Gå til innhold

Test: Sony Ericsson Xperia Neo


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En ting jeg har lagt merke til på de fleste tester nå (derav det gis 6'er) er at flere felt ikke blir testet skikkelig. Noen av punktene er, lydkvalitet (både ved samtale, musikk og høyttaler), signaler og kanskje ett litt mer personlig perspektiv (hvordan den er å holde osv).

 

Et gammelt eksempel var da HTC Desire fikk 6. Telefonen er bra den, men selv da den kom for ~ 1 år siden, var det flere telefoner som var bedre på enkelte feil. Telefonen har dårlig kamera og elendig opptak for lyd og avspilling i høyttalere osv. Noe som også burde gi utslag på en karakter.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

On topic: Har selv nettopp bestilt denne etter 3 mnd trøbbel med Galaxy Ace. Leste kun testen på GSMarena, og der så jeg ikke noe spesielt om dårlig batteritid.

 

Absolutt noe som irriterer meg når batteriet er dårlig, men standarden i dag er jo at man lader hver natt. Før var det en big deal at telefoner skulle vare 3-4 dager uten ladet, men i dag betyr det egentlig lite om den varer 1,5 dag eller 1 dag. Men mindre jeg VET at den kan vare med heftig bruk i 2 dager vil jeg lade den hver natt.

 

Men mulig jeg blir å angre på at jeg ikke oppdaget og ventet på Xperia Pro..!

Lenke til kommentar

Klarer ikke helt og bestemme meg for om jeg skal velge denne eller Desire S.

Det jeg er mest skeptisk til på Neo er at internminne bare er på 320 MB.

Har en HTC Hero i dag som har 288 MB, og har problemer med at det stadig går fullt.

Knappene på Neo virket også litt billig plastikk.

Ellers er det mye jeg liker bedre med Neo i forhold til Desire S, som kamera og kameraknapp, hdmi utgang, smalere design, usb på toppen i stedet for på siden, knappene er mer logisk plassert, ant+ støtte,

Lenke til kommentar

Hatt Neo i knapt en dag nå, og er fornøyd så langt! Har jo kun hatt 1 ladning, så at batteriet ikke er enormt ennå er vel ikke overraskende.

 

Skjermen er meget god, dne er kjapp og responsiv, og den integreres veldig fint med Facebook, Skype etc (på noen telefoner må kontakter slås sammen manuelt, f.eks.).

 

Det negative er som han over påpeker, at den er i plastikk. Kan ikke si at knappene har noen spesiell plastikkfølelse, men hele telefonen er jo plastikk og ville nok føltes med solid om den var i lettmetall. Den er også litt vond å holde til øret over lengre tid - men det gjelder forsåvidt alt av smart-telefoner i dag (spes. Iphone).

 

Såh, er vel ikke så nyttig å dele erfaringer fra 1 dags bruk, men det er nå førsteinntrykket :whistle:

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Takk for oppatering NoviKaNa min Optimus P500 tokk kvelden etter oppdatering i nå i kveld så da river jeg i en Neo. Optimusen kan kona arve som også trenger ny mobil. Er også veldig usikker ang. batteri tid men det var den eneste telefon jeg for øyeblikket ville ha.

Håper jeg blir fornøyd. :hmm:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Fruen funderer på Neo (i rød), oppgradere fra X10 Mini. Det som er viktig er et relativt bra kamera, og 3,7" er maks størrelse. Har i grunnen landet på Neo eller Desire S, men sistnevnte har vel noe dårligere kamera? Ser at Neo har noe mindre minne enn Desire S, men er dette spesielt utslagsgivende...?

 

Jeg har holdt i begge i butikk, og synes i utgangspunktet at Neo satt bedre i hånden og var en klart stiligere telefon eksteriørmessig.

Endret av opresterud
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

I gå ble min Neo oppgradert til Android 2.3.4. :new_woot:

 

3D panorama-bilder, vanlige panoramabilder, Goggle Chat med video, Swipe-tastatur, acreen capture, Facebook-oppdateringer.

 

Hadde tatt backup på forhånd, men det var ikke nødvendig da alt ble beholdt. Koblet bare telefone til PC og startet Update Service.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...