Gå til innhold

Tips til STORT kabinett


Kabinett  

48 stemmer

  1. 1. Hvilket av disse ville du valgt?

    • Antec Twelve Hundred
    • Obsidian 800D
    • HAF X
    • NZXT Phantom Big Tower


Anbefalte innlegg

Synes det er rart folk stemmer på Obsidian 800D da det er et kabinett som ikke er spesielt bra på å kjøle...en må montere flere vifter i den for at den i det hele tatt skal kjøle ok. Det er et pent kabinett men hjelper lite det om komponentene dine blir svidd....

Er det så forferdelig på kjølingen? :O

 

Begynte å serriøst vurdere dette kabinettet. Og Phantom sier dere er litt mindre, ikke noe skikkelig BIG tower.

Tenker jo helst ett stort og stillegående.

Noen sier Antec 1200 bråker, noen sier det ikke? Fan boy war? :p

 

Vel det jeg leser og ser av video reviews sier at 800D er ikke bra på kjøling. En burde montere ekstra vifter i den for at det skal kjøle tilfredsstillende. Jeg er langt ifra noe ekspert på dette og driver å planlegger deler til min nye spill pc om dagen og har da drevet å undersøkt hvilke kabinett som har bra kjøling. Og HAF X selv om det ikke ser spesielt lekkert ut skal vist være det "beste" valget...

 

Men det bråker nok endel...men det blir vel slik om en skal ha vifte løsning og et stort kabinett, det skal jo flyttet endel luft for å holde det kjølig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et alternativ kan være Fortress 02, solv om det koster nesten like mye som 800D.

Byggekvaliteten er kjempegod, og det har noe av den beste kjølingen mot stillhet, du har også plass til 5 HDDs. Nevnte jeg at det var stille?

 

EDIT:

Større kabinett betyr vanligvis kun at det er mer luft som må flyttes, derfor må du bruke sterkere vifter og flere vifter for å kjøle like bra som mindre kabinetter. I tillegg til den ekstra turbulensen som skapes er ikke store kabinetter særlig å anbefale om du ønsker stille.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Fordel med et Big Tower er at en vet en har plass til nye skjermkort...dem nye er jo over 32cm lange! Og dem blir garantert ikke mindre fremover.

HD 6990 er ikke lengre enn HD 5970, HD 6970 er ikke lengre enn HD 5870.

 

GTX 480 og GTX 580 og GTX 285 er like store.

GTX 590 er like langt som HD 6970.

 

For meg virker det som om grafikkortprodusentene har nådd en lengde og prøver å holde seg innenfor en grense av et slag.

Vi får se neste generasjon om AMD-kortene blir lengre, men jeg tviler på det.

 

EDIT: Det finnes ikke stock-skjermkort lenger enn 30cm

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Fordel med et Big Tower er at en vet en har plass til nye skjermkort...dem nye er jo over 32cm lange! Og dem blir garantert ikke mindre fremover.

HD 6990 er ikke lengre enn HD 5970, HD 6970 er ikke lengre enn HD 5870.

 

GTX 480 og GTX 580 og GTX 285 er like store.

GTX 590 er like langt som HD 6970.

 

For meg virker det som om grafikkortprodusentene har nådd en lengde og prøver å holde seg innenfor en grense av et slag.

Vi får se neste generasjon om AMD-kortene blir lengre, men jeg tviler på det.

 

EDIT: Det finnes ikke stock-skjermkort lenger enn 30cm

 

Jeg har jo ett 6970 ASUS Direct CuII og det krever ganske stor plass.

Lenke til kommentar

Tror det er mange synsere som uttaler seg her! Jeg har dette kabinettet selv og kan bare bekrefte at konklusjonen i testen som hardware har gjort stemmer 100%.

 

Men jeg må også legge til at jeg ikke ved egen erfaring kjenner til de 2 andre kabinettene som omtales, og for alt jeg vet kan de være like bra eller bedre.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Så dette HAF X kabinettet er noe du kan ha i samme rom som du skal sove i? Uten at du får noen irriterende lyder fra kabinettet?

En svak dur gjør jo ikke noe :p

Har sett endel på obsidian kabinettet men det koster jo skjorta.. -.-"

Lenke til kommentar

Så dette HAF X kabinettet er noe du kan ha i samme rom som du skal sove i? Uten at du får noen irriterende lyder fra kabinettet?

En svak dur gjør jo ikke noe :p

Har sett endel på obsidian kabinettet men det koster jo skjorta.. -.-"

 

Ja det fungerer fett :D

Lenke til kommentar

Drop 800D og kjøp HAX X + Ek H30 Supreme HF 240 Advanced Liquid Cooling Kit. Det hadde vært uber. :)

Hadde jo egentlig vært RÅTT :D

Men det tror jeg faktisk hadde sett bedre ut i ett Obsidian 800D enn i ett HAF X

:p

 

Er det trygt å bestille fra disse sidene da? vannkjølig referer jeg til da altså.

 

Men har tenkt mer på HAF X i det siste, prisen var langt fra like stiv o.l

 

Er usikker på om du burde bestille bra FrozenCPU, noen som kan vouche for den sia?

 

Tenkte mest at hvis du droppa 800D så får du jo vannkjølinga + Haf X til samme prisen som 800D. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...