Gå til innhold

De glemte kjølepastan!!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
var vist slik at det var kun få typer som var godkjent av amd ellers mista du garanti

 

Ja det blir noe helt annet, og forståelig...finnes mange dårlige pastaer på markedet. Men likevel vil jeg tro at de aller fleste er bedre enn thermal pad'en som medfølger.

Lenke til kommentar
var vist slik at det var kun få typer som var godkjent av amd ellers mista du garanti

 

Ja det blir noe helt annet, og forståelig...finnes mange dårlige pastaer på markedet. Men likevel vil jeg tro at de aller fleste er bedre enn thermal pad'en som medfølger.

 

Jeg fulgte en slik diskusjon tidligere på forumet her, da postet en eller annen (husker ikke hvem) en link til AMD der det sto at TP var bedre for de fleste brukte pastaen feil....

Lenke til kommentar
Jeg fulgte en slik diskusjon tidligere på forumet her, da postet en eller annen (husker ikke hvem) en link til AMD der det sto at TP var bedre for de fleste brukte pastaen feil....

 

Ja, det er desverre mange som legger et altfor tykt lag med pasta. Dette gjelder ikke bare private (wannabe) PC-byggere men produsenter også.

 

Jeg fjernet engang ei kjøleribbe fra et ASUS skjermkort. Der var det klint på en tykk klyse med kjølepasta. Jeg fjernet pastaen, og la på et tynt lag med en annen billig kjølepasta. Resultat: gikk ned en god del grader i ASUS-probe.

Lenke til kommentar

Herregud.. er du bare DUM eller er du bare DUM lissom ?!? gidd å kall folk for wannabee PC-byggere lissom, høres for dumt ut. Vil man bygge, så for guds skyld la dem bygge, uten at dem skal være wannabees for den grunnen !

 

Det er KUN ETT merke kjølepasta som er "tillatt" av AMD og det er SHIN ETSU, Artic Silver er IKKE lov.. hvorfor, nei det fatter jeg ærlig talt ikke :|

Siden det ikke følger med Shin Etsu-kjølepasta med BOXED CPUs, så regner jeg med at man mister garantien ved å bruke en slik med den kjølepastaen som følger med ? Isåfall : GJ AMD ! :evil:

Lenke til kommentar
Herregud.. er du bare DUM eller er du bare DUM lissom ?!? gidd å kall folk for wannabee PC-byggere lissom, høres for dumt ut. Vil man bygge, så for guds skyld la dem bygge, uten at dem skal være wannabees for den grunnen !

 

Det jeg mener med wannabe PC-byggere er de som setter igang med å bygge uten at de har satt seg inn i hvordan man skal gå frem først. Det er fryktelig mange som bestiller PC-deler og setter igang uten å ha noe som helst kunnskap om hva de bør gjøre, noe som ofte resulterer i f.eks knust prosessorkjerne, o.l. Jeg vil anbefale de som ønsker å bygge en PC for første gang om å se på når noen andre setter opp en PC først. Iallefall lese noen guider, eller spørre her på forumet. Jeg sikter ikke til noen spesielle med min uttalese hvis du oppfattet det slik.

 

Til opplysning så vil jeg ikke betrakte meg selv som DUM, takk !

Lenke til kommentar
Herregud.. er du bare DUM eller er du bare DUM lissom ?!? gidd å kall folk for wannabee PC-byggere lissom, høres for dumt ut. Vil man bygge, så for guds skyld la dem bygge, uten at dem skal være wannabees for den grunnen !

 

Det er KUN ETT merke kjølepasta som er "tillatt" av AMD og det er SHIN ETSU, Artic Silver er IKKE lov.. hvorfor, nei det fatter jeg ærlig talt ikke :|

Siden det ikke følger med Shin Etsu-kjølepasta med BOXED CPUs, så regner jeg med at man mister garantien ved å bruke en slik med den kjølepastaen som følger med ? Isåfall : GJ AMD !  :evil:

 

Chill, personytringer hører ikke hjemme her, det er forskjell på å kalle folk Wannabee og Dum.

 

Det er i alle fall min mening :shrug:

 

Dette ble sagt til meg en gang: Du er Dum; (stavet ut) D-O-M :lol:

Lenke til kommentar
Herregud.. er du bare DUM eller er du bare DUM lissom ?!? gidd å kall folk for wannabee PC-byggere lissom, høres for dumt ut. Vil man bygge, så for guds skyld la dem bygge, uten at dem skal være wannabees for den grunnen !

 

Det er KUN ETT merke kjølepasta som er "tillatt" av AMD og det er SHIN ETSU, Artic Silver er IKKE lov.. hvorfor, nei det fatter jeg ærlig talt ikke :|

Siden det ikke følger med Shin Etsu-kjølepasta med BOXED CPUs, så regner jeg med at man mister garantien ved å bruke en slik med den kjølepastaen som følger med ? Isåfall : GJ AMD !  :evil:

 

Chill, personytringer hører ikke hjemme her, det er forskjell på å kalle folk Wannabee og Dum.

 

Det er i alle fall min mening :shrug:

 

Dette ble sagt til meg en gang: Du er Dum; (stavet ut) D-O-M :lol:

 

Det er ingenting da en venn av meg skrev følgene på msn: Tror du jeg er idot... : han har riktignokk skrivevansker osv men fortsatt morsom skrivefeil :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...