Gå til innhold

Tvilling sim fra Netcom


Anbefalte innlegg

okei, sitter her med et Business talk abonnoment fra Netcom. Har følgende problemer

 

 

Kjøpte tvilling sim. Av og til ender folk som vil ringe meg opp etter at jeg har vekslet telefon å få "person du prøver å ringe, kan ikke bli nådd"

Skal det være sånn?

etter byttet har jeg opplevd problemer med at jeg plutselig ikke kan sende sms osv.

 

Før det skjedde det ofte at folk fikk "personen du prøver å ringe kan ikke bli nådd" selv om mobilen var på, sms kom ikke frem osv.

Det er 2. gang skjer og netcom har ikke fikset det, selv om de lot meg bytte nr sist gang det skjedde.

 

 

er dette grunn til å be om at bindingen brytes?

Syns ikke dette er holdbart til avtalen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

får bare invalid_session jeg :grumpy:

 

 

foreldre kan stå som juridisk ansvarlig

 

 

Tvilling sim er en avtale mellom meg og netcom, hvor jeg betaler for det.

 

Hvis du leser mer så ser du nederst er et følge problem, som ikke kan relateres til tvilling simet. M.a.o jeg spør om det kan gi rett til bryting av binding uten å betale siden de ikke har dette ordnet

Lenke til kommentar

Er du sikker på at du ikke har feil med mobilen. F.eks R600 har akkurat en slik feil som du beskriver hvis GPRS er aktivert på telenor nettet. Der må man dekativere GPRS for at det skal være mulig å ringe til telefonen, ellers så får man at den er avslått.

 

Den første feilen er vel fikset uansett.

Lenke til kommentar

Måten Netcom tvilling fungerer på så er det ikkje usansylig at det kan bli konflikt mellom dei to simkorta.

For nc tvilling har to identiske simkort som er likverdige på nettet, den som svarer først får samtalen, står begge telefonene på, kan dette førstemann til mølla prinsippet konke ut begge to.

Er berre ein teori frå mi side, ingen tekniske analyser bak.

 

Netcom anbefaler at ein har berre ein simkort aktivt om gongen.

 

mvh

JanEirik

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Hei!

 

NetCom Tvilling er en tjeneste der du har to identiske SIM-kort på ett nummer. I og med at disse er identiske, kan kun et kort være aktivt om gangen, noe som er litt annerledes enn hos Telenor Mobil.

 

Dvs at om den ene er på og den andre slås på i tillegg, så vil dette skape problemer for begge telefonene. NetCom vil da ha problemer med å route samtale SMS til rett apparat.

 

Mvh

TinyWorks

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...