Gå til innhold

GameStop kjøper Impulse (PC)


Anbefalte innlegg

Ubisoft-sammenlikningen: Steam har en offline mode som fungerer.

Rockstar Social Club er selve definisjonen på bloatware - designet for å fylle et behov som ikke er der (de hadde jo allerede SecuROM som DRM), det er ikke vanskelig å se hvorfor det ikke slo an. GWFL gjør i utgangspunktet det samme som Steam, men med en horribelt dårlig implementering. Bare det å komme seg til og fra hovedmenyen i Bulletstorm var en lang øvelse i gå rundt seg selv. Det er, igjen, en grunn til at GFWL Remover er en av de mest populære Fallout 3-modifikasjonene.

 

Misforståelsen "spillet er i Steam-katalogen = retail bruker Steamworks" klarte vi også opp i forrige gang, så utvalget er fremdeles ikke så begrenset som du framstiller det. Sannsynligvis vokser det også, hvis GameStop er om seg. Ellers er det heller ikke slik at alle som tar seg bryet med å svare på tiradene dine elsker Valve og Steam hemningsløst. Personlig synes jeg ikke det tjener til noe å spre feilinformasjon, uansett hvor mye eller lite man liker Steam. Diskusjonen blir sannsynligvis mer fruktbar om vi stort sett forholder oss til virkeligheten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det verste er at når GTA4 kom til PC klagde alle over at det krevde Games for Windows Live og Rockstar Social Club, så hvorfor i helvete er Steam så hellig at ingen våger å si det kanskje har en litt negativ side også? Og hva med DRM? Ubisoft har vært så frekke at de våget å la noen spill kreve å være koblet til nettet for å spilles, men de ble nødt til å fjerne det fordi folk klaget. Steam har gjort akkurat det samme i årevis, men ingen bryr seg? Jeg blir bare så drittlei idioter som dere som nekter å godta at Valve ikke er feilfrie og gidder ikke krangle mer med dere.

 

Steam har og har alltid hatt fungerende offline modus. Du må selvfølgelig kjøre steam online første gang du starter spillet etter instalering for aktivering men du slipper net etter det vis du vil.

 

Steam er valgfritt på GTA IV i motsetning til GfW LIVE(så lenge du ikkje kjøpte fra steam selvfølgelig).

 

Ingen som sier at Steam ikkje er feilfri men at det er det verste som har sjedd PC gaming er eg så uenig som eg kan få blitt. Skal du kritisere noken så må du først sjekke om det du kritisere dei for faktisk er faktum.

Endret av SynTerro
Lenke til kommentar

Hva feiler det dere? Mistet foreldrene deres dere i golvet da dere var små? Steam er ikke valgfritt. Kall det va faen dere vil, men det er tvang. Å si noe annet er bare tull. Prøv å avinstaller det og ikke ha det på maskinen. Hvor lang tid tar det før dere må installere det på nytt? Det er bare å prøve selv, men det gidder dere vel ikke. Det kan jo hende dere oppfatter at jeg har rett og dere tar feil, og det ville jo vært en katastrofe av dimensjoner. Og det er det siste jeg gidder si. Denne diskusjonen er noe av det mest latterlige jeg har sett noengang. Jeg snakker om fakta, men dere prøver forgjeves å krangle på det som om det er mulig å endre fakta. Idioter,

Lenke til kommentar

Hva feiler det dere? Mistet foreldrene deres dere i golvet da dere var små? Steam er ikke valgfritt. Kall det va faen dere vil, men det er tvang. Å si noe annet er bare tull. Prøv å avinstaller det og ikke ha det på maskinen. Hvor lang tid tar det før dere må installere det på nytt? Det er bare å prøve selv, men det gidder dere vel ikke. Det kan jo hende dere oppfatter at jeg har rett og dere tar feil, og det ville jo vært en katastrofe av dimensjoner. Og det er det siste jeg gidder si. Denne diskusjonen er noe av det mest latterlige jeg har sett noengang. Jeg snakker om fakta, men dere prøver forgjeves å krangle på det som om det er mulig å endre fakta. Idioter,

 

Når eg snakke valgfritt så tenker eg spill for spill.

