Gå til innhold

De 5 beste rollespillene akkurat nå


Anbefalte innlegg

Hvordan er DA:O det du har spilt som er mest likt Divinity 2? Divinity 2 er litt hollywoodisert, men har nokså tydelige røtter i den europeiske rollespilltradisjonen (Gothic, Drakensang, osv.).

 

Har ikke spilt alle spill innenfor WRPG, men det er det spillet jeg har spilt som det minner meg mest om. DA:O har mye bedre karakterer og historie, men kampsystemet har en del likheter. Selv synes jeg Divinity er morsommere å spille. Prøvde Gothic for mange år siden, men husker for lite av det spillet til å kunne referere til det.

 

Du har nok helt rett i at det er spill som har mye mer felles enn DA og Divinity, men det var det jeg kom på. Poenget med innlegget var å videreformidle opplevelsen av spillet slik at fler, som liker slike spill, vil prøve.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For all del, Divinity 2 er et strålende spill som alle unner seg selv å prøve :) Om noen eventuelt ble skremt vekk av demoen så får man nå The Dragon Knight Saga, som inkluderer både en slags Enhanced Edition av originalspillet og utvidelsen, Flames of Vengeance.

 

Fremdeles ikke helt med på sammenlikningen med DA:O - jeg opplever dem som fundamentalt forskjellige spill av den enkle grunn at du i DA:O gir ordre til et party, mens du i DKS har direkte kontroll over én karakter (som bokstavlig talt flyr solo mesteparten av tiden). I mangel på en annen referanseramme vil jeg si at de fleste som likte Oblivion (eller andre TES-spill) vil like dette. Om man har spilt Two Worlds er også det sammenlignbart, men Divinity-spillene har merkbart høyere produksjonsverdier. Stemmeskuespillet er for eksempel ikke forferdelig :p

Lenke til kommentar

Two Worlds er uten tvil en bedre referanse, men færre har spilt det enn DA:O. Tipper jeg hadde en mer 3. personsopplevelse enn deg iogmed at jeg spilte det på PS3, uten det taktiske perspektivet ovenfra og pauseknapp. Er nok en mer actionopplevelse på konsoll enn det er på PC, selv om du halt klart har rett i at du styrer en gruppe i DA:O og en enkelt karakter i Divinity. Første Divinity 2 har jeg hørt var en bugfest, så det er bra at de har gitt ut en nyere versjon med en kvalitet som spillet fortjener. ;)

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Min liste:

1. Xenogears (Eier 2 kopier)
2. FFVIII (3 Stk.)
3. FFIX ("Bare" 2 stk her)
4. FFVII (Igjen, 3 kopier)
5. FFX (3 kopier, viss man regner remaken på PS3)

Etter dette kommer bla. Mass Effect serien og TES serien,
må heller ikke glemme Vagrant Story, fantastisk spill! :w00t:

Endret av Malmern
Lenke til kommentar

 

Og hvor mange RPGer har du spilt de siste årene? Blant de få RPGene jeg har spilt, Fallout 3 og DAO så finnes det ikke konsekvensstruktur i nærheten av det som du nevner.

Fallout 3 har det da i bøtter og spann. Jeg husker blant annet at jeg hadde muligheten til å slette en hel by fra kartet.

 

Jup, du kunne gjøre veldig mye forskjellig i Fallout 3, drøssevis med quests som hadde ulike utfall. Alle var ikke like åpenbare som ghoul/ tenpenny Tower konflikten.

Ikke main quest, selv om subquests hadde ulikt utfall ville det ikke påvirke resten.

 

Årsaken er enkel, å lage en mainquest som går i ulike retninger krever masse arbeide det er også en stor feilkilde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...