Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Engelsk eksamen 2011: Focus Magazine May


Anbefalte innlegg

Det har sikkert blitt skrevet om, men har for "dårlig tid" og er for lat for å lete gjennom hele forumet, men hva tror dere vi får i oppgave på langsvarsdelen? :)

 

hvis du ikke gidder å lese resten av tråden kan du bare ha det så godt...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Is the article you have chosen a good example of this particular type of text? Why/why

not?

• Write a couple of paragraphs" Oppgaven fra eksamen 2010. Jeg skjønte ikke helt det, noen som kan forklare?

Du skal velge en artikkel fra det alternativet du valgte i del A. Er dette et godt eksempel på sjangeren teksten er skrevet i?(i forhold til sjangertrekk osv). Hvorfor er den det? Hvorfor ikke? Skriv to avsnitt :)

 

EDIT: svart på tidligere

 

Uff, føler meg dum, men skjønner ikke hva dere mener... Kan dere prøve å gi noen eksempler?

 

I forbredelsesheftet er det en del A og en del B. På del A er det tre forskjellige alternativer du kan velge å fordype deg i. Oppgaven vil at du skal se på en av tekstene fra det alternativet du har valgt å fordype deg i. Eksempel: Har du valg alternativ A2, kan du velge teksten "A visit to from the footbinder". Så skal du skrive to avsnitt om hvorfor dette er et godt/dårlig eksempel på en historie (altså; er dette et godt eksempel på sjangeren teksten du har valgt er skrevet i?). Hvorfor og hvorfor er det ikke det? :)

 

hahaha :) skjønner det men hvordan skal man forklare at en tekst er et godt eksempel på en artikkel da f.eks..

Lenke til kommentar

"Is the article you have chosen a good example of this particular type of text? Why/why

not?

• Write a couple of paragraphs" Oppgaven fra eksamen 2010. Jeg skjønte ikke helt det, noen som kan forklare?

Du skal velge en artikkel fra det alternativet du valgte i del A. Er dette et godt eksempel på sjangeren teksten er skrevet i?(i forhold til sjangertrekk osv). Hvorfor er den det? Hvorfor ikke? Skriv to avsnitt :)

 

EDIT: svart på tidligere

 

Uff, føler meg dum, men skjønner ikke hva dere mener... Kan dere prøve å gi noen eksempler?

 

I forbredelsesheftet er det en del A og en del B. På del A er det tre forskjellige alternativer du kan velge å fordype deg i. Oppgaven vil at du skal se på en av tekstene fra det alternativet du har valgt å fordype deg i. Eksempel: Har du valg alternativ A2, kan du velge teksten "A visit to from the footbinder". Så skal du skrive to avsnitt om hvorfor dette er et godt/dårlig eksempel på en historie (altså; er dette et godt eksempel på sjangeren teksten du har valgt er skrevet i?). Hvorfor og hvorfor er det ikke det? :)

 

hahaha :) skjønner det men hvordan skal man forklare at en tekst er et godt eksempel på en artikkel da f.eks..

Åjja, hihi. Da missforstod jeg skikkelig.. begynte å lure på hva du egentlig har av hjerneceller xD menne da kan jeg nok ikke hjelpe deg, er ikke sikker selv ;p

Lenke til kommentar

her er det jeg skal printe ut og ha med på eksamen dagen

http://adf.ly/1XoiR

komprimert til 2 ark slik at blekk forbruket blir mindre.

ikke bry dere om de 2 nederste sidene, glemte og fjerne dem før jeg uploada lol. sorry

 

tusen takk til alle dere som har uploadet notater

 

 

edit: det er ikke helt ferdig. dere kan fullføre selv :)

Endret av Aksel114
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå sier jeg meg rett og slett ferdig med forberedelsene. Takk til alle som har posta på dette forumet. Det har vært til STOR hjelp. :new_woot:

 

Ellers gjelder det bare å huske på at eksamen egentlig bare er en vanlig heldagsprøve med et noe strengere ordensreglement.

 

LYKKE TIL i morgen, alle sammen! La oss håpe de fleste ender opp med en karakter som er minst like god som hva man får i standpunkt. :thumbup:

 

SNART SOMMERFERIE!!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Setter nok opp forbredelsessiden som en kilde, mulig jeg bare skriver at det var en kilde, uten å ha med link.

EDIT:Tror forresten man kan laste opp det man har hatt med på minnepenn, slik at sensor kan se det. Er dog ikke sikker.

Endret av Knut Knudsen
Lenke til kommentar

"Is the article you have chosen a good example of this particular type of text? Why/why

not?

• Write a couple of paragraphs" Oppgaven fra eksamen 2010. Jeg skjønte ikke helt det, noen som kan forklare?

Du skal velge en artikkel fra det alternativet du valgte i del A. Er dette et godt eksempel på sjangeren teksten er skrevet i?(i forhold til sjangertrekk osv). Hvorfor er den det? Hvorfor ikke? Skriv to avsnitt :)

 

EDIT: svart på tidligere

 

Uff, føler meg dum, men skjønner ikke hva dere mener... Kan dere prøve å gi noen eksempler?

 

I forbredelsesheftet er det en del A og en del B. På del A er det tre forskjellige alternativer du kan velge å fordype deg i. Oppgaven vil at du skal se på en av tekstene fra det alternativet du har valgt å fordype deg i. Eksempel: Har du valg alternativ A2, kan du velge teksten "A visit to from the footbinder". Så skal du skrive to avsnitt om hvorfor dette er et godt/dårlig eksempel på en historie (altså; er dette et godt eksempel på sjangeren teksten du har valgt er skrevet i?). Hvorfor og hvorfor er det ikke det? :)

 

hahaha :) skjønner det men hvordan skal man forklare at en tekst er et godt eksempel på en artikkel da f.eks..

Åjja, hihi. Da missforstod jeg skikkelig.. begynte å lure på hva du egentlig har av hjerneceller xD menne da kan jeg nok ikke hjelpe deg, er ikke sikker selv ;p

 

Det kan jeg tenke meg, haha :D jaja takk for at du prøvde!

Lenke til kommentar

er det ingen 94 modeller her, som kan sette ut sin besvarelse på eksamen fra i fjor eller?

store deler av landet brukte eksamens oppgavene som var ifjord som tentamen oppgaver dette året, så det kan like gjerne være en 95 modell som har bevsarelse :)

jeg har en, men er litt flau over den. fikk 4/5 som jeg er veldig missfornøyd med

Lenke til kommentar

Setter nok opp forbredelsessiden som en kilde, mulig jeg bare skriver at det var en kilde, uten å ha med link.

EDIT:Tror forresten man kan laste opp det man har hatt med på minnepenn, slik at sensor kan se det. Er dog ikke sikker.

Typisk at skole pc'ene vi skal bruke er så dårlige at det ikke funker med minnepenn...

Lenke til kommentar

er det ingen 94 modeller her, som kan sette ut sin besvarelse på eksamen fra i fjor eller?

store deler av landet brukte eksamens oppgavene som var ifjord som tentamen oppgaver dette året, så det kan like gjerne være en 95 modell som har bevsarelse :)

jeg har en, men er litt flau over den. fikk 4/5 som jeg er veldig missfornøyd med

 

Å understand, bare sett den ut du. Folka her er ganske ålreite. Du gjør det nok bedre i år. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...