annbefale 512ram eller mere

256ram..da får du slite litt..alt går ganske trekt(program,spill)

jeg merket stor forskjell både i spill og proz i fra 512 til 780 ram..

sikker ennå bedre med 1024ram,for at alt skal gå silkemykt.

 

men 512 ram bør man ha i xp

 

Merker forskjell fra 512 til 768 MB? Mer RAM vil ikke ha noen effekt på PC-en med mindre systemet har bruk for å legge mer i minnet. Hva slags spill er det du spiller som yter bedre med 768 i steden for 512 MB?

 

Er enig i at 512 MB er noe man bør ha, men det er på ingen måte nødvendig, og kjører man f.eks. 3DMark 2001SE vil man ikke få annerledes resultat med 512 i forhold til 256 MB. (vet at dette er en omdiskutert benchmark, men det har fint lite å si i denne sammenhengen).

 

Gikk selv over fra 512 til 1024 MB RAM for ikke så alt for lenge siden, og den eneste forskjellen jeg merker på dette er når jeg åpner mange bilder i PS samtidig.

Lenke til kommentar

nødvendig eller nok ram !

kan hende at 512 ram er nok for og spille,men hvis man merker mindre hakking med detaljer på max og ultra er jo det bra..

tenker på ut 2003,postal 2,bf 1942.spill som krever mye ram for og kjøre med flyt.

men du har rett der,største forskjell var vel fra 256 til 512 ram.kansje ikke så stor med ca 768 ram.

 

men mener fremdeles at det er litt forskjell fra 512 til 768 ram. :wink:

Lenke til kommentar

Jeg har 512MB Twinmoc pc2700 DDR, og om ikke veldig lenge har jeg egentlig lyst å kjøpe 512 MB ram til. Jeg spiller mest, men så har jeg jo lest da, de sepcs'ene som er linka til her fra forumet, at det er anbefalt med 512MB ram eller mer til DOOM3/HL2.

Det har jeg lurt litt på...når det står "recommended: 256MB RAM" f.eks på en spillpakke, betyr det at det er anbefalt med 256MB LEDIG ram? Eller 256MB installert ram?

Enig i at XP kan sluke ram etterhvert, men dette kan jo skyldes spyware osv. Er vel bedre med nok RAM enn swapfil? :p

 

EDIT: typo

Lenke til kommentar
nødvendig eller nok ram !

kan hende at 512 ram er nok for og spille,men hvis man merker mindre hakking med detaljer på max og ultra er jo det bra..

tenker på ut 2003,postal 2,bf 1942.spill som krever mye ram for og kjøre med flyt.

men du har rett der,største forskjell var vel fra 256 til 512 ram.kansje ikke så stor med ca 768 ram.

 

men mener fremdeles at det er litt forskjell fra 512 til 768 ram. :wink:

 

UT2003 er svært avhengig av skjermkort samt CPU, postal 2 kjørte i alle fall jeg helt glatt med 512 MB RAM. BF 1942 er vel først og fremst CPU-intensivt hvis jeg ikke husker feil.

 

Flyten på spill er ikke først og fremst avhengig av menge RAM, men av CPU og skjermkort. Derimot kan minnebåndbredden ha noe å si for spillene.

 

Hvis du kan vise til benchmarks som sier at bruk av 768 MB RAM gir bedre ytelse enn 512 MB i spill (uten å ha en haug med programmer som spiser opp minnet i bakgrunnen) vil jeg gjerne se dem.

Lenke til kommentar
"]Det har jeg lurt litt på...når det står "recommended: 256MB RAM" f.eks på en spillpakke, betyr det at det er anbefalt med 256MB LEDIG ram? Eller 256MB installert ram?

 

Dette betyr mengde installert RAM, men har du ørten programmer oppe i bakgrunnen som spiser opp alt tilgjengelig minne har du et problem.

 

På ren generell basis vil jeg si at 512 MB RAM per i dag er mer enn nok for 99% av PC-brukere. Mer enn dette har man bruk for hvis man driver mye med redigering av store filer (video, lyd, bilde) eller hvis man har mange applikasjoner oppe - og ikke minst hvis man har maskinen full av spyware :yes:

Lenke til kommentar

men mener fremdeles at det er litt forskjell fra 512 til 768 ram. :wink:

 

Selv merket jeg ikke noe forskjell mellom 512MB og 756MB ram. Jeg er svært kresen på at ting skal fungere silkeglatt. Brukte maskinen mye til spill, men også til lettere videogredigering og arbeid i fotoshop. Også diverse benchmark tester. Forskjellen var ikke merkbar eller målbar. Som sagt kanskje for heavy videoredigering og photoshop, men ikke for 99% av alle pcbrukere som desertglow sa.

 

256MB ram er derimot meget merkbart dårligere enn 512MB når man bruker XP.

 

1024MB er showoff og ikke vits i å ha.

Lenke til kommentar

Kjøpte meg nylig 2x GeIL PC3200 256mb ram og er mer enn fornøgd med det, jeg driver med litt videoredigering, spilling osv.

 

Mer enn 512mb ram av god kvalitet er unødvendig ved det nåværende tidspunkt (for oss med begrenset lommebok) synes iallfall jeg.

Lenke til kommentar
nødvendig eller nok ram !

kan hende at 512 ram er nok for og spille,men hvis man merker mindre hakking med detaljer på max og ultra er jo det bra..

tenker på ut 2003,postal 2,bf 1942.spill som krever mye ram for og kjøre med flyt.

men du har rett der,største forskjell var vel fra 256 til 512 ram.kansje ikke så stor med ca 768 ram.

 

men mener fremdeles at det er litt forskjell fra 512 til 768 ram. :wink:

 

 

PC 3200 RAM sammen med PC 2100 ?!? :o

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...