Gå til innhold

Android øverst på ønskelisten


Anbefalte innlegg

Jeg mener det finnes mange Iphone fanboys der ute som er hjernevasket til å tro at Iphone er det beste. Den er kanskje den dyreste og best designede telefonen, men innmaten er ikke noe å skryte av. Selv om de fleste velger Iphone for statussymbolets skyld, betyr ikke det at den er noe bedre enn de andre som blir lagt i skyggen av Iphone. Iphone er en enkel duppeditt for den enkle person i en enkel hverdag.

Dette høres ut som en litt vel hjernevasket tankegang :).

 

Huff nei, når slike artikler skrives burde man egentlig holde seg langt unna kommentarfeltet da det alltid renner over av *fyll inn det som passer*.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dere iOS gutter vet ikke hva valgmuligheter en gang er.

 

Joda, vi kan velge et system som fungerer. Den muligheten har ikke dere til dags dato.

 

Men festlig blogg, du. "CAN'T CHANGE HOMESCREEN WITHOUT JAILBREAK ZOMG"

 

Slike ting er viktige at jeg har på en mobil. At jeg ikke kan ta imot en bildemelding uten at telefonen kræsjer er ikke så gæærnt. Det er viktige for dere å fokusere på enkeltfeatures siden totalpakken aldri har fungert.

 

Jeg mener det finnes mange Iphone fanboys der ute som er hjernevasket til å tro at Iphone er det beste. Den er kanskje den dyreste og best designede telefonen, men innmaten er ikke noe å skryte av. Selv om de fleste velger Iphone for statussymbolets skyld, betyr ikke det at den er noe bedre enn de andre som blir lagt i skyggen av Iphone. Iphone er en enkel duppeditt for den enkle person i en enkel hverdag.

 

Ah, enda en fallskjermkonto. Hvem nå, Marius AAARE, Haywire?, en av de andre unevnelige som ser på det som sin plikt å gå inn her på jakt etter slike diskusjoner?

Beklager at jeg ikke har bruk for .mkv støtte eller ikoner forkledd som skumle insekter, om det gjør meg enkel i øynene til en autist så får det bare være.

Endret av Lilac1
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Joda, vi kan velge et system som fungerer. Den muligheten har ikke dere til dags dato.

 

Nå er jeg på ingen måte han du svarer til. Jeg har knapt prøvd Android, men hva er det du prøver å si her? At folk som kjøper Android ikke selv valgte å kjøpe Android? Tror vi alle har muligheten til å velge et "system som fungerer".

 

Men så fungerer jo alle systemene da. Selv WM6 fungerte.

Lenke til kommentar

Dere iOS gutter vet ikke hva valgmuligheter en gang er.

 

Joda, vi kan velge et system som fungerer. Den muligheten har ikke dere til dags dato.

 

Men festlig blogg, du. "CAN'T CHANGE HOMESCREEN WITHOUT JAILBREAK ZOMG"

 

Slike ting er viktige at jeg har på en mobil. At jeg ikke kan ta imot en bildemelding uten at telefonen kræsjer er ikke så gæærnt. Det er viktige for dere å fokusere på enkeltfeatures siden totalpakken aldri har fungert.

 

Jeg mener det finnes mange Iphone fanboys der ute som er hjernevasket til å tro at Iphone er det beste. Den er kanskje den dyreste og best designede telefonen, men innmaten er ikke noe å skryte av. Selv om de fleste velger Iphone for statussymbolets skyld, betyr ikke det at den er noe bedre enn de andre som blir lagt i skyggen av Iphone. Iphone er en enkel duppeditt for den enkle person i en enkel hverdag.

 

Ah, enda en fallskjermkonto. Hvem nå, Marius AAARE, Haywire?, en av de andre unevnelige som ser på det som sin plikt å gå inn her på jakt etter slike diskusjoner?

Beklager at jeg ikke har bruk for .mkv støtte eller ikoner forkledd som skumle insekter, om det gjør meg enkel i øynene til en autist så får det bare være.

