Gå til innhold

Visum til Japan?


Anbefalte innlegg

Jeg var i Japan under katastrofen og hadde da vært der i to måneder og en uke med studentvisum. Da jeg dro avbrøyt jeg visumet siden jeg ikke fikk tid til å anskaffe "re-entry visa". Det jeg lurer på er om jeg nå kan reise tilbake en uke uten å anskaffe visum? Jeg har lest at nordmenn kan reise til Japan i tre måneder uten visum, men jeg er fremdeles usikker. Noen som vet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stemmer at du kan være der uten visum, men da er en vel kategorisert som turist.....

 

Sikreste er vel å høre med ambassaden

 

Tror du det er noen begrensning siden jeg allerede har vært i Japan i år? Ah, skulle ønske jeg hadde kommet på å lure på dette før det ble fredag og ambassaden har stengt.

Lenke til kommentar

«Nordiske borgere trenger ikke visum for turist eller forretningsreise.

Nordiske borgere får være i landet i inntil 90 dager uten visum.»

http://www.visumservice.no/land/japan.html

 

Dette burde ikke by på noen som helst problemer. 90-dagersregler er ikke verre enn at du får 90 nye dager etter å ha vært utenfor landegrensene; for eksempel ikke uvanlig å ta toget opp fra Beijing til Mongolia for å få en ny periode i Kina.

Lenke til kommentar
Dette burde ikke by på noen som helst problemer. 90-dagersregler er ikke verre enn at du får 90 nye dager etter å ha vært utenfor landegrensene; for eksempel ikke uvanlig å ta toget opp fra Beijing til Mongolia for å få en ny periode i Kina.
Det er litt verre med tog fra Japan.

 

Og både Kina og Mongolia trenger man visum til og det må ordnes på forhånd. Tror du blander litt sammen her.

Lenke til kommentar

Intensjonen min var strengt tatt ikke at han skulle svømme innom Kina (Google Maps' retningsanvisning fra Japan til Kina kan forresten anbefales). Simpelthen en illustrasjon av hvordan disse oppholdsreglene typisk funker. Er du ute av landet får du lov til å leke i 90 nye dager.

Lenke til kommentar

Intensjonen min var strengt tatt ikke at han skulle svømme innom Kina (Google Maps' retningsanvisning fra Japan til Kina kan forresten anbefales). Simpelthen en illustrasjon av hvordan disse oppholdsreglene typisk funker. Er du ute av landet får du lov til å leke i 90 nye dager.

'

Dette er dessverre ofte en misforståelse som er ute og går. Især gjelder dette USA. Der får man oppholde seg i 90 dager innenfor et 180 dagers intervall om man reiser på det visumfrie programmet. Samme regler gjelder for Schengen blant annet også for de landene som kan reise hit visumfritt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...