Gå til innhold

Komplett økt sine fraktpriser 17mai


Anbefalte innlegg

Hei,

Det er helt riktig som du sier Mortis at vi leier en del av lokalet fra våre venner i Jernia, men personalet er faktisk ansatt av Komplett :-)

 

Fyren som sitter på Tiller i Trondheim tror jeg må ha rimelig lange og kjedelige dager, om han ikke tilfeldigvis har andre kontoroppgaver han kan gjøre mens han venter på kunder? Sitter han og surfer mellom hver kunde, kan jeg ikke skjønne annet enn at det måtte være veldig mye billigere å få Jernia-personalet til å ta utleveringen? Trykket på utleveringen har vært ikkeeksisterende de gangene jeg har vært der, så fast ansatt høres ut som noe som burde kommet om behovet ble større på sikt.

 

Det hadde f.eks vært en fullgod løsning for meg med tilsvarende utlevering som "post i butikk"-løsningen på min lokale Prix: Jeg klarer fint å vente de 30 sekundene det tar for personalet å komme etter at jeg har ringt på "det står noen på posten-klokka".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, men posten Sverige og posten Norge har et tett samarbeid. Hvorfor kan ikke norske bedrifter få like gode priser på frakt innad i Norge slik at de kan konkurrere med sine motparter i Sverige? Hvis det er noen som burde subsidieres er det Posten Norge og Tollpost, de har alt for dyre fraktpriser på små pakker.

Endret av Nator
Lenke til kommentar

Og komplett.no er fortsatt kongen av support. Har hatt et silverstone raven rv01 kabinett i snart 2 år, og vifta har aldri funket. Når jeg tok kontakt med support for noen dager siden og forklarte problemet mitt (2 år etter at det oppsto) så fikk jeg nytt, kostnadsfritt.

 

Ja, de ble bedre når de merket presset fra Dustin. Konkurranse på service/support er veldig bra!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Synes 39 kr er helt greit jeg, de som henter varen og jobber på lageret/pick-up pointet må jo også ha lønn for arbeidet sitt!

He, he... komplett kjører sikkert helt uten avanse på varene, de er nok helt avhengig av pick-up point'et for å få lønn.

Og får du det over nattafor 59kr hos posten forøvrig?

Posten bedriftspakke, 80 spenn. Men da inn til kontorpulten min. Dog tar det som regel 1 natt ekstra (spørs når Norek effektiviserer sendinga).

 

Driftspakken du får tilsendt for 80 spenn når absolutt ikke inn til kontorpulten din. Den kommer når du er på arbeid, slik at du må kjøre ut/spasere til nærmeste postkontor for å hente den alikevel.

 

Når det kommer til det lille gebyret komplett tar for at du skal hente varen selv, er ingen diskusjon. Det krever ekstra ansatte for å få levert ut produktene, dette vil si ekstra lønn som MÅ dekkes på noe vis. Her er det du bommer kolossalt! At du skriver at det er ingen ekstra kostnad tilknyttet til å levere ut varer tar du feil. Her er det nok garantert noen som bruker ekstra tid for de ansatte som leverer ut varene (klaging/trenger hjelp til produktet) etc.

Hva om vi heller holder oss til KUN internettsalg og feier bort alt annet?

 

Det er akkurat slike som deg som gjør at ting blir dyrere!

Endret av watchman
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Driftspakken du får tilsendt for 80 spenn når absolutt ikke inn til kontorpulten din. Den kommer når du er på arbeid, slik at du må kjøre ut/spasere til nærmeste postkontor for å hente den alikevel.

Postens Bedriftspakke kommer til arbeidsplassen min. Den leveres i resepsjonen her så kommer noen inn til meg med den. Les før du svarer.

 

Når det kommer til det lille gebyret komplett tar for at du skal hente varen selv, er ingen diskusjon. Det krever ekstra ansatte for å få levert ut produktene, dette vil si ekstra lønn som MÅ dekkes på noe vis.

Hva er egentlig jobben til de ansatte på lageret til komplett siden utlevering tydeligvis ikke er en del av denne (siden det kreves "ekstra" ansattte) ?

 

Det er forøvrig rart komplett ikke tar "levering-til-transportør" gebyr for å sende pakker. Da må jo de ansatte der levere pakken til f.eks. posten...

 

Her er det du bommer kolossalt! At du skriver at det er ingen ekstra kostnad tilknyttet til å levere ut varer tar du feil. Her er det nok garantert noen som bruker ekstra tid for de ansatte som leverer ut varene (klaging/trenger hjelp til produktet) etc.

Vanligvis er utgiftene til service/support bakt inn i avansen på salgsprisen. Jeg vet iallefall at om en av mine kunder kommer innom oss og henter en dings skal denne slippe å betale for "forsendelsen".