 

Unnskyld meg, men dette er ingen fallskjermkonto, bare en person som liker å se hva som skjer på Amobil.no og kanskje engasjere seg i diskusjonene. :tease:

Lenke til kommentar

 

Nå er jeg på ingen måte han du svarer til. Jeg har knapt prøvd Android, men hva er det du prøver å si her? At folk som kjøper Android ikke selv valgte å kjøpe Android? Tror vi alle har muligheten til å velge et "system som fungerer".

 

Det er premisset til diskusjonen, spesielt nå som telefoner dyrere enn iphone 4 blir levert med android.

 

Unnskyld meg, men dette er ingen fallskjermkonto, bare en person som liker å se hva som skjer på Amobil.no og kanskje engasjere seg i diskusjonene. :tease:

 

Elegant entré

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar

Dere iOS gutter vet ikke hva valgmuligheter en gang er.

 

Joda, vi kan velge et system som fungerer. Den muligheten har ikke dere til dags dato.

 

Men festlig blogg, du. "CAN'T CHANGE HOMESCREEN WITHOUT JAILBREAK ZOMG"

 

Slike ting er viktige at jeg har på en mobil. At jeg ikke kan ta imot en bildemelding uten at telefonen kræsjer er ikke så gæærnt. Det er viktige for dere å fokusere på enkeltfeatures siden totalpakken aldri har fungert.

Beklager at du hadde en ødelagt HTC Desire, men bare fordi din HTC Desire var herpet, så betyr ikke det at Android er dårlig. Kanskje du skulle ha kjøpt en Android mobil som faktisk fungerer?.

 

Min XPERIA X10 har ikke hatt noen problemer siden jeg hadde Android 1.6 på den.

Endret av Vindicator
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Beklager at du hadde en ødelagt HTC Desire, men bare fordi din HTC Desire var herpet, så betyr ikke det at Android er dårlig. Kanskje du skulle ha kjøpe en Android mobil som faktisk fungerer.

 

Min XPERIA X10 har ikke hatt noen problemer siden jeg hadde Android 1.6 på den.

 

Når det kommer til denne type argumentasjon kan jeg bare levere anekdoter, men i min krets har samtlige vært innom android, riktignok kun HTC og Samsung, og har opplevd ganske store problemer med disse. 2 stk galaxy S ble omsider "fikset" av firmwarepatch et halvt år etter lansering, og den siste gjenværende desiren har nå blitt rootet men fungerer enda ikke stabilt.

 

Da blir fristelsen stor til å gå over til annet system.

 

Premisset til deres lille diskusjon er at ingen kan velge og kjøpe den telefonen de vil kjøpe?

 

Rar diskusjon.

 

Premisset til diskusjonen var at folk enten foretrekker det ene eller det andre operativsystemet uansett pris, og jeg mente at jeg enda ikke har testet en like helhetlig pakke på android"siden".

Men du klarer sikkert misforstå dette også.

Endret av Lilac1
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

iOS burde funke godt, de kommer jo på en telefon i året sånn ca. Apple har da mulighet for grundig tilpassning til aktuell hardware. Android kommer derimot på en gjeng av telefoner nærmest kontinuerlig, noe som selvfølgelig øker risikoen for et og annet mandagsprodukt.

 

Bruksmessig er det litt smak og behag. Jeg ville f.eks. ha fysisk tastatur, noe som gjorde iOS utvalget relativt snevert. Jeg tror mange vil ha Android rett og slett fordi det da er flere telefoner å velge mellom. Nå har jo Android Market etterhvert blitt relativt bra (fyldig) også.

 

Har ikke hatt nevneverdige problemer med telefoner basert på iOS eller Android. Jeg tror det tekniske er rimelig godt ivaretatt på begge OS'ene. Jeg heller personlig litt mot Android pga begrensningene Apple innfører for sine kunder.

