Gå til innhold

Anonymous hacket av sine egne


Anbefalte innlegg

Har vært på 4chan i 7 år. Altså en ''oldfag'' Det at Anonymous har en ''leder'' og blir kalt hackergruppe og blir sett på som en gjeng med hackere er bare det dummeste jeg kan lese i dag.

Slik Anon blir representert i media er rett og slett bare flaut og feil.

 

Morsomt at noen fremdeles tror at Anon omtalt i artikkelen er de samme som er på 4chan.

 

:rofl:

 

Det er jo på chans hvor Anon oppstod. Ja greit at de fleste ''hacker anons'' bruker IRC. Men fortsatt, anon er anon, og hvor kommer de fra? 4chan,12chan 420chan whatever.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette er de samme sidene som har blitt benyttet til å organisere de høyt omtalte angrepene mot Paypal og Visa, samt sperret for donasjoner til WikiLeaks.

 

Har Anonymus sperret for donasjoner til WikiLeaks?

hmm...

En liten oversettelsesfeil der. Originalen sier:

 

..., de to sites som blev brugt af Anonymous til at organisere sidste års angreb mod Paypal og Visa samt andre firmaer, der havde blokeret for donationer til Wikileaks.

Så det skulle vært "Paypal og Visa, samt andre firmaer som sperret for donasjoner til WikiLeaks."

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Anonymous er ingen "hackerorganisasjon". Det er en masse folk, og noen av de er hackere. Det blir som å si at diskusjon.no er et hackerforum fordi noen herfra sikkert kan hacke litt av hvert. Nesten alt som blir omtatt som "hacking" er ddosing, og det innebærer som FTW sa at en masse folk trykker på samme knapp. Dette vet dere HW. Hvorfor skriver dere det stikk motsatte?

 

For å ikke være helt OT; Dette er gode nyheter for min del. Håper alle disse idiotene på AnonOps slutter med det tullet de driver med. Jeg ble selv "targetet" midt i det DLD-styret. Det de presterte å gjøre var å ringe meg rundt klokken 19, og alt jeg hørte var en eller annen unge med lys stemme sa noe tull og la på. KREISI PRO LEET HACKERS.

Endret av Pokey
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Og jeg som innbilte meg Hardware.no var et av få norske nettsteder som fortsatt visste forkjellen på en hacker og en cracker. Men den gang ei.

 

Linken du viser til er ikke feil, men en av flere "riktige" måter å se dette på, alt etter som. Faktum er at ordet betyr flere ting, og flere ting legges i order, i mange forskjellige miljøer, og ordene overlapper hverandre, som det nevnes i denne teksten.

 

Mye har vært sakt og ment opp gjennom tiden om dette. Men la oss si at ordet opprinnelig er en som hakker i jorden. Sånn sett er det jo helt feil å bruke det innenfor IT-feltet i det heletatt. Poenget er at språk utvikle seg, ords mening og betydning endrer seg. Sånn sett kan det være at det er du som henger igjen i fortiden og ikke evner å følge med på utviklingen.

 

I bunn og grunn er poenget at det faktisk ikke finnes en fasit på dette, det finnes flere deffinisjoner som er forskjellig etter hvor du ser. Hvis man absolutt skal ha en fasit så er faktisk ordboka riktig.

 

Jeg ser denne diskusjonen blusse opp hver gang ordet hacker dukker opp, men det blir nesten poengløst, for selv om du har rett, har du ikke utvetydig rett.

Lenke til kommentar

Information wants to be free!! - Ikke fullt så gøy når man er i den andre enden av den påstanden ;D

 

Kanskje det - men den uttalelsen er egentlig mer enn uttalelse om hvordan ting er enn en lærepreken om hvordan ting burde være. Det konstanteres bare at i vår teknologiske tidsalder så er det nesten umulig å begrense spredningen av informasjon.

 

Om dette er en god eller dårlig ting kommer jo helt ann på hva din motivasjon er - og dine verdier - men jeg vil påstå at utviklingen i det store og hele er for det bedre.

 

-Stigma

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...