Gå til innhold

Ligger som nr 66 på venteliste. Har jeg noe sjanse?


alike

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei, og takk for svar.

 

Nei jeg har ikke det. Jeg har bare vanlig videregående skole (GK og VK1, yrekesveien)

 

Jeg har nå tatt kontakt med SONANS for å høre med dem hvilke muligheter jeg har til å oppnå studiekompetanse med de fagene jeg trenger til utdanningen. Håper de kan hjelpe meg :)

Lenke til kommentar

Sannsynligvis vil det også bli ledige plasser etter studiestart. Jeg tror vi mistet 10 studenter bare i min klasse(av 3 klasser) de førse par ukene. HiST.

 

Edit: Hvis du kun mangler realfag kan realfagskurs være en mulighet også. På hist blir dette kjørt som et vår-semester kurs.

Endret av Sink
Lenke til kommentar

Mulighet 1:

Du venter og ser om du kommer inn. (sjanser på at nok folk dropper studieplassen, takker nei i siste sekund.)

 

Mulighet 2:

Søk deg inn på realfagskurs, kan hende du må flytte da...jeg gikk i Trondheim.

 

Mulighet 3:

Les deg opp selv. Med det materialet som finnes på youtube i dag, så er det ikke umulig å lese seg opp til R1+R2/2MX+3MX/Fysikk.

 

Fysikk 1 var muntlig eksamen på VGS...så den er nesten umulig å stryke på om du har lest noe som helst.

Altså kan en eventuel slagplan se slik ut: R1/2MX + Fysikk privatist på høsten, R2/3MX på vår.

 

Nå skal det være sagt at forkursene stort sett altid er fulle ved oppstart.

Lenke til kommentar

Jeg regner med du har fagbrev å noe arbeidserfaring siden du har tatt yrkesveien?

 

ps : Ikke meningen å "stjele" tråden til TS men, jeg bare lurer på om hvordan høgskolene velger ut kandidatene til forkursene? Har det noe å si att man har fagbrev å erfaring her, eller ser dem bare på karakterene fra vgs hvist man har gått gk å vk1? Kanskje trådstarter lurer på dette selv.

 

Anyway til TS så som noen sier så vil en del hoppe av å du vil få en plass. Har en kompis som gikk det selv i tr.h, å han sa att mange droppet av før det begynnte å di første ukene.

Så jeg vil tro du kommer deg inn, er heller ikke alle som "aksepterer" plassen sin i tide eller av andre grunner.

 

jann

Endret av Ivanka
Lenke til kommentar

Jeg regner med du har fagbrev å noe arbeidserfaring siden du har tatt yrkesveien?

 

ps : Ikke meningen å "stjele" tråden til TS men, jeg bare lurer på om hvordan høgskolene velger ut kandidatene til forkursene? Har det noe å si att man har fagbrev å erfaring her, eller ser dem bare på karakterene fra vgs hvist man har gått gk å vk1? Kanskje trådstarter lurer på dette selv.

 

Anyway til TS så som noen sier så vil en del hoppe av å du vil få en plass. Har en kompis som gikk det selv i tr.h, å han sa att mange droppet av før det begynnte å di første ukene.

Så jeg vil tro du kommer deg inn, er heller ikke alle som "aksepterer" plassen sin i tide eller av andre grunner.

 

jann

 

Såvidt jeg vet fra UiS så fikk folk med fagbrev prioritet over vgs folk.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei og takk for alle svar :)

 

Jeg har vert bortreist en stund så er derfor jeg ikke har fått svar.

 

Jeg har kommet meg lengre opp på lista, å ligger nå på 47 på pri 1, og 42 på pri 2. Så det er positivt :)

 

Jeg har også fått ettersendt arbeiderfaring som skal gi meg ekstrapoeng. Så nå krysser jeg fingrene :)

 

Har vert i kontakt med Sonans å har nå en plan b :)

 

 

Nei, jeg har ikke fagbrev.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...