 

Jeg er mest spent på WP7 & Nokia og hva de gjør med hensyn til Android Market/App Store...

Lenke til kommentar

Premisset til diskusjonen var at folk enten foretrekker det ene eller det andre operativsystemet uansett pris, og jeg mente at jeg enda ikke har testet en like helhetlig pakke på android"siden".

Men du klarer sikkert misforstå dette også.

 

Du klarer jo å faktisk forklare deg med denne kommentaren. Men det var jo på ingen måte det du sa i den første kommentaren jeg siterte. For å forstå det du sa i din første kommentar måtte jeg misforstå den.

Lenke til kommentar
Det er litt derfor jeg alltid har sagt at iPhone er et ypperlig valg for førstegangskjøpere og jenter

Jeg synes Android virker mer rettet mot smågutter i tenårene som liker å overdrive fiklingen med alle dingsene sine og iOS for voksne menn med ansvar?

 

Ellers har Android gjort en god jobb selv om jeg ikke synes de er modne nok ennå med 2.2/2.3.

 

iOS er vel umoden Theo?

 

- Kan ikke sette opp homescreen på en enkel og brukervennlig måte etter ønsker og behov

- Ikke fullverdig nettleser

- Beskjedsystemet er irriterende og mindre godt

- Mangel på kontakter på homescreen

- kan kun synces opp mot en pc/mac

- Trådløs synkronisering hvor?

- Hvor lagrer du vedlegg som kommer på epost?

- Hvor mye informasjon får du ved å se på lockskjermen?

- Hvordan er prosessen for å legge inn en .avi fil på mobilen og trykke play med en gang?

- Fulloppløselige bilder finner du hvor? Trodde kvaliteten ble komprimert mye via iTunes.

- Er det virkelig så tungvint at alle filer må konverteres i Itunes for å kunne brukes?

Hva med drag, drop and play?

- Integrerte sosiale tjester er fraværende. (som forøvrig er de mest populære måtene å kommunisere på idag)

- Android 2.3 er jo blitt rimelig stabilt nå! Samt mye mer strømsparende.

 

jeg ønsker å se en tilsvarende liste om Android fra deg.

 

Er ikke dette modent theo?

Du lister opp flere gode argumenter, men samtidig så er flere av disse argumenter som er utrolig subjektive og personlige.

Mye av det du nevner er ting som den jevne forbruker mest sannsynlig ikke tenker over eller bryr seg stort om og det er nettopp dette som er viktig å skille på.

Noe passer for Ola, noe annet passer for Kari det er ikke noen universal og nedskreven sannhet eller fakta at verken Android OS, iOS eller Symbian, Megoo eller andre operativsystemer for den sakens skyld er overlegen de andre for hele befolkningen. Hvorfor eksisterer iOS og Android OS tror du? Hadde ting vært så sort hvitt at det ene var overlegen det andre så hadde neppe begge eksistert i samme grad som de gjør idag.

- Kan ikke sette opp homescreen på en enkel og brukervennlig måte etter ønsker og behov

Så sant så sant, men så har iOS et fungerende system som brorparten av brukerne ser seg fornøyd med uansett.

- Ikke fullverdig nettleser

Her må du nok utdype, om du sikter til mangelen av Adobe Flash Player støtte så kan jeg si meg delvis enig men igjen så er ikke dette noe stort savn for folk flest når de surfer på mobilen og undertegnede selv har aldri hatt noen større problemer med nettsider på en iPhone kontra f.eks en Nexus One. Nå har jo ikke alle Android telefoner Adobe Flash heller så det vil uansett ikke fungere som noe klokkerent argument.

- Beskjedsystemet er irriterende og mindre godt

Her må du nesten lese argumentet ditt engang til, for dette blir jo 100% subjektiv og din personlige mening. Igjen så fungerer meldingssystemet i iOS mer enn godt nok for folk flest, flere foretrekker dette fremfor meldingssystemet til Android OS og andre OS så det å si at dette systemet er irriterende og mindre godt blir jo en ren smakssak.

