Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Tenkte det kunne være greit med en tråd for Homefront.

 

The year is 2027. The world as we know it is unraveling after fifteen years of economic meltdown and widespread global conflict over dwindling natural resources. A once proud America has fallen, her infrastructure shattered and military in disarray. Crippled by a devastating EMP strike, the USA is powerless to resist the ever expanding occupation of a savage, nuclear armed Greater Korean Republic.

 

Abandoned by her former allies, the United States is a bleak landscape of walled towns and abandoned suburbs. This is a police state where high school stadiums have become detention centers, and shopping malls shelter armored attack vehicles. A once-free people are now prisoners--- or collaborators--- or revolutionaries.

 

Hjemmeside

 

Gamer.no sniktitt

 

Gamer.no sniktitt 2

 

 

 

 

Spillet slippes 18. mars og kommer til PC, PS3 og X360.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fra å ha vært helt i ekstase over dette spillet har jeg gått til meget skeptisk ved hjelp av kun èt filmintervju.

 

En av utviklerne sitter der og forklarer hvordan spillet skal være ulikt de andre på markedet, mens det på skjermen utspiller seg det totalt motsatte av det han sier.

Våpenfølelsen virker nesten barnslig, og karakterene (de få vi får se) virker meget overfladiske, samtidig som områdene ser helt tafatte ut.

 

Blir nok å vente på et tilbud for min del desverre, historien virker dog interessant.

Lenke til kommentar

Må si jeg virkelig har fått opp øynene når det gjelder dette spillet, særlig med sin kjærlighet får PC-versjonen!

 

Har begynt og komme en del reviews nå:

MS Xbox World - 8.5

Quote:

"Kaos Studios should be proud as they have done a highly commendable job of reinventing ideas we've seen in Frontlines , piecing them into a more cohesive palatable story and releasing a new game which feels accomplished and easy to play... The subject matter could be seen as topical for the sake of it, if you take off the cynical spectacles and just bask in what's thrown at you, you'll find a comprehensive, substantiated game which is well worth the investment."

OPM Italy - 9/10

Quote:

One of the most intense, emotional experiences of 2011.

Xbox Addict - 93%

 

Quote:

THQ has already set personal records for preorders and I have no doubt that Homefront will be their hit this year. Combining so many elements into such a cohesive story, THQ has reminded me why I love gaming.

HardGame - 9.5

 

Quote:

If you are a lover of FPS, Homefront is a must-have that you should not miss. The plot grabs us from the first moment because of how strong it is and the great atmosphere that was generated around this fictional, futuristic context. If we add an extremely fun game concept, a variety of amazing action sequences and a multiplayer mode that will be placed in the top of each platform, and clear the good that has resulted in this title Kaos Studios. From HardGame2 and we fervently hope the arrival of a sequel, because if something has gotten Homefront is surprising and captivating from the beginning. Meanwhile, continue to enjoy the multiplayer.

 

Multiplayer.it - 8.5

 

Quote:

Homefront succeeds in creating a believable and fascinating universe, to be used as a starting point for a series that we hope will grow in its future releases. For the moment the campaign for single player is well made, entertaining for what it is but a too short duration and with a few flaws of youth that would have deserved more attention. The multiplayer is placed without fear competing with the other greats, bringing an experience capable of entertaining thanks to a set of well-oiled mechanical one another. Finally, we were pleasantly surprised by the work of conversion of the PC version tested, well done and led by many of the demands that fans of the mouse and keyboard are used to.

SpazioGames.it - 8.5

Quote:

An interesting background and some multiplayer goodness make Homefront a good buy if you love story-driven FPS and some online squad-based massacre. With some more polish, a tighter and slightly longer campaign and more content it could've been a great title.

RageQuit - 9/10

Quote:

Homefront is a FPS with brains, fantastic story, and multiplayer fun.

PSM3 Magazine - 83%

Zoo Magazine - 9/10

 

Hentet fra det offisielle forumet :D

Lenke til kommentar

Fra å ha vært helt i ekstase over dette spillet har jeg gått til meget skeptisk ved hjelp av kun èt filmintervju.

 

En av utviklerne sitter der og forklarer hvordan spillet skal være ulikt de andre på markedet, mens det på skjermen utspiller seg det totalt motsatte av det han sier.

 

Jeg tenkte AKKURAT det samme da jeg så det intervjuet. Vet nøyaktig hvilket et du prater om. Han prater liksom om at man ikke har bra våpen og man føler seg underlegen, man er ikke lenger noen supersoldat. Samtidig ser jeg fyren på bildet har en høyt oppgradert M4 (hva bruker koreanerne M4 nå?), og tar flere skudd før skjermen begynner å blinke rødt. Virker ikke som at man er underlegen i det hele tatt. Man er konstant tre-fire mennesker som stormer hundrevis av koreanere. Pff.

Skal man få karakteren til å føle seg underlegen må man se mer på spill som Metro 2033. DER føler man seg ikke som noen supersoldat, der!!

 

Ironisk nok får man Metro 2033 med på kjøpet når man forhåndsbestiller spillet på Steam...

 

Likevel ser jeg frem til spillet. Det kan bli kult. Kommer an på hvor bra historien i spillet fortoner seg. Multiplayer virker også interessant.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Noen som har kommet seg igjennom kampanjen og kan uttale seg om det vil være verdt det kun for den? (Eller er den så latterlig kort som f.eks itavisen påstår)

 

Fullførte kampanjen på Guerilla (vanskeligste grad) i natt. Ble vel ferdig på 4-5 timer, eller noe.

 

Om du liker CoD, så er kampanjen grei. Om du vil ha mer, om du vil ha en historie á la Metro 2033 eller gode gamle Freedom Fighters, så er det bare å holde seg unna.

 

Kampanjen er kort, og har veldig lav gjenspillbarhet. Historien er tam og utvikler seg ikke spesielt. Den foregår dessuten kun over et par dager og tar egentlig bare for seg combat, og ikke noe historie- eller karakter-utvikling. Alle karakterene er dessuten stereotypisk, og utvikleren har ikke lagt noe som helst arbeid i å få oss til å bry oss om dem. Først og fremst så er de udødelige i kamp, og deres AI er horribel. De gjør så og si ingen ting for deg. Når noen eventuelt ofrer seg i løpet av kampanjen, vil du ikke føle noe som helst. Andre soldater på din side (som ikke er egne karakterer men bare gunfodder) dør i kamp, og man bryr seg enda mindre om disse.

Fienders AI er også helt elendig. De løper gjerne ut av dekning for å skyte på DEG spesifikt - og selvsagt gjør dine lagkamerater ingen nytte av denne fordelen.

 

Invisible walls og scripted events er å finne overalt. Selv om at dette i utgangspunktet ikke er så galt, er det et stort problem at man så og si ALDRI får noe som helst valg i hvor man vil gå, over hodet. Til og med inne i et område hvor du tror du skal få bevege deg fritt, finner du usynlige vegger.

 

Jeg liker ikke å sammenligne spill med CoD, men Homefront ber om det. Det stjeler rett og slett en rekke sekvenser fra CoD (og lignende spill). Her finner du on-rail skytesekvenser, en sekvens hvor du kontrollerer en UAV, en bro som må krysses, osv. Det høres kanskje i utgangspunktet ut som at jeg bare ser likheter fordi jeg VIL se dem, men tro meg - det vil du også se. Dessuten finner man mange av de samme problemene fra CoD-serien, som at fiender "respawner" hele tiden frem til du når et visst punkt, våpenrekyl føles unaturlig og svak, som nevnt usynlige vegger osv.

 

I korte trekk har singleplayer-kampanjen alt for lite å tilby. Multiplayer virker langt mer interessant, selv om at denne komponenten også egentlig bare er en rekke suksessfulle ideer som er stjålet fra serier som Battlefield, Call of Duty og Counter-Strike.

Lenke til kommentar

Mitt førsteinntrykk etter å ha spilt det første brettet er at dette egentlig er et ganske middelmådig spill. Ultralinært, usynlige vegger, middels grafikk, middels voice acting og elendig AI. Satt meg også fast i en vegg jeg skulle hoppe over ganske tidlig, så da måtte jeg restarte fra forrige sjekkpunkt. Men begynte da i det sjekkpunktet jeg egentlig skulle til. Håper det tar seg litt opp.

Lenke til kommentar

Synes mp er kjempe bra.

 

Etter og blitt lei av bc2 og cod:bo, så er dette veldig forfriskende.

 

Kjøpte det mye billigere på d2d og la bare koden inn i steam.

Mye penger og spare

Med dagens kurs betaler du bare 253 kroner (betal i £)

http://www.direct2drive.co.uk/2/10076/product/Buy-Homefront-Download?hph

 

Gjorde det samme selv. Hadde vært like frustrert som da jeg kjøpte MoH om jeg faktisk hadde betalt full pris for dette spillet her. Dessuten fikk jeg med Metro 2033 siden jeg forhåndsbestilte. Det gjorde pakken verd det, fordi Metro er et sabla bra spill. Jeg har det fra før, så jeg ga ekstrakopien bort til en kompis som nettopp hadde fylt år. Det gleder meg å kunne gi slike spill mer oppmerksomhet, for det fortjener det. :)

Lenke til kommentar

Fikk en "meh"-følelse etter å ha sett denne videoen:

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

 

Ser ikke ut til at de bringer noe nytt på bordet, og 4.5 timer gidder jeg ikke å betale fullpris for.

Synd at det skulle ende slik med en såpass lovende tittel.

 

Her har vi nok sett the power of markedsføring i full effekt.

Lenke til kommentar

For min del handler det mer om de utrolig lovende sniktittene her på Gamer og ikke så mye om markedsføringen. Kan egentlig ikke si jeg syns spillet har fått så mye reklameplass noen steder uten om Steam, hvor det var en del kampanjer for spillet pre-launch.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...