Gå til innhold

Test: Monster Beats by Dr.Dre Pro


Anbefalte innlegg

Alt i alt er det sluttbrukere, smak og behag. ser at mange reagerer på pris og fordi den heter Dr.Dre. Skjønner seff at mange vil ta fram andre headphones som er billigere og bedre.

Det er som kortholder fx. får lett kjøpt enn grei kortholder til 400kr men så for det står Louis Vuitton på den. BAM! 1800kr.

 

Selv har jeg denne Beats Pro og HDJ-2000, folk lurer hvorfor jeg i alle dager skal ha begge. Vel... Må si jeg ble litt betatt av designet til Beats Pro, samtidig syns jeg det er finere å ha på Beats Pro til/fra jobb evt turer enn HDJ-2000. Sistnevnte bruker jeg for det meste til DJ'ing, har testa Beats Pro også, men er forsatt uvant at man må dytte opp klokken enn å vri dem mot skulderen (hvis dere skjønner hva jeg mener).

 

Så si enig med testen at Beats Pro kan være slitsomt i lengden, merker det fort på flyturer, men design og lyden er ikke noe å klage på.

 

Syns heller ikke den "splitting" løsningen er noe særlig, ender med at jeg må sitte med høyere lyd kontra sidemannen med Koss for at vedkommende skal få litt volum i ørene. Og det er ikke alle jack-plugger som passer til Beats Pro heller

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøpte faktisk et par LCD-2 i dag selv :) Hvilken amp driver du de med? Trenger tips til noe som komplimerer dem bra!

Først og fremst; gratulerer med en av verdens desidert hodetelefoner! Det er vanskelig å gjøre noen ampanbefalinger da jeg kun har hørt de med de jeg selv har, nemlig Meier Audio Corda Concerto. Jeg er veldig fornøyd med denne kombinasjonen, men jeg ser at den ikke lenger er tilgjengelig på hjemmesiden til Jan Meier.

 

Denne tråden er vel en fint sted å begynne.

 

Takk for det! fikk de i dag. Venter fremdeles på jack-minijack adapter sånn at jeg kan bruke de med uDac2'en min (kun til jeg får ampen såklart). Akkurat nå driver jeg de fra uDac'en inn i effektpedalen til gitaren min og ut gjennom hodetelefonutgangen fra den :no: , langt fra optimalt og de høres kun marginalt bedre ut en AKG K272HD'ene mine. Helt fantastisk mellom- og høytone, men veldig skuffende lavtoner/bass, satser på at en dugbar amp "rydder opp" i dette :) ellers tror jeg kanskje ikke jeg klarer å rettferdiggjøre prisen på disse lenger :hmm:

 

Har lest gjennom store deler av tråden du linket til før jeg kjøpte hodetelefonen også, virker som Schiit Audio sin Lyr skal ha god synergi med de til en grei pris (om jeg skal kunne betale husleigen i sommer :!: ). Det blir nok en slik så fort som mulig!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Satt klart med plæstikken helt til snublet over dekker ikke ørene ? Seriøst ?

 

Lukket PRO headsett som ikke dekker øra har vel samme nytteverdi som en designer paraply som ikke tåler vann...

 

Andre som eier disse klokkene som kan bekrefte det samme ?

Lenke til kommentar

Satt klart med plæstikken helt til snublet over dekker ikke ørene ? Seriøst ?

 

Lukket PRO headsett som ikke dekker øra har vel samme nytteverdi som en designer paraply som ikke tåler vann...

 

Andre som eier disse klokkene som kan bekrefte det samme ?

Dette betyr nok at de ligger på ørene, og ikke rundt ørene. På samme måte som f.eks AKG K518 som er veldig godt isolerte.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
  • 1 år senere...

Dr.Dre klokker er litt som apple produkter (ikke noe galt med det i grunn, er selv vittig mac bruker). Slike hodetelefoner gir ofte ikke best lyd pr krone, men selger bra fordi de er populære. Hvorfor de er populære kan man stille mange spørsmål ved: F.eks design? Trend? Merke? Markedsføring? Lydbilde? osv...

 

For meg er ikke Dr.Dre klokker et alternativ. Det jeg har testet av beats produktene har litt for tung bass, for farget lyd og lite oppløst lyd. Likevel skal jeg ikke rakke dem ned i søla, for det er andre som faktisk liker disse preferansne. Ettersom god lyd er svært subjektivt, er det vanskelig å gi en fasit. Har selv bestilt Dr.Dre produkt til lillebroren min som setter pris på lydsignaturen deres. Noe ikke jeg gjør :p

 

At man betaler litt ekstra for merke og "dr.dre" er ikke å legge skjul på. Men igjen: For noen er dette viktig og mener at de ekstra pengene er verdt designet eller gleden av å følge "trenden".

 

Til dere som vil ha et litt rimligere alternativ som fortsatt har punch i bassen, men noe mer oppløst lyd - ville jeg tittet på Beyerdynamic DT 770 og Audio Technica ATH-m50. Der førstnevnte faller best i smak hos meg, men er vesentlig mer klumpete og mindre portabel enn m50.

Lenke til kommentar

Takk for svar. :)

 

Jeg må innrømme at jeg er såpass overfladisk at designet og merkevaren betyr litt. Jeg har sett en del andre andre headset som skal være like gode, og billigere, men de så veldig harry ut. Dvs headset som er designet for gaming og generelt bruk hjemme.

 

Men er det noen som har prøvd dem og kan fortelle meg om lyd og støyreduksjon er god nok til å forsvare prisen, gitt at jeg kan betale et par hundre ekstra for design og merkevare?

 

PS. Jeg har vært stor fan av Dr. Dre siden barneskolen. :p

Lenke til kommentar

Jeg synes Beats headsettene er de som ser best ut når det gjelder design. Nja okay, kanskje nye 50 Cent headsettene men Beats er flott.

 

Jeg synes lyden i headsettet er veldig bra. Jeg har ikke prøvd så mye annet heller til den prisklassen, så du får ta det med en klype salt, hehe. Støyreduksjonen er god, men jeg tror det lekker litt lyd ut da kanskje ørene mine er i veien eller noe sånt :p

Ellers synes jeg de er tette.

Mye penger er det da :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...