Gå til innhold

– Sex i spill er tullete (X360, PC, PS3)


Anbefalte innlegg

Får nok av sex i VG og dagbladet, for ikke å nevne annenhver side man browser på nettet, alltid skal det dukke opp "PUSH-UP CREAM FOR YOU, NOW! eller "VILKÅRLIG NAVN STILLER OPP I VI MENN.. NAKEN :o" eller noe lignende.

Det er bra om spill klarer å holde fokus på det viktige, og ikke det unødvendige.

 

Hva er "det viktige" i denne sammenhengen?

 

Ellers synes jeg sex i spill kan fungere ok, når det passer,feks i fallout-universet så er det ganske passende endel-ganger. Folk har sex i virkeligheten, i visse typer spill passer det også.

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare for å ta to spill så synes jeg nå sexscenene tilfører noe i både Heavy Rain og God of War III. I Heavy Rain fungerer det veldig bra fordi det er en realistisk historie hvor man blir følelsesmessig engasjert. I God of War III fungerer det fordi sexscenen er ganske morsom. Nå ser du jo egentlig ikke hva som skjer i God of War III, du ser bare reaksjonene til tjenerne til Afrodite: "Oh my god, is he going to....", "If it's this good watching, just imagine..." osv. Så får man selv fantasere om hva Kratos gjør med Afrodite.

Lenke til kommentar

I Mass Effect 2 klarte jeg å pøke både Miranda og Tali på samme save + få Kelly til å danse med det sjøgete antrekket i kahytten min. So ca$h... Sier klart ja til sex i spill, forutsatt at det gjøres med stil som i Mass Effect-universet.

 

Men i ME2 mangler det jo fullstendig stil, til og med i forhold til ME1.

Lenke til kommentar

Angående Mass Effect 2 stusser jeg på hvorfor det er ex i det hele tatt. Er karakterene virkelig så platte at de faller skrevende til sengs bare du prater søtt til dem? Nå er det ikke alle du har sex med (Jack og Garrus f.eks.), og det virker litt mer "ekte". I Garrus sitt tilfelle er det vel i all hovedsak fordi han ikke er menneskelig og de ikke helt vet hvordan de skal gå frem, i Jack sitt tilfelle er det vel mest på grunn av at hun er så full av bagasje at hun ikke tør.

 

Til en viss grad enig med Levine, det er fort platt. I God of War-spillene er det gjort litt mer med vilje, og det fungerer også bedre. Kratos er typen som ikke legger noe i mellom, så da går det greit med en sexscene også - vi tar hverken ham eller spillene hans så seriøst historiemessig fra før heller.

Lenke til kommentar

Angående Mass Effect 2 stusser jeg på hvorfor det er ex i det hele tatt. Er karakterene virkelig så platte at de faller skrevende til sengs bare du prater søtt til dem?

 

Nå har jeg ikke spilt MA2,men man pleier jo ofte ikke å måtte sitere hamlet for å komme til sengs med damer? Det er jo ofte ikke sånn at akkurat det man sier må ha så veldig massiv tyngde før noen blir interessert i deg.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

I Mass Effect-serien er det ingen som gjør noe i forhold til deg før du eventuelt har kommunisert med dem nok ganger til å ha etablert det jeg antar kalles et "godt forhold" i spillmekanikken. Folk jeg ikke prater med blir ikke interessert i meg, med andre ord er det kun samtalemekanikken som ligger til grunn for et forhold.

Lenke til kommentar

I Mass Effect 2 klarte jeg å pøke både Miranda og Tali på samme save + få Kelly til å danse med det sjøgete antrekket i kahytten min. So ca$h... Sier klart ja til sex i spill, forutsatt at det gjøres med stil som i Mass Effect-universet.

 

Men i ME2 mangler det jo fullstendig stil, til og med i forhold til ME1.

 

Begrepet stil kan jo bety så meget, men poenget mitt var vel at veien som leder frem til sexen er nogen lunde gjennomtenkt og realistisk. I tillegg bør ikke utviklere føkke opp (pun intended) selve akten, men gjøre den så lideskapelig eller dyrisk at den passer til det forholdet karakterene har utviklet i forkant.

Lenke til kommentar

Det var vel i grunn det jeg ville fram til. De fleste romansene i ME2 er på Twilight-nivå, og har gått fra å være et troverdig, om enn primært narrativt element til noe gamey og uinspirert. De eneste eksemplene på at kjemien fremdeles er på plass, er Garrus og Tali.

 

Det hele føyer seg inn i den litt triste nyorienteringen i forhold til kvinnelige karakterer ME2 gjennomgikk. Plutselig er femshep den eneste som går i ME1-type rustninger, andre er designet som fanservice eller går med klær som nok må kreve sitt eget lille mass effect field for å bli hengende på plass.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...