Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Matematikk R1 eksamen 31. mai 2011


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er nok helt umulig å gjette tall osv.

Men du kan nesten være sikker på dette i del en:

 

Derivasjon av ln og e

Polynomdivisjon

Grenseverdi

Enkel vektor (med vektorlengder mellom punkter)

Og en muligens en (gemotri) oppgave hvor du skal hvise sammenheng mellom vinkler og lengder, typ bevis.

Eller kontstruksjon

Lenke til kommentar

En funksjonsdrøftingsoppgave får dere sikkert. Derivering, nullpunkter, vendepunkt, og så videre.

Ei lita nøtt til slutt også får å ødelegge de positive tankene om en sekser, som oppgave 7 i fjor. :(

 

Valgrfire oppgaver bør dere også anse som en ting fra fortida.

Endret av stifa
Lenke til kommentar

Tror kanskje det kommer en større (mer sammensatt) sannsynlighetsoppgave i del 2. I tillegg tror jeg det kommer bevis av noe slag. Men som stifa sa så må alle gjøre alle oppgavene, ingen alternativer altså. Vet ikke helt om det er noe positivt eller ikke.

Lenke til kommentar

Tror kanskje det kommer en større (mer sammensatt) sannsynlighetsoppgave i del 2. I tillegg tror jeg det kommer bevis av noe slag. Men som stifa sa så må alle gjøre alle oppgavene, ingen alternativer altså. Vet ikke helt om det er noe positivt eller ikke.

Med tanke på et av alternativene der i fjor, så er det neppe positivt. Glad jeg fikk til 5 på den altså. Den alternativoppgaven med bevisning av arealformler, uhhm, no thanks!

Lenke til kommentar

Tror kanskje det kommer en større (mer sammensatt) sannsynlighetsoppgave i del 2. I tillegg tror jeg det kommer bevis av noe slag. Men som stifa sa så må alle gjøre alle oppgavene, ingen alternativer altså. Vet ikke helt om det er noe positivt eller ikke.

Med tanke på et av alternativene der i fjor, så er det neppe positivt. Glad jeg fikk til 5 på den altså. Den alternativoppgaven med bevisning av arealformler, uhhm, no thanks!

 

Vi fikk den på tentamen. Det er ikke så vanskelig hvis du "må" gjør den. Det er veldig enkelt satt opp av formlene s*s og gh/2

Endret av St€rk
Lenke til kommentar

Flere som synes eksamensoppgavene er harde i forhold til oppgavesamling og oppgaver i læreboka? Mye av det de spør etter på eksamen, har jeg aldri hørt om. Ceveas Setning f.eks. Det står ikke i boka vår en gang.. Sinus boka er skikkelig dritt!

 

Eksamen starter kl. 09 i hele landet :)

Eksamen tester dere på kreativ tankegang i tillegg til kunnskap. En annen grunn er at dere får ha med matteboka på del 2, og da har det ikke vært særlig til prøve om dere bare hadde funnet alt i boka. Men er enig med deg, og Sinus R2 er ikke stort bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...