Det er akkurat slike som deg som gjør at ting blir dyrere!

Komplett har iallefall missvisende priser for det er jo klin umulig å få kjøpt noe der uten å betale et tillegsgebyr. De bør begynne med nominelle og effektive priser slik som bankene gjør med rentene.

Lenke til kommentar

Driftspakken du får tilsendt for 80 spenn når absolutt ikke inn til kontorpulten din. Den kommer når du er på arbeid, slik at du må kjøre ut/spasere til nærmeste postkontor for å hente den alikevel.

Postens Bedriftspakke kommer til arbeidsplassen min. Den leveres i resepsjonen her så kommer noen inn til meg med den. Les før du svarer.

 

Det er ikke alle av oss som har mulighet til å bestille varer privat via jobben og få levert våre privatsaker der. Her diskuterer du nok engang ut ifra et enkelt tilfelle, som blir feil å gjøre.

 

Når det kommer til det lille gebyret komplett tar for at du skal hente varen selv, er ingen diskusjon. Det krever ekstra ansatte for å få levert ut produktene, dette vil si ekstra lønn som MÅ dekkes på noe vis.

Hva er egentlig jobben til de ansatte på lageret til komplett siden utlevering tydeligvis ikke er en del av denne (siden det kreves "ekstra" ansattte) ?

 

Tror du at en lageransatt rett og slett kan slippe det han har i hendene og spasere bort til luken, finne fram kundens vare og gå tilbake for å fortsette med det han/hun gjorde? Da tror du helt feil: En lukeansatt blir ofte "plaget" med spørsmål/evt andre ting som gjør at dette tar mer "tid". Og ja, det stemmer: Tid = penger i dette markedet. Her er du nødt til å gjøre litt mer research før du uttaler deg.

 

 

Det er forøvrig rart komplett ikke tar "levering-til-transportør" gebyr for å sende pakker. Da må jo de ansatte der levere pakken til f.eks. posten...

 

Her er det du bommer kolossalt! At du skriver at det er ingen ekstra kostnad tilknyttet til å levere ut varer tar du feil. Her er det nok garantert noen som bruker ekstra tid for de ansatte som leverer ut varene (klaging/trenger hjelp til produktet) etc.

Vanligvis er utgiftene til service/support bakt inn i avansen på salgsprisen. Jeg vet iallefall at om en av mine kunder kommer innom oss og henter en dings skal denne slippe å betale for "forsendelsen".

 

Du kan ikke sitte å "anta" at det er bakt inn noen som helst avanse i dataprodukt.

En internettbutikk baserer seg på kvanta med svært små marginer.

 

Det er akkurat slike som deg som gjør at ting blir dyrere!

Komplett har iallefall missvisende priser for det er jo klin umulig å få kjøpt noe der uten å betale et tillegsgebyr. De bør begynne med nominelle og effektive priser slik som bankene gjør med rentene.

 

Hva som er klin umulig og alle tilleggsgebyrene du prater om her? Denne forstod jeg ingenting av..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Lær deg (eller gidd) å qoute skikkelig ellers blir det du skriver det håpløst å lese.

 

Det er ikke alle av oss som har mulighet til å bestille varer privat via jobben og få levert våre privatsaker der. Her diskuterer du nok engang ut ifra et enkelt tilfelle, som blir feil å gjøre.

Hæ? ... enkelt tilfelle?

 

Tror du at en lageransatt rett og slett kan slippe det han har i hendene og spasere bort til luken, finne fram kundens vare og gå tilbake for å fortsette med det han/hun gjorde? Da tror du helt feil: En lukeansatt blir ofte "plaget" med spørsmål/evt andre ting som gjør at dette tar mer "tid". Og ja, det stemmer: Tid = penger i dette markedet. Her er du nødt til å gjøre litt mer research før du uttaler deg.

De ansatte hos komplett leverer varer til transportørene (posten etc) gratis, men altså ikke til en som dukker opp i luka.

 

De skal ikke drive support til folk som spør og klager. Denslags har de ikke (eller skal ikke ha) kunnskaper til.

 

(BTW; Netshop leverer gratis ved oppmøte i Sandefjord)

Du kan ikke sitte å "anta" at det er bakt inn noen som helst avanse i dataprodukt.

En internettbutikk baserer seg på kvanta med svært små marginer.

Latterlig utsagn. Har de for små marginer må de økes, enten ved å kutte utgifter eller øke prisene. Det er helt rimelig å forvente at avansen til en butikk som komplett skal dekke utgiftene til fortaket og helst gi et lite overskudd.

Hva som er klin umulig og alle tilleggsgebyrene du prater om her? Denne forstod jeg ingenting av..

Her reklamerer komplett med en vare til 2395,-

Klarer du å få tak i den med 2395 kroner i lomma (eller på konto) ?

