Gå til innhold

2x 5870 i Crossfire, 1 eller 2 cf broer?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Akkuratt satt inn et 5870 kort som jeg fikk kjøpt billig. Har bare en Crossfire bro. Når jeg bruker denne så får jeg ikke noe skjermbilde. Får fint å boote inn i windows uten flatkablen koblet til. Er det sånn at jeg må ha 2 for å få dette til å virke?

 

Vet jeg har en til, men klarer ikke å finne den i farta.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok. Catalyst Control center si at jeg skal bruke 2. Men ok, skal prøve igjen. Får ikke bilde når jeg kobler på CF broen bare.

 

Edit: Maskinen booter opp som normalt med CF broen tilkoblet, men idet den skal boote inn til desktop, så låser den seg. Merkelig dette.

Endret av MiRaCL
Lenke til kommentar

Du kjører Win 7 med 3D effekter påskrudd?

I så fall burde du sjekke at kortene funker.

Det vil si at du må prøve å starte med ett kort, og prøve begge to.

Hos meg fikk jeg ett ekstra 3850 som var defekt, den funket bra i 2D men STRAKS det kom noe 3D relatert inn i bildet hang maskinen seg.

Lenke til kommentar

Jepp.

Kortet fungerte isted, så jeg får bilde fra det. Har ikke prøvd å game med det enda.

Skal teste nå.

 

Edit: Kjørt igjennom en runde 3dMark 11 på hvert kort, ikke noe problem.

 

Edit2: Etter feilende boot inn i windows så tok en en reset, da virker det plutselig, så nå virker det her.

 

P8404 i 3dMark 11 som ikke er så aller verst.

Endret av MiRaCL
Lenke til kommentar

Ting fungerer fint fint nå. Merkelig at jeg alltid skal møte på problemer med Crossfire.

 

Kjørte en runde Vantage og endte opp på P29656 som er sweet. Har driverene blitt så mye bedre? Ser på tidlige 5870 crossfire reviews og da ligger score rundt 23k ca.

Lenke til kommentar

ATI/AMD har egentlig aldri pleid å skore bra i Vantage. Det har noe med at testen kjører på 1280x1024 og mindre minnebåndbredde enn Nvidia har etter det jeg har forstått.

 

I det siste har jo AMD også lansert nye drivere som har gitt en veldig god ytelsesforbedring, så det kan godt hende dette har hjulpet på skaleringen i Vantage (som har en tradisjon for å være rimelig ille på scoren).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...