Gå til innhold

Sniktitt: Prey 2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Håper det blir bra, var ikke en stor fan av det første spillet som feilet på altfor mange områder. Oppfølgeren har kanskje ikke noe med det første spillet å gjøre, men jeg sier ikke nei takk til et åpent FPS i et Blade Runner miljø. Spillet minner litt om hva Rage ser ut til å gjøre, noe som bare er positivt.

Lenke til kommentar

Jeg likte Prey skikkelig godt da det kom. Kan hende fordi jeg er en skapnerd når det kommer til ufoer i ekte x-files stil, kan hende fordi det var en intim historie og jeg er en sucker for slike hevnhistorier når en søt pike utsettes for vold.

 

Ihvertfall så reagerer jeg med vantro over "endringene" som gjøres i toeren. Spørsmål som "hvorfor kalle dette Prey overhodet?" dukker opp umiddelbart. Vi får sjå hva som kjem. Hadde det ikke vært for at Prey ikke ble en storstilt klassiker, ville jeg umiddelbart stemplet dette som ett melkeprosjekt. Ihvertfall ut ifra den lille pitchen vi har fått servert her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En ting jeg husker, og liker i prey1 er den skumle atmosfæren pga aliens og ensomheten i en fremmeder omgivelser.

Men prey2 så høres det ut som mennesker og noen aliens er venner, og man er dusørjeger i en fremmed planet, exodus ...

 

Jeg håper for human heads studios skyld at de kommer med en sterk historie i lik linje med mass effect1 for at prey2 skal klare og konkurere med andre titler når den kommer ut.

Fordi denne formelen for spilldesign er så oppbruk i både film og spill allerede.

Lenke til kommentar

Spillet kan bli bra og virker forsåvidt interessant, men hvorfor de har kalt det Prey 2 skjønner jeg ikke.

 

Vil og bare nevne at det ser ut som at det mangler noen ord her og der i artikkelen. Kan ta noen eksempler.

 

"Sistnevnte allikevel gi deg ulike fremgangsmåter"

 

"I tillegg er det selvsagt en forskjell på om fanger noen døde eller levende."

 

"Så står fri til å sende ham tilbake til oppdragsgiveren eller å tyne ham litt først."

Lenke til kommentar

Prey anbefales for de som vil ha en litt annerledes skyter. Faktisk et spill hvor ordet "alien" endelig kom til sin rett gjennom helt spesielle, organiske miljøer. Spillet har en særegen stemning, og kan sies å ha vært "først" ute med en tidlig versjon av portaler senere gjort berømt gjennom spillet med samme navn.

 

Stusser også på hvorfor de kaller det Prey 2, når de endrer hele grunnkonseptet slik... Høres mer ut som et forsøk på et mørkere Star wars...

Lenke til kommentar

På èn side er det smart av dem å bruke et etablert navn, men når de går så langt fra konseptet det første spillet skapte tror jeg Prey 2 ville vært tjent med å være en ny IP. Spillet i seg selv høres forsåvidt spennende ut. Kommer nok til å ta en nærmere titt på det i fremtiden. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...