Lenke til kommentar

Syntes denne diskusjonen blir latterlig. Komplett må dekke alle kostnader, pluss litt til.

Vil tro at Komplett har vesentlig mye mer trykk på lageret enn hva NetShop har, noe man fint ser på omsetningen.

Komplett har tidligere sagt at de har egne folk ansatt til hentebuene. Avansen er ikke veldig stor, spesielt på hardware o.l.

Du kan ikke hente helt gratis hos NetShop heller, du har utelatt transportutgifter for deg selv. Skal du klage på Komplett om tilleggsgebyrer og frakt, så må du ta nesten alle nettbutikker.

 

- Mortis

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Syntes denne diskusjonen blir latterlig. Komplett må dekke alle kostnader, pluss litt til.

Vil tro at Komplett har vesentlig mye mer trykk på lageret enn hva NetShop har, noe man fint ser på omsetningen.

Komplett har tidligere sagt at de har egne folk ansatt til hentebuene. Avansen er ikke veldig stor, spesielt på hardware o.l.

Avansen bør da økes. Det hadde vært det ærligste mot kundene istedenfor å legge på et utleveringsgebyr. Sannheten er at de kvier seg for å øke prisene i nettbutikken og dermed øker de heller gebyrer som ikke synes så godt.

Du kan ikke hente helt gratis hos NetShop heller, du har utelatt transportutgifter for deg selv.

Det er gratis å hente hos NetShop i Sandefjord, mens komplett forlanger gebyr også der.

Jeg kan være i nærheten i annet ærend og dermed ikke ha egne transportkostnader. Fraktkostnader ved henting er irrelevant.

Skal du klage på Komplett om tilleggsgebyrer og frakt, så må du ta nesten alle nettbutikker.

Sant nok. Hvilket jeg også prøver å gjøre når jeg finner "utrolig billige" varer med "latterlig dyr" frakt.

Lenke til kommentar

Skal avansen økes for de som ønsker å bruke hentebuer fritt, bør det også gjelde postgang også, ellers blir det urettferdig.

Jeg som ikke har hentebu tilgjengelig ønsker IKKE å sponse de som bruker hentebuene. Det er ett fåtall av kunder som bruker hentebu i forhold til posten.

De som velger å benytte seg av en tilleggstjeneste får selv betale for dette. Frakt er for de fleste ett i forstått tillegg ved netthandel.

 

- Mortis

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Skal avansen økes for de som ønsker å bruke hentebuer fritt, bør det også gjelde postgang også, ellers blir det urettferdig.

Jeg som ikke har hentebu tilgjengelig ønsker IKKE å sponse de som bruker hentebuene. Det er ett fåtall av kunder som bruker hentebu i forhold til posten.

... jeg har aldri benyttet supporten til komplett eller hatt nytt av retur-rett og bare RMA'et en ting i hele mitt liv. Jeg vil IKKE sponse de som benytter support og/eller ofte sender ting i retur....

 

De som velger å benytte seg av en tilleggstjeneste får selv betale for dette.

Foreslår at komplett setter ned prisene og oppretter 820-nummer for support, gebyr for RMA samt gebyr for bruk av retur rett.

 

Frakt er for de fleste ett i forstått tillegg ved netthandel.

...og nettopp det faktum utnytter nå komplett til å øke prisene uten at dette synes i nettbutikken.

Lenke til kommentar

Bevisste forbrukere former markedet....
Uheldigvis gjør også resten av flokken det...

Det har skjedd ett par ganger at jeg har avbrutt handel og tatt det hele en annen plass pga. tullete gebyrer / ekstra belastninger. Blir rett og slett for surt når jeg skal handle for flere tusen kroner.

Frihet til å velge :love:

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Jeg som ikke har hentebu tilgjengelig ønsker IKKE å sponse de som bruker hentebuene. Det er ett fåtall av kunder som bruker hentebu i forhold til posten.

... jeg har aldri benyttet supporten til komplett eller hatt nytt av retur-rett og bare RMA'et en ting i hele mitt liv. Jeg vil IKKE sponse de som benytter support og/eller ofte sender ting i retur....

Dårlig sammenligning.

 

Support, angrerett, reklamasjon osv... er ting du kan få bruk for og som alle har mulighet til å benytte seg av (i motsetning til hentebu som ikke kan brukes av alle, og som er en tilleggstjeneste).

 

Forhandleren har ikke anledning til å ta egne gebyrer for rettigheter du har i følge loven, og det er heller ikke tilleggstjenester da de er forpliktet til å tilby de (i motsetning til hentebu).

 

Å hente i hentebu er ikke en rettighet i følge loven, og da ilegges de som har mulighet til å benytte dem et gebyr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...