- Mangel på kontakter på homescreen

Dette er mangelvare, men igjen så har ikke mange noe stort problem ved å trykke inn på ikonet for kontakliste og finne frem kontaktene sine via denne måten.

- kan kun synces opp mot en pc/mac

Ser vi på markedsandelen over hvor mange brukere som ikke har verken en PC eller Mac så blir jo dette mer eller mindre en liten nisje blant millioner av brukere.

- Trådløs synkronisering hvor?

Trådløs synkronisering er noe som burde kunne finne veien til iOS, men igjen så faller dette innunder kategorien kjekt å ha men ikke akkurat noen dealbreaker.

- Hvor lagrer du vedlegg som kommer på epost?

Veldig godt spørsmål! Har aldri tenkt på dette før, vet at bilder fra vedlegg i e-post legger seg rett i bildemappa som er lett tilgjengelig når du plugger iOS enheter til maskinen men om dette også gjelder dokumenter og andre filer vet jeg faktisk ikke,

- Hvor mye informasjon får du ved å se på lockskjermen?

Dato, klokkeslett, eventuelle kalender advarsler, tekstmeldinger og notis om e-post osv.. Hva mer trenger du?

 

- Hvordan er prosessen for å legge inn en .avi fil på mobilen og trykke play med en gang?

Spiller sjeldent av video på telefonen, men de gangene jeg har prøvd så har iTunes konvertert til kompatibelt format også har det bare vært å spille av på telefonen etterpå.

- Fulloppløselige bilder finner du hvor? Trodde kvaliteten ble komprimert mye via iTunes.

Dette forblir med din tro, du velger selv under innstillingene for synkronisering hvorvidt iTunes skal gjøre noe med bildene dine eller ei under synkronisering. Ikke noe problem å ha "fulloppløselige bilder" på iOS enheter.

- Er det virkelig så tungvint at alle filer må konverteres i Itunes for å kunne brukes?

Hva med drag, drop and play?

Komer jo an på filformatet det er i utgangspunktet, det er jo ikke akkurat sånn at alt mulig rart kan spilles av native selv i Android OS. Men ja Apple er mye kjipere når det kommer til filformat støtten men noen umulig oppgave å få ting inn på en iOS enhet og få spilt det av er det dog ikke. Drag - Drop - Play kan du bare glemme på Apple enheter men dette er jo ikke noe a-typisk Apple men noe du ser på alt fra Sony Walkmans, til Windows Phone 7 osv.. Eneste du kan kjøre drag-n-drop på er vell bilder. Fordelen er at på denne måten vil ikke brukere ende opp med å stappe inn haugevis med filer som ikke er kompatible og bare vil ta opp unødvendig med plass.

- Integrerte sosiale tjester er fraværende. (som forøvrig er de mest populære måtene å kommunisere på idag)

Dette blir jo smak og behag igjen, selv er jeg stor tilhenger av minst mulig søl innebygget på telefonen så kan de som ønsker legge inn applikasjoner som de selv ønsker i etterkant. Facebook, Twitter, Live Messenger osv.. Ligger jo alle gratis og lett tilgjengelig på AppStore.

- Android 2.3 er jo blitt rimelig stabilt nå! Samt mye mer strømsparende

Mer stabilt og mer strømsparende sammenlignet med hva? Og hvor mange telefoner på markedet har overhode offisiell støtte for Android OS 2.3 per dags dato?

Vet jeg er i overkant pirkete her nå, men poenget er at folk foretrekker ikke Android OS, iOS, Symbian OS osv osv.. Uten grunn, du kan argumentere deg gul og blå rundt hvorfor akkurat Android OS passer deg, samtidig så kan jeg argumentere i det uendelige hvorfor iOS passer meg best. Linux støtte? Kjempefint det, jo bredere støtte jo bedre er det jo generelt men for meg som ikke har noen linux baserte maskiner så betyr det jo nada.

