Gå til innhold

Hovedforskjell mellom Vertex, agility og Solid


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Lurer på hva som er hovedforskjellen mellom de forskjellige OCZ diskene.

Altså Vertex 3, Agility og Solid. Om det er store hastighets forskjeller, eller om dette er såppas lite at det ikke merkes etc. Skulle helst ha hatt bestilt nå snart men finner ikke noen info angående forskjellene på de 3 diskene her, så usikker på om jeg skal fortsette vente på vertex 3 eller kjøpe eks agility eller solid!

 

Evt hvordan stiller denne seg opp mot vertex 3 ? http://www.dustinhome.no/pd_5010596514.aspx

 

Takk for svar!

Endret av Concker
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det noen bekreftet dato for Force 3 da?

Har ventet i månedsvis for vertex 3 max iops som tydligvis aldri kommer på lager...

 

Begynner gå litt lei av og vente da jeg skulle hatt formatert maskina snart og da vil jeg helst ha ssd før jeg gjør det så slipper og gjøre det 2 ganger, samt ting vil jo gå mye fortere med ssd, instalasjon av windows, spill software etc.

 

Klarover at man kan kjøre alt fra en hdd til ssd men vil helst ha clean install da jeg antaglig må endre litt på raid oppsettet.

 

Så er det noe som er lik i ytelse på markedet sammenlignet med vertex 3 egentlig?

Har støtte for 6gbps så vil da helst ha dette og ytelse i samme klasse som vertex 3

Lenke til kommentar

Du vil ikke merke forskjell i ytelse fra en Vertex 2 til en vertex 3 i vanlig bruk til internett og spill. Så om du vil ha god ytelse nå kjøper du C300 eller Vertex 2/3.

 

selfølgelig ikke, men jeg jobber mye med komprimerte filer ofte veldig store så vil nok merke litt på hastigheter her vil jeg tro, Samt prisforskjellen er for liten til at det lønner seg og kjøpe en "gammel type" ssd med et eldre grensesnitt en resten av pc'n da det andre er rimelig highend

Lenke til kommentar

Er det noen bekreftet dato for Force 3 da?

Har ventet i månedsvis for vertex 3 max iops som tydligvis aldri kommer på lager...

 

Begynner gå litt lei av og vente da jeg skulle hatt formatert maskina snart og da vil jeg helst ha ssd før jeg gjør det så slipper og gjøre det 2 ganger, samt ting vil jo gå mye fortere med ssd, instalasjon av windows, spill software etc.

 

Klarover at man kan kjøre alt fra en hdd til ssd men vil helst ha clean install da jeg antaglig må endre litt på raid oppsettet.

 

Så er det noe som er lik i ytelse på markedet sammenlignet med vertex 3 egentlig?

Har støtte for 6gbps så vil da helst ha dette og ytelse i samme klasse som vertex 3

 

Hvis du har ventet i månedsvis på en Vertex 3 MAX iops, så har du jammen med failet epic. Den har vært på LAGER 120gb versjonen på digitalimpuls i 3 uker. Selv har jeg 2 stk. 240gb versjonen har vært på lager ca 1 uke.

 

 

Netshop har også hatt dem på lager. Lønner seg å titte litt vettu :yes:

 

God helg :thumbup:

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det noen bekreftet dato for Force 3 da?

Har ventet i månedsvis for vertex 3 max iops som tydligvis aldri kommer på lager...

 

Begynner gå litt lei av og vente da jeg skulle hatt formatert maskina snart og da vil jeg helst ha ssd før jeg gjør det så slipper og gjøre det 2 ganger, samt ting vil jo gå mye fortere med ssd, instalasjon av windows, spill software etc.

 

Klarover at man kan kjøre alt fra en hdd til ssd men vil helst ha clean install da jeg antaglig må endre litt på raid oppsettet.

 

Så er det noe som er lik i ytelse på markedet sammenlignet med vertex 3 egentlig?

Har støtte for 6gbps så vil da helst ha dette og ytelse i samme klasse som vertex 3

 

Hvis du har ventet i månedsvis på en Vertex 3 MAX iops, så har du jammen med failet epic. Den har vært på LAGER 120gb versjonen på digitalimpuls i 3 uker. Selv har jeg 2 stk. 240gb versjonen har vært på lager ca 1 uke.

 

 

Netshop har også hatt dem på lager. Lønner seg å titte litt vettu :yes:

 

God helg :thumbup:

 

 

Klar over de var på lager for en liten periode, men ble mye utgifter på bil så måtte ventes med til nå, og nå er de selvfølgelig utsolgt alle steder igjen :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...