Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bluecom nede ijenn


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hmm driftsmeldingene hos dem er ikke no særlig bra da...de vet jo ikke hva de lokale tele arbeiderne kobbler med hehe - ironisk komunikasjons svikt

 

Jeg vet ikke om noen ISP som har et særlig velfungerende system for driftsmeldinger på web.

Merkelig igrunn i og med dette ville ha redusert pågangen på support samt minsket irritasjonen hos kundene.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Hadde samme problem her og. Trur kanskje att linja mi var vekke ei anna natt og...

 

Var hvertfall vekke frå ca. kl 18 - 22 idag... :(

 

Er vel eit eller anna dei jobber med. Håper det ikkje blir mykje trøbbel videre. Mi linje har vert MEGASOLID! :woot: fram til no!

Lenke til kommentar
hmm driftsmeldingene hos dem er ikke no særlig bra da...de vet jo ikke hva de lokale tele arbeiderne kobbler med hehe - ironisk komunikasjons svikt

 

Jeg vet ikke om noen ISP som har et særlig velfungerende system for driftsmeldinger på web.

Merkelig igrunn i og med dette ville ha redusert pågangen på support samt minsket irritasjonen hos kundene.

 

Skjønt, når linja fyrst er nede så ser eg heller ikkje driftsmeldingane :roll: , men det hadde jo vert fint om dei hadde skrive det etterpå, slik at ein veit at det ikkje er noko feil på berre mi linje!

Lenke til kommentar

Skjønt, når linja fyrst er nede så ser eg heller ikkje driftsmeldingane :roll: , men det hadde jo vert fint om dei hadde skrive det etterpå, slik at ein veit at det ikkje er noko feil på berre mi linje!

 

De som kun har ADSL uten backup i form av ISDN eller modem vil jo ikke ha den store nytten av det nei.

Lenke til kommentar

Skjønt, når linja fyrst er nede så ser eg heller ikkje driftsmeldingane :roll: , men det hadde jo vert fint om dei hadde skrive det etterpå, slik at ein veit at det ikkje er noko feil på berre mi linje!

 

De som kun har ADSL uten backup i form av ISDN eller modem vil jo ikke ha den store nytten av det nei.

 

hadde ikke hatt nytte av det uansett, min linje har på 1 år ALDRI vært nede. Samme hos pappa! :woot: (NGT)

 

*Bank i bordet*

 

Det kommer nok en dag uansett da =/

Lenke til kommentar

Er hele Bluecom nettet nede?? Hva i all verden er det de driver med?

 

Har ikke Bluecom driftsmeldingstelefon?

 

Problemet til Bluecom er vel at problemet ligger hos Telenor, som ikke akkurat prioriterer Bluecom kunder fremfor sine egne kunder om problemet er så alvorlig at det rammer større deler av nettet. Bluecom kjører jo på Telenorutstyr.

 

Det er sikkert pga. lynnedslagene som herjer. Kansje vi ska tipse Telenor om å gå til inkjøp av en UPS. ;)

 

-Chief-

Lenke til kommentar

Skal ringe BlueCom i dag og si jeg avslutter mitt ADSL abonement den 15.aug - Flytter...

 

Håper jeg slipper brutt bindingstid avgift for jeg fikk aldri no info om at det var bindingstid, ringte og bestilte ADSL og fikk bare montør på døra og det var det, ingen papirer eller noe :shrug:

 

Er jo sinnsvakt at de tar full etablerings avgift hos BlueCom hvis jeg flytter og kobler til linjen ijenn, så jeg skal finne annen ISP. Blir vel Tiscali eller Tele2 (Telenor gidder jeg ikke nevne :p ) som er alternativene her.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvordan det er med Bluecom, men enkelte andre leverandører har en viss oppsigelsestid. Og at de har nyetableringspris på flytting er jo skikkelig dårlig kundebehandling. Flyttegebyret bør jo være noe lavere ettersom de slipper endel mikkmakk med sånne ting som å legge inn kunden i databasene, lage mail-adresser o.l. (mye adminitrativt her som må gjøres), og ikke minst, kredittvurdering. Så her bør Bluecom ta seg et aldri så lite kurs i kundebehandling for dette var et stort minus i min bok iallfall.

 

Når det gjelder brutt avtaletid/bindingstid, så har nok Bluecom noen vilkår som de kan henvise deg til om du begynner å bli kranglete. Det er for så vidt bare å stå på sitt. Har du ikke fått noe papirer eller info om dette, så er det vel ikke så mye du kunne vite om dette da.

 

Når det gjelder annen leverandør, så ville jeg satt med ned og lest gjennom hva de ulike leverandørene har å tilby, funnet det som var best for deg og tegnet abonnement fra de. Om du ikke liker stabiliteten til Telenor, så har du ikke mye muligheter. Da er det vel bare Firstmile og NextGenTel som leverer ADSL og SHDSL på eget utstyr. Begge de sistnevnte har også høyere upstream linjer. Du finner sikkert en eller annen leverandør som har noen gunstige sommerpriser som gjør at de blir bedre/billigere og mer fornuftig å velge. Lykke til iallfall.

 

Til deg fra Tromsø: om Telenor har store problemer innad i sitt nett, så vil noko du bli påvirket av dette også, selv om du bor i Tromsø så må du ut gjennom samme Gateway som de som bor i Oslo, og om det er problemer med hovedgateway så sliter alle telenor/telenorhybrid kunder. Så selv om det regner i Tromsø kan de være lynnedslag i Oslo som gjør at du er uten nett.

 

. · • Chief • · '

Lenke til kommentar

Har bluecom jeg også og nettet var nede mesteparten av dagen i går. Prøvde å ringe support nummeret men der fikk jeg en telefon svarer som sa at de hadde litt problemer så de kunne ikke ta telefonen, men jeg kunne godt sende de en mail. det er lett å sende mail når internett ikke fungerer :-/

Lenke til kommentar
Har bluecom jeg også og nettet var nede mesteparten av dagen i går. Prøvde å ringe support nummeret men der fikk jeg en telefon svarer som sa at de hadde litt problemer så de kunne ikke ta telefonen, men jeg kunne godt sende de en mail. det er lett å sende mail når internett ikke fungerer :-/

 

Nasty support avdeling de har da.

 

jaja... sikkert ikke alltid så lett å være bredbåndsleverandør.

 

. · • Chief • · '

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...