 

GTA IV Steam valgfritt

Football Manager 2011 steam valgfritt

Dragon Age II steam valgfritt

Assasins Creed steam valgfritt

Half Life 2 Steam ikkje valgfritt

Civilization V steam ikkje valgfritt.

 

Viss det er steam du ikkje vil ha kjørende i bakgrunnen heila tiå så er det selvfølgelig valgfritt.

 

..og forklar meg ein gong til ka steam hindrer deg å gjer. Ja du må ver online når du instalere og aktivere et steam spill, men ellers slipper du å ver online i det heila tatt. Hadde ein laptot med steam uten å oppdatere eller vere online i seks måneder og den startet steam spilla uten problem.

 

Vanlige klagen eg hørre som eg delvis forstår er all reklamen dei slenge i trynet på deg om andre spill som nettop kom ut, men du kan faktisk fjerne det og gjer steam minimalistisk slik at den kun viser spill du har i ein enkel liste.

 

http://img18.imageshack.us/i/71096241.png

Endret av SynTerro
Lenke til kommentar

Og hva er så problemet med Steam bortsett fra hele prinsippet? Tja, her sitter man med et fysisk spill man har kjøpt i butikk, har installert det uten problem og får likevel ikke spille på flere timer fordi Steam eller internettet er nede. Eller fordi Steam nekter å godta å la meg starte et single-player spill uten å patche først, noe som ikke ville vært så dumt om det var mulig å laste ned patchen i første omgang. Jeg har flere spill jeg aldri har fått spilt nettopp fordi patchen ikke fungerer.

 

Jeg er helt enig med deg at det du nevner kan være problemer med Steam, men hvor ofte har du hatt problemer med at du ikke har fått spille på grunn av det? Selv kjøper jeg kanskje ett PC-spill i måneden og spiller kanskje mellom 10 til 30 timer i uken. Jeg har kun hatt problemer ved slipp av nye spill som ca hele verden skal laste ned samtidig.

Lenke til kommentar

Godt mulig jeg husker feil, men synes da å huske at folk ikke var kjempefornøyde når spill begynte å kreve steam. Vil forsåvidt ikke klage på steam uansett, det er da de som velger å inkludere steam i spillene sine som er problemet. Steam er jo bare ett krav så lenge produsentene velger å gjøre det til ett krav.

 

Det som gjør at steam kanskje får mindre tyn enn f.eks. Ubisoft DRM handler nok mest om funksjoner. Steam er i utgangspunktet ikke 100% designa bare for å forhindre piratkopier, men har mange andre nyttige funksjoner og. Som kjøper så får man ingenting ekstra av DRM (bare mulige problemer), mens Steam faktisk har noen positive sider ved seg og.

Lenke til kommentar

Godt mulig jeg husker feil, men synes da å huske at folk ikke var kjempefornøyde når spill begynte å kreve steam. Vil forsåvidt ikke klage på steam uansett, det er da de som velger å inkludere steam i spillene sine som er problemet. Steam er jo bare ett krav så lenge produsentene velger å gjøre det til ett krav.

 

Det som gjør at steam kanskje får mindre tyn enn f.eks. Ubisoft DRM handler nok mest om funksjoner. Steam er i utgangspunktet ikke 100% designa bare for å forhindre piratkopier, men har mange andre nyttige funksjoner og. Som kjøper så får man ingenting ekstra av DRM (bare mulige problemer), mens Steam faktisk har noen positive sider ved seg og.

 

Ubisoft DRM/Uplay har nyttige funksjoner det og etter det eg har hørt, oppstyret rundt Ubisoft DRM handler først og fremst om at dei krevde "Always online" noke Steam aldri har gjort, ellers hadde et fåtall klagd på det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...