Gå til innhold

Sniktitt: Homefront (X360, PC, PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vet ikke om jeg er så imponert over historien i Homefront. Bare tanken på at Nord-Korea skal invadere USA gjør det hele litt komisk.

 

Men er veldig usikker på om jeg skal kjøpe Homefront eller Crysis 2.

 

Som om ikke alle historiene i alskens fps ikke er komiske :p

 

Må si jeg ble interessert etter sniktitten.

Lenke til kommentar

"Bra skytespill". Hmm jeg hadde håpet det hadde et bittelite RPG element i den form at det var et samfunn lignende TV serien Jericho blandet med FPS kamper.

 

Utfra å lese dette får jeg heller mer et inntrykk av at det er et CoD/MoH: Homefront. Mulig jeg hadde for store forhåpninger?

 

Jaja, man får lete videre :)

Endret av Kendu
Lenke til kommentar

Vet ikke om jeg er så imponert over historien i Homefront. Bare tanken på at Nord-Korea skal invadere USA gjør det hele litt komisk..

At de er tilnærmet erkefiender med en meget anspent og langvarig konfliktsituasjon gjør det ikke uvirkelig eller komisk i det hele tatt. Ellers er det kun opp til hvilke støttespillere de får bak seg og hvordan det første steget tas.

 

Slik sett er det nok av sterke komunistiske nasjoner som kunne brukt Nord-Korea som sine krigshunder. En forholdsvis vanlig strategi gjennom historien. USA har ikke akkurat mangel på fiender eller motstandere her i verden. Offence is the best Defence.

Endret av Kendu
Lenke til kommentar

"Bra skytespill". Hmm jeg hadde håpet det hadde et bittelite RPG element i den form at det var et samfunn lignende TV serien Jericho blandet med FPS kamper.

 

Utfra å lese dette får jeg heller mer et inntrykk av at det er et CoD/MoH: Homefront. Mulig jeg hadde for store forhåpninger?

 

Faktisk litt enig med deg, jeg hadde regnet med noe "større" enn bare et vanlig skytespill. Men igjen - mer realisme i våpnene og en solid historie godt fortalt er jo ikke akkurat hverdagskost i denne sjangeren så det blir vel kanskje en litt tynn sammenligning allikevel.

 

Uansett, jeg skal nok ha dette spillet. Får vente til anmeldelsene begynner å komme.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Fikk sneket til meg en prøveversjon av spillet, og må si meg høyst misfornøyd sånn i forhold til hvor mye skryt spillet fikk før utgivelse.

Tidligere nevnte geriljarævdilter-problem er ikke fikset; men virker faktisk verre. Ofte jeg ble dyttet tilbake fra en tom dør fordi jeg ikke hadde lov til å gå gjennom den først.Dette er veldig plagsomt når det kommer sammen med de alt for overbrukte "Krise, løp vekk fra fienden" opppdragene man får minst to av per "kapittel".

Dette er ikke eneste problemet som gjør spillet vanskelig å spille; scripting generelt sett er tung på grensen av uutholdelig; I et tidlig oppdrag der man skulle krysse et åpent terreng fikk jeg til min overraskelse se fem fiender stå rett opp og ned foran meg, uten å gjøre noe. Jeg gikk litt tilbake, og plutselig traff jeg en trigger. En av mine medsammensvorne spøy ut macho bullshit kommentar #61, og fiende begynte plutselig å skyte på meg. Reload, og jeg unngikk triggeren igjen så jeg kunne rusle rundt fiendene og ta meg en pause.

Tung scripting kan virke; men i dette spillet gjør det ikke det. I et par tilfeller var ruten jeg skulle ta såpass fastbestemt at jeg rett og slett måtte slutte å se på spilet som en FPS og heller se på det som hjernetrim for å klare meg. Memorisere hvor instakill-fiendene dukket opp, og i hvilken rekkefølge, og karlegge parkeringsplassen jeg skulle krysse for å finne alle usynlige vegger som trigger en rakett til å komme ut fra intet og drepe meg uansett vansklighetsgrad.

 

Og dialogen de skryter så mye av, og som er så viktig for spillet? Ikke spør meg; lydbildet i spillet er så fullt av bugs at jeg ofte ender opp med å slå av lyden. Ikke noe som a rægge ned Main Streeet U.S.A med en halvautomatisk stridsvogn mens man kaster raketter i hytt&gevær på alt som rører seg av koreanere med maskingevaær. ....og knapt nok høre hva som skjer fordi sirissene som utgjør en del av bakgrunnslyden overdøver alt.

Seriøst; om jeg styrte korea ville jeg nølt litt med å innvadere et land som er så skakkjørt av radioaktivitet at en gjennomsnittlig sirisse kan overdøve en stridsvogn med rakettbatteri.

 

Men, jeg tror egentlig jeg klarer meg like fint uten dialogen; det lille jeg hører er som regel macho bullshit eller en eller annen usympatisk mening fra "helten" i spillet. Ja, helten i anførselstegn; bare av det jeg har spilt hittil så har disse selvutnevnte heltene begått massemord på sin egen side, ledet sinte koreanere inn i et nabolag tett befolket av sivile uten mulighet til å beskytte seg selv, og; den store perle: helt i begynnelsen av spillet, så kjører de en lastebil inn i en busslast med fangede amerikanere, dreper koreanerene, og tar med seg en fange. Ja, nå så jeg bare to fanger foran meg i den begrensede kameravinkelen, og jeg hørte bare en annen fange bak meg, men likevel; om de er så innbitt på å redde amerikanerene, burde de ikke i det minste a sjekket om de tre andre fangene i fangetransporten de akkurat stoppet var i live? Løst litt på lenkene deres, i det minste?

I det hele så er oppførselen til disse supermenneskene såpass slitsom at jeg endte opp med å heie på koreanerene.

 

Og hvorfor er de supermennesker? Nå trenger jeg ikke nødvendigvis realisme, men kan vi i det minste få en gruppe helter som ikke nødvendigvis kan bli skutt på i en halvtime uten å ta notis av det, og samtidig har hypereffektive våpen? Pistolen man starter spillet med er treffsikker nok til å treffe koreanere på andre siden av brettet. Ikke en overdrivelse; jeg tok ofte headshot på mål i bevegelse, og gikk i 30 sekunder for å finne ut om de hadde sluppet noe ammunisjon til meg. Noe de ikke gjorde; jeg har funnet ammunisjon på døde fiender tre ganger. Over fire kapittel.

 

Men det hele kan egentlig oppsummeres ganske enkelt med at jeg spiller en gratis testversjon, og jeg har likevel lyst til å smelle spillet i en eller annen butikkdisk og forlange å få tilbake penga.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...