Gå til innhold

Tips til STORT kabinett


Kabinett  

48 stemmer

  1. 1. Hvilket av disse ville du valgt?

    • Antec Twelve Hundred
    • Obsidian 800D
    • HAF X
    • NZXT Phantom Big Tower


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har Antec Twelve Hundred med 7 vifter i kabinett + CPU vifte + GPU vifte + PSU vifte. Enkel og god viftestyring. Aldri høye temperaturer. Dette er også stort, og veier 18(?) kg.

 

Det skriker litt lanboy, men du har mulighet til å skru av noen av lysene.

 

EDIT: Glemte seff å si at det er ikke noe problem å sove i samme rom som det med viftene på laveste hastighet. Husk også støydemping på PSUen.

Endret av MrWinkietinkle
Lenke til kommentar

Har Antec Twelve Hundred med 7 vifter i kabinett + CPU vifte + GPU vifte + PSU vifte. Enkel og god viftestyring. Aldri høye temperaturer. Dette er også stort, og veier 18(?) kg.

 

Det skriker litt lanboy, men du har mulighet til å skru av noen av lysene.

 

EDIT: Glemte seff å si at det er ikke noe problem å sove i samme rom som det med viftene på laveste hastighet. Husk også støydemping på PSUen.

Må jo innrømme at det ser litt tøft ut ja :)

 

Vell,

Antec Twelve Hundred

Obsidian 800D

HAF X

 

Disse er de nominerte

 

Hvilke av disse mener dere er best for de kravene jeg la opp i første post?

Lenke til kommentar

Ser HAF x har USB 3 utganger og hele pakka, ganske tøft design og hele pakka.

 

Er det stillegående også?

 

Ettersom ikke bare bruker pcen til gaming, men film og redigering.

Og har pcen på om nettene når sover til tider så er jo greit om ikke høres ut som en F-16 :p

Nei, verken HAF X eller Antec 1200 er stillegående. Phantom er relativt stillegående når du skrur ned viftene. Om du skal ha et stillegående kabinett må du ha viftekontroll. Jo færre synlige, åpne hull kabinettet har, jo mer stille er det.

Lenke til kommentar

Skal du ha et stille og stort kabinett, gå for Fractal Design XL. Meget pent er det også.

Dyrt er det heller ikke, i forhold til 800D.

Gode omtalet av HW.no, som nevnt.

 

Kjenner en som har Antec 1200, og det bråker. Fælt.

Men obsidian 800D er mest anbefalt isåtilfelle da ettersom jeg forstår?

Lenke til kommentar

Synes det er rart folk stemmer på Obsidian 800D da det er et kabinett som ikke er spesielt bra på å kjøle...en må montere flere vifter i den for at den i det hele tatt skal kjøle ok. Det er et pent kabinett men hjelper lite det om komponentene dine blir svidd....

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

Synes det er rart folk stemmer på Obsidian 800D da det er et kabinett som ikke er spesielt bra på å kjøle...en må montere flere vifter i den for at den i det hele tatt skal kjøle ok. Det er et pent kabinett men hjelper lite det om komponentene dine blir svidd....

Det er bedre enn Define XL på kjøling og et godt stykke unna støyen til HAF X

En middelvei er jo Phantom, men det er ikke egentlig særlig stort

Lenke til kommentar

Jeg har coolermaster haf 922 og er kjempefornøyd. bråker litt men jobber med casemodd og lyd og støydemping. Haf står for high air flow og med 200mm vifter blit det litt støy.

 

Eneste jeg kan si om hafx er at selve kabinettet ikke er så veldig fint å se til, iallefall etter min mening.

 

Broderen har akkurat kjøpt obsidian 800d og han har en massiv maskin og det ser så rått ut. både kabinettet og glasset på siden er gjennomført til minste detalj.

Helt klart det beste valget av de nominerte.

Bytter til 800d neste gang jeg skal ha nytt kabinett, uten tvil.l

 

 

De som foreløpig er på listen er jo da

HAF X

Obsidian 800D

 

Eneste prisen på Obsidian var litt stiv.

 

Men får se om noen kommer med flere kabinetter.

Sett litt på NZXT Phantom Big Tower også, noen som har erfaringer med disse?

Endret av Fenderking
Lenke til kommentar

HAF X er det beste valget slik jeg ser det. Hos meg rommer det et Asus P8P67 Pro & i7 2600K og jeg bruker det i hovedsak til folding. CPU er klokket til 4.6GHz og kjører med 100% load 24/7. CPU holder da kun 65 Celsius. Hovedkortet har valg fra Silent til Turbo for samtlige vifter. Ved å velge Silent skal man sitte svært nærme før man hører noe som helst. CPU-kjøler er Corsair A70. Bakdelen med HAF X er utseende som er ubeskrivelig lite pent, men når det står under skrivebordet med lysene av, hverken ser eller hører man mye til det. De gode kjøleegenskapene, samt størrelsen oppveier for utseende. Jeg har aldri hatt et kabinett som jeg er mer tilfreds med hvis kjøling, det å skjule kabler, enorm plass, samt at det er støysvakt hvis man justerer viftene ned, og pris er kriterier som teller. Med alt på Turbo så støyer det ganske hørbart selvsagt, men slik trenger man jo ikke ha det når det kjøler bedre enn de fleste med viftene på Silent.

Endret av -alias-
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synes det er rart folk stemmer på Obsidian 800D da det er et kabinett som ikke er spesielt bra på å kjøle...en må montere flere vifter i den for at den i det hele tatt skal kjøle ok. Det er et pent kabinett men hjelper lite det om komponentene dine blir svidd....

Er det så forferdelig på kjølingen? :O

 

Begynte å serriøst vurdere dette kabinettet. Og Phantom sier dere er litt mindre, ikke noe skikkelig BIG tower.

Tenker jo helst ett stort og stillegående.

Noen sier Antec 1200 bråker, noen sier det ikke? Fan boy war? :p

Lenke til kommentar

Kan jo og vurdere å gå for D800/700 (etter behov) for så å ved en senere anledning anskaffe vannkjøling.

 

MEGET stillegående og kjøler mye bedre enn luft om det settes opp rett og du kan i mellomtiden leve med litt støy via flere vifter.

 

Hatt vannkjølt PC i et år nå og jeg går ALDRI tilbake til ren luftavkjølt PC så langt ikke det er snakk om et lite mediacenter eller evt. server som skal stues bort fra oppholdsrom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...