Gå til innhold

Nytt forumsøk


Anbefalte innlegg

De siste ukene har vi jobbet med en ny søkemotor til forumet for å forbedre ytelsen og relevans.

Den gamle søkemotoren holdt ikke mål på noen av disse punktene.

 

Dere kan søke i høyrekolonnen som vanlig, eller gå direkte til www.diskusjon.no/sok/

 

 

Blant nyhetene er:

  • Bedre relevans
  • Kjappere respons
  • Enklere resultater

 

Dette er ett av flere steg for å forbedre ytelsen på forumet. Om ca. en uke kommer vi også til å kjøre en oppdatering av databasen, mer om dette info kommer senere.

 

Kom gjerne med tilbakemeldinger i denne tråden på hva som kan gjøres bedre :-

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan søker man på trådtittel?

 

Treff i trådtittel vil bli vekta relativt høyt, så det skal i utgangspunktet ikke være noe problem å finne tråden man er på jakt etter.

 

Men har du eventuelt eksempel på en tråd du ikke finner? :-)

 

 

Mvh,

Mads

Lenke til kommentar

Neida ikke enda, men brukte den funksjonen veldig ofte så bare reagerte på at den var borte :)

 

Jeg mener det beste er om søkemotoren automatisk kan vise deg riktig tråd, uten at du behøver å spesifisere at du skal søke i kun trådtittel.

Hvis det viser seg at vi ikke klarer å finne tråden du leter etter skal jeg enkelt ordne knapp for søk i bare trådtittelen :)

Lenke til kommentar

Mener ikke å klage eller noe, siden jeg synes det er veldig bra at dere forbedrer denne funksjonen ( :) ), men google er fortsatt overlegen. Kan heller ikke si at de tre testsøkene jeg gjorde kan kalles noen vitenskapelig undersøkelse, men Google fant alle trådene og plasserte de øverst, mens Diskusjon sin fant ingen ;)

Lenke til kommentar

Mener ikke å klage eller noe, siden jeg synes det er veldig bra at dere forbedrer denne funksjonen ( :) ), men google er fortsatt overlegen. Kan heller ikke si at de tre testsøkene jeg gjorde kan kalles noen vitenskapelig undersøkelse, men Google fant alle trådene og plasserte de øverst, mens Diskusjon sin fant ingen ;)

 

Kan du skrive de tre søkestrengene du brukte så skal jeg se på hvorfor søkemotoren rangerer som den gjør.

 

Vi har lagt inn vekting som gjør at nyere poster blir prioritert fremfor eldre. Dessuten er det bare å innse at det ikke er mulig å slå Google på relevans, men vi skal strekke oss så langt vi kan for å matche det de gjør.

Lenke til kommentar

Kan du skrive de tre søkestrengene du brukte så skal jeg se på hvorfor søkemotoren rangerer som den gjør.

 

Vi har lagt inn vekting som gjør at nyere poster blir prioritert fremfor eldre. Dessuten er det bare å innse at det ikke er mulig å slå Google på relevans, men vi skal strekke oss så langt vi kan for å matche det de gjør.

 

Jeg søkte på time lapse timer, post ditt, og produktnøkkel "ugyldig". Den siste ser jeg nå at google ikke fant på helt riktig måte heller.

Lenke til kommentar

Skriv site:diskusjon.no, istedenfor bare diskusjon.no når du bruker google. Da får du kun opp treff fra domenet diskusjon.no.

 

Ah, takker :) Alltids fint å forbedre googlinga. selv om i dette tilfellet så er det diskusjon.no uten 'site:' som gir riktig resultat

Lenke til kommentar

Hmmm, synes det er verre å søke nå. Likte den 'avansert' funksjonen. Den ga flere funksjoner å søke på.

 

Når jeg trykker på "Vis flere alternativer" så gir det meg ikke så mye valg. Virker heller bare som en forenklet versjon av hvordan søkingen pleide å være.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...