Og derfor kjøper vi jo nettopp telefoner utifra personlige preferanser og behov og det er faktisk ingen universal fakta at verken Android OS, iOS eller andre mobiloperativsystemer egner seg best for alle og enhver.

Du ønsker muligheten for å endre på homescreen til å bli akkurat slik du ønsker? Da passer jo Android OS deg best. For min del så bryr jeg meg ikke nevneverdig bare det er et system som fungerer og flyter som smør.

Jeg derimot bryr meg veldig mye om rikelige med applikasjoner tilgjengelig, er blant annet mye mer fornøyd med TV2 Sporten sin App til iOS fremfor den de har til Android OS og siden dette er noe jeg benytter aktivt hver uke så dette en stor grunn og godt argument for at jeg holder meg til iOS inntil TV2 har en bedre Android applikasjon klar. Jeg liker også å ha diverse småspill på telefonen til å drepe død tid på buss og kollektivtrafikk og her har iOS et langt bredere bibliotek å tilby meg.

Sist men ikke minst så misliker jeg fragmentering, jeg misliker det å kjøpe en telefon til flere tusen kroner for så å ende opp med å måtte vente flere måneder på å få tilgang på siste Android OS oppdatering. Dette er mitt største problem med Android OS per idag hvordan splitter nye telefoner kan komme på markedet uten å verken kjøre eller ha en oppdatering klar for å kjøre siste versjon av Android OS. Selv per idag leveres jo nye telefoner med alt fra Android OS 2.2 og 2.1 selv om Android OS 2.3 er ute noe jeg mener er for dårlig og alt for rotete. Blir dette rettet på så skal du ikke se bortifra at jeg har en Android telefon i 2012 men inntil da så holder jeg meg til iOS som jeg er mer enn godt nok fornøyd med.

 

 

 

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Jeg mener det finnes mange Iphone fanboys der ute som er hjernevasket til å tro at Iphone er det beste.

He he he... Paktisk påstår jeg faktisk at Android fanboys (som det har blitt ganske mange i det siste) er like hjernevasket.

Argumentene til de såkalte "Android fanboys" er også veldig subjektive, det ser rett og slett ut som at flere av dere mangler forståelse for at folk har andre behov og interesser en dere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Godt forsøk, RamGuy :-) Tingen er at han har allerede lest alt dette fryktelig mange ganger. Det spiller ingen rolle hva du sier, han kommer til å fortsette på sin ureflekterte sti i lang tid fremover :-)

 

Dersom jeg hadde hatt en Mac ifra før, kan jeg ikke se for meg at jeg kunne vurdert noe annet enn iOS, i hvert fall ikke etter at iOS4 kom. Da har man jo faktisk en telefon som har de fleste grunnleggende egenskapene som mobiler flest har. Jeg hadde nok aldri kjøpt noen av de tidligere mobilene, da videomulighet var ikke-eksisterende, MMS var no-go osv.

 

Per dags dato er det kun preferanse som gjør at du velger.

Om det er pengene som styrer deg, frihet, enkelhet eller hva som helst, så ender du ikke opp på det samme hver gang.

 

Jeg er ikke i tvil. Min neste mobil blir Galaxy S II, og det har jeg visst siden S I kom. Jeg ville ha oppfølgeren til en slik mobil, da jeg var helt sikker på at jeg ønsket Android på min neste mobil. Jeg liker å fikle med ting, og jeg liker å gjøre min mobil personlig. Jeg liker å se film og spille på mobilen min.

Nå er det på tide å pensjonere min kjære Omnia HD. Jeg har vært trofast til Symbian i mange år. Jeg kunne ikke fatte hvorfor folk syntes at ikke Symbian var touch-venlig. Etter å ha testet litt, skjønte jeg det jo. Men for en som ikke har prøvd Android eller iOS, kan han like gjerne ha en Symbian mobil.

 

Jeg har jo stortrivdes med det i to år nå :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...