Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Matematikk R1 eksamen 31. mai 2011


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ok, takker for svar Nypis.

 

Tenkte jeg skulle dele et lite tips:

 

Etter grundig analyse av gamle eksamensoppgaver har jeg kommet fram til at det aldri er sannsynlighetsoppgaver på del 1. På nesten alle eksamenene er det én stor sannsynlighetsoppgave på del 2 som består av flere deloppgaver. Med andre ord er det ikke noe vits i å pugge sannsynlighetsformler. Jeg kommer heller til å ta med et notatark hvor alle formelene står.

 

Satser på 6'er jeg også btw :)

Lenke til kommentar

Ikke så alt for grundig, for på eksamenssettet for H10 er det en sannsynlighetsoppgave.

 

Ellers er det mye riktig i det du sier!

 

 

Nei, den observasjonen baserer jeg meg i alle fall ikke på da. Har man som mål å få 6 og minimum 5, så må man ha full kontroll på ALT som står av formler på arket "formler som forventes kjent". Baserer man seg på at noe ikke kommer på prøven, så får man fort en midt i trynet:)

Lenke til kommentar

Jeg sliter også med å finne fasit til den. Fant en på Studienett, men der må man ha poeng og sånt.

 

Finner heller ikke Høst 2010. Så hvis noen har den, si ifra!

 

Ja, men det var H08:( Tviler på at fasit ligger ute. Men, vi kan jo utarbeide en fasit sammen:)

 

Edit: Unnskyld, min feil. Så ikke at du skrev H08:(

Endret av hoyre
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Var herlig å komme opp i R1, resten av klassen kom opp i tysk. :D Satser også på å få seks i faget, har det i standpunkt og eksamene jeg har sett hittil ser overkommelig ut.

 

Spent på denne eksamenen - har hørt rykter om at den skal bli en god del vanskeligere enn tidligere gitte eksamener for r1:(

Læreren min sa at Del 1 skulle ta lenger tid enn tidligere, om det betyr vanskeligere vet jeg ikke... del 2 skulle også vissnok kreve mer ut-av-boksen tenking enn tidligere, så godt mulig det er noe i disse ryktene... Håper bare det ikke blir mye sannsynlighet, sannsynlighetsberegning har alltid vært den tankegangen jeg har hatt vanskeligst for å komme inn i. :ph34r:

Lenke til kommentar

Jeg husker ikke om jeg nevnte det, men fra og med V11 blir det ingen alternativer på eksamen. Vi skal altså gjøre alle oppgavene.

 

Uansett, jeg skjønner ikke at de skal gjøre det vanskeligere og lengre med tanke på hva de skrev på forhåndssensur 2008 og 2009:

 

V2008:

Kommentarene som er kommet inn, tyder på at arbeidsmengden har vært litt i største laget.

Vanskegraden har også vært litt for høy. Vi ber sensorene ta dette med i vurderingen av

besvarelsene.

 

V2009:

Kommentarene fra sensorene tyder på at vanskelighetsgraden har vært passelig, men at

arbeidsmengden har vært litt i største laget.

Endret av nypis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...