Gå til innhold

Blizzard går etter gulldyrkerne (PC)


Anbefalte innlegg

Om du skjønner hva jeg mener.

 

På ingen måte.

 

Spiller ikke WOW selv,men skal ytre den meningen at dersom spillerne finner det nødvendig å ta snarveier for å få gull i spillet,så er Blizzard nødt til å gå i seg selv og gjøre noe med problemet DE har skapt helt på egen hånd.Det fremstår da som altfor tidkrevene å farme gull selv når dette med salg av gull for ekte penger har blitt et så stort problem.

 

 

Spelar heller ikkje sjølv, så kan for alt eg veit vere at problemet er større enn eg ser for meg, men det må jo vere noko i spelet som er vanskeleg å få tak i? Viss det er naudsynt å farme i vekesvis for å komme seg frå 0 til 85 ser eg problemet. Viss ein derimot farmar for å kunne kjøpe det sverdet som har +3 meir stamina, men som alle er einige om at er überbra, så ser eg absolutt ikkje problemet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du skjønner hva jeg mener.

 

På ingen måte.

 

Spiller ikke WOW selv,men skal ytre den meningen at dersom spillerne finner det nødvendig å ta snarveier for å få gull i spillet,så er Blizzard nødt til å gå i seg selv og gjøre noe med problemet DE har skapt helt på egen hånd.Det fremstår da som altfor tidkrevene å farme gull selv når dette med salg av gull for ekte penger har blitt et så stort problem.

 

 

Spelar heller ikkje sjølv, så kan for alt eg veit vere at problemet er større enn eg ser for meg, men det må jo vere noko i spelet som er vanskeleg å få tak i? Viss det er naudsynt å farme i vekesvis for å komme seg frå 0 til 85 ser eg problemet. Viss ein derimot farmar for å kunne kjøpe det sverdet som har +3 meir stamina, men som alle er einige om at er überbra, så ser eg absolutt ikkje problemet.

 

Det beste ustyret i WoW er gratis og fåes i raid/instanser,men det blir litt som når du bærer brura opp til soverommet..Det er gratis , men veien dit du har kommet - har langt i fra vært særlig gratis.

Lenke til kommentar

 

Det har til tider fristet veldig å kjøpe ingame valuta, men det virker sprøtt å veksle ekte penger mot et tall i et spill.

 

Vet ikke om det er så sprøtt jeg , man bytter inn pengene sine mot litt glede og velvære- akkurat som når man betaler for å spille online osv.

Og vi lever i den digitale verden tross alt, mye går i tall ;)

Lenke til kommentar

Folk som kjøper gull og andre frynsegoder ingame mot EULA og andre snarveier havner på den mørke siden av min notisbok. Et par i klassa i dag som sa de hadde skaffa spendon og skulle kjøpe gull. De endra mening fort når jeg og en kamerat satte i gang om hvorfor de ikke skulle.

 

Tror nok en smartere løsning må til. Jeg sier ikke at jeg har en plan eller at det vil bli lett. Jeg vet bare at det må være en mulighet for å stoppe det.

Lenke til kommentar

Det er en fordømt uting å bruke paypal til å løse problemer som hører hjemme i retten.

Det er en skummel trend når amerikanske bedrifter bruker hverandre for å håndheve rettigheter de i utgangspunktet ikke har.

 

Helt enig, dette er ikke akkurat en styrke for paypal. Paypal har allerede begynt irritere meg endel, og dette hjelper ikke.

 

AtW

Lenke til kommentar

Hvorfor kan de ikke bare begynne å selge gull selv?

 

Fordi dette vil som alt annet gullsalg gi fordeler til folk som velger å bruke "ekte" penger på gull.

Var det ikke det jeg sa da?

 

Hæh? Jeg antok at du mente at Blizzard skulle begynne å selge gull....? Eller misforsto jeg helt?

Hvis det var det du mente så skjønner absolutt ikke hva du mener med

Var det ikke det jeg sa da?
Lenke til kommentar

Hvorfor kan de ikke bare begynne å selge gull selv?

 

Fordi dette vil som alt annet gullsalg gi fordeler til folk som velger å bruke "ekte" penger på gull.

Var det ikke det jeg sa da?

 

Hæh? Jeg antok at du mente at Blizzard skulle begynne å selge gull....? Eller misforsto jeg helt?

Hvis det var det du mente så skjønner absolutt ikke hva du mener med

Var det ikke det jeg sa da?

Jeg som ikke klarer å lese ordentlig :p

Lenke til kommentar

En annen sak er vel at disse gull-bøndene uten tvil er en god inntekt for Blizzard.

Jeg så et bilde en bot-farmer hadde lagt ut etter en handletur i den lokale spillsjappa. Gulvet var dekka med 20-30 spillbokser, world of warcraft og expansions. Pluss på evt månedsavgift pr. konto hver bonde bruker, og jeg tror ærlig talt at de pengene de håver inn der vil dekke over tapet av eventuelle grinete kunder som måtte slutte som følge av goldfarming\"ødelagt økonomi".

 

Det gjør jo dette til spiller-frieri av beste sort, og jeg håper de får det til, selv om jeg har liten tro på det og egentlig bryr det meg lite.

Om noen vil bruke 1000kr ekstra en måned for å kjøpe seg noen Bind-On-Equip epix, blir det for meg som noen som bruker tusenvis av kroner på carbonfiber og styling av bilen sin. Hver for sin smak ;)

Endret av azper
Lenke til kommentar

Så trange i nøtta folk er. Om Blizzard stopper en måte å betale for gull, finnes det en ny måte ikke langt unna.

Folk jukser i singleplayer og multiplayer(ref. aimbots, wallhacks osv