Gå til innhold

Komplett økt sine fraktpriser 17mai


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-Pqy3rC

Ja, fantastisk. De tar kun 39 spenn for å ikke gjøre noe som helst.

Det var vel ironi?

Du vet vel at Komplett har noen søte små grønne dverger som løper rundt og jobber gratis?

 

Betaler du/dere for å "hente varer" på Rema 1000 ? Eller når dere er innom Elkjøp eller andre butikker ?

På Ikea lageret kan du hente ut varer uten å betale noe ekstra enn det varen kostet. Det samme hos Bohus, byggmakker, Maxbo. Lista er laaang. Faktisk er det ingen andre steder jeg kommer på som opererer slik (bortsett fra nettbuttiker som du ikke kan hente hos i det hele tatt). NetShop leverer vel fortsatt ut varer i Sandefjord uten "transport tillegg" (kr 40,- for hentebua i Oslo).

 

I beste fall er prisene hos komplett nå blitt missvisende. Dette fordi du ikke har noen mulighet for å få de RAM brikkene (eller whatever) til angitt pris, men altså må ut med et utleverings tillegg selv om du på egenhånd henter varen hos dem.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

Så du tror ikke Netshop henter inn disse pengene noe sted?

Seff. Akkurat som Rema, Ikea, +++

Forskjellen er at her får du varene til den prisen de tilbyr, uten et tillegg på minimum 39,-

Men hva er problemet?

Det irriterer meg at komplett benytter forsendelsen som et middel for å kunne holde prisene lavere i nettbutikken.

Om du vil hente i Sandefjord, handle hos Netshop istedet for Komplett.

Jepp.

Lenke til kommentar

Jeg forstår at komplett driver butikk for å tjene penger, men at de setter opp prisene slik på pick up points er bare en måte til for å tjene mer penger og ja de kan gjøre det hvis de vil men jeg synes det er dårlig service og vil slutte å handle der så sant jeg finner varen jeg er ute etter andre steder da komplett sjeldent er billigst på det jeg handler ihvertfall.

Og de prisene de tar for henting er nok ikke det det koster dem å sende det dit da bilene som kjører varene fra for eks sandefjord til oslo mest sannsynlig ikke bare kommer med 1 forsendelse.

 

Opp til folk hva de måtte mene om komplett sitt hente tilbud jeg har fått nok av at butikker i norge er veldige kjape på å sette opp prisene hvis det koster dem 1 kr mer men ikke setter ned hvis de får lavere innkjøps priser, fordi det lønner seg faktisk noen ganger å gå litt minus i "kassa" for å beholde og gjøre kunder fornøyde!!!

Lenke til kommentar

...det lønner seg faktisk noen ganger å gå litt minus i "kassa" for å beholde og gjøre kunder fornøyde!!!

Det er meget sjeldent at dette lønner seg. Kundelojalitet er en stor myte som mange fortsatt av en eller annen grunn tror er det eneste viktige. Dessverre er kundelojalitet noe som har endret seg drastisk de siste 20 årene.

Lenke til kommentar

Pick-up-Points er en viktig del av vår satsing og vi kommer til å åpne flere. For å kunne gjøre dette var det nødvendig å justere prisene slik at en slik satsing skal kunne la seg gjennomføre.

Hei! Betyr det at dere kommer til å åpne pick-up point i Bergen? Tror dere vil tjene på det, ettersom det er bortimot null konkurranse her.

Lenke til kommentar

Kompletts kostnader øker, derfor øker de prisene siden de fortsatt ønsker å ha profitt på det de driver med. Merkelige greier gitt.

Godt mulig. I mitt tilfelle taper de vel på dette. Det blir nå like billig for meg å få varene fra andre samt at jeg da slipper å hente.

 

39 i Sandefjord :love:

Ja, fantastisk. De tar kun 39 spenn for å ikke gjøre noe som helst.

Synes 39 kr er helt greit jeg, de som henter varen og jobber på lageret/pick-up pointet må jo også ha lønn for arbeidet sitt!

Lenke til kommentar

Er vel en liten bagatell? Om dere kjøper varer til tusenvis av kroner, hva gjør vel 60 kr i tillegg?

 

Og komplett.no er fortsatt kongen av support. Har hatt et silverstone raven rv01 kabinett i snart 2 år, og vifta har aldri funket. Når jeg tok kontakt med support for noen dager siden og forklarte problemet mitt (2 år etter at det oppsto) så fikk jeg nytt, kostnadsfritt.

 

For å sitere mailen:

 

[email protected] til meg

10:47

 

Hei.

 

Sender http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=612140 med posten jeg, kostnadsfritt. Kommer som brevpakke :)

 

Ha en fin helg!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fordelen med pickup-point:

 

Next day levering - hvilket jeg vil si er mye raskere enn hva posten i mange tilfeller klarer. (og hvor mange ganger har man ikke bestillt levering på døra av posten, sittet hjemme hele dagen, for så å finnne en lapp i postkassa med "leveringsforsøk"?

 

Og får du det over nattafor 59kr hos posten forøvrig?

Lenke til kommentar

Kompletts kostnader øker, derfor øker de prisene siden de fortsatt ønsker å ha profitt på det de driver med. Merkelige greier gitt. Og jeg som trodde Komplett kun drev butikk for å gå i 0, eller gjerne tape litt penger også.

 

Den problematikken er ikke relevant for forbuker, det som er relevant for forbruker er kostnaden på de forskjellige fraktalternativene og hva man får igjen, får man mindre igjen for samme kost (uten at det nødvendigvis er tilfellet her), så vil man i mindre grad bruke tjenesten, uansett profitthensyn hos butikk.

 

AtW

 

Dessverre er kundelojalitet noe som har endret seg drastisk de siste 20 årene.

 

Evt heldigvis ;)

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Synes 39 kr er helt greit jeg, de som henter varen og jobber på lageret/pick-up pointet må jo også ha lønn for arbeidet sitt!

He, he... komplett kjører sikkert helt uten avanse på varene, de er nok helt avhengig av pick-up point'et for å få lønn.

Og får du det over nattafor 59kr hos posten forøvrig?

Posten bedriftspakke, 80 spenn. Men da inn til kontorpulten min. Dog tar det som regel 1 natt ekstra (spørs når Norek effektiviserer sendinga).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

... det som er relevant for forbruker er kostnaden på de forskjellige fraktalternativene og hva man får igjen, får man mindre igjen for samme kost (uten at det nødvendigvis er tilfellet her), så vil man i mindre grad bruke tjenesten, uansett profitthensyn hos butikk.

Forsåvidt riktig. Allikevel blir jeg provosert over at jeg må betale for å selv hente varen (kr 39,- for henting på lager). Når kunden selv står for frakten skal komplett allikevel ha betalt for noe de ikke utfører. Det har med prinsipper å gjøre, ikke kostnaden i seg selv.

 

Rart vi ikke har:

 

580 GTX til 1100,- !!!!! = BILLIG NETTPRIS.

 

 

+ 400 i transport til komplett, + 500 i avanse, + 400 i mottaksbehandling , + 100 hylletransport, + 100 vareuthenting, + 1300 administrasjonsgebyr, + 400 matrialkostnad

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

...det lønner seg faktisk noen ganger å gå litt minus i "kassa" for å beholde og gjøre kunder fornøyde!!!

Det er meget sjeldent at dette lønner seg. Kundelojalitet er en stor myte som mange fortsatt av en eller annen grunn tror er det eneste viktige. Dessverre er kundelojalitet noe som har endret seg drastisk de siste 20 årene.

 

jeg tror ikke det er det eneste viktige, men ja det kunne faktisk lønnet seg for komplett i dette tilfelle å heller beholde prisene på 39kr i frakt enn å gå opp i pris og enda opp med at flere slutter å bruke dem fordi det ikke lønner seg for oss som forbrukere da jeg ikke bryr meg om dems fortjeneste på ting men hvor jeg kan få varen billigst.

 

ps tror nok det de hovedsaklig tjener de store pengene på er varene, men som jeg sa det er opp til hver enkelt hvis du synes det er en grei frakt pris for deg ok kjøp fra komplett jeg vil ikke det lengre da for eks dustin er som regel billigre og ja de bruker kanskje 1 dag extra men da slipper jeg å dra til pick up point å hente det (som er et stykke unna meg) da henter jeg heller på postkontoret som tar meg 2min å gå til...

Lenke til kommentar

Dessverre er kundelojalitet noe som har endret seg drastisk de siste 20 årene.

 

Evt heldigvis ;)

 

AtW

Som kunde selv er jeg ekstremt illojal, og handler der det passer best for meg der og da. Illojaliteten sparer meg for ganske mange kroner ;)

 

For selgere gjør det jobben vanskligere. I "gamle dager" kunne man leve etter prinsippet "kunden har alltid rett" og trygt tape litt på ett salg fordi kunden da ville komme tilbake senere. Det som finnes av tilgjengelige data viser at dette ikke lenger stemmer. Noen kunder er fortsatt lojale, men særlig i bransjer hvor det er stor konkurranse er ikke kundelojalitet noe man kan satse på å leve av lenger.

Lenke til kommentar

Det spørs jo hva kundelojalieten bygger på.

 

- Pris

- Tilgjengelighet/utvalg

- Service

 

Jeg har flere ganger bestilt i fra Dustin eller Komplett selv om varen er litt billigere andre steder fordi servicen er veldig god hos disse hvis jeg skulle trenge å reklamere på en defekt vare.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Enig, komplett er ikke de billigste, men de er veldig gode på service, tilgjengelighet på varer og lignende. At prisene går opp på tjenestene er ikke så veldig rart da kostnadene øker hele tiden, for alle. Alle skal ha høyere lønn, fraktkostnader går opp osv osv. Et sted må de øke prisen :)

 

Burde ikke være så mye å forstå seg på.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Et sted må de øke prisen :)

 

Burde ikke være så mye å forstå seg på.

Jeg går ut fra at du synes det er helt greit om banker som reklamerer med lav rente, men ikke forteller at de tar 100 kr i gebyr hver gang du betaler et avdrag.

 

Det jeg reagerer på er at komplett skal tjene på varetransporten til kunde. Prisene i nettbuttikken blir misvisende fordi det er umulig å kjøpe en vare til den oppgitte prisen. Dette også om du henter varen selv.

1Gb RAM til 1 Nkr !!! (+ 200 kr i frakt).

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Ett spørsmål: hvorfor kan ikke Komplett tilby frakt til 99 kr slik som Dustin?

Kommer ikke Dustin varene fra sverige ?

 

Da har Dustin i tilfelle en avtale med den svenske posten, ikke den Norske. Dette er akkurat som at dealexreme.com har avtale med det kinesiske postverket (og antagelig en ganske god en siden de sender gratis jorden rundt).

 

Dealextreme gjør forsåvidt det alle nettbuttiker burde gjøre, dekke transporten med prising av varer. Særlig de hvor du ikke kan hente i det hele tatt.

 

Det komplett gjør er underlig. Det blir som om en is kostet 20 kr på Narvesen, men du måtte ut med 5 kr i tillegg for å få lov å betale den. Alt tyder på at komplett selv tjener på transporten og budsjetterer med dette, derfor vil de ikke gå glipp av disse pengene når folk henter selv.

Dustin legger kanskje opp til å tjene på nettbutikken istedenfor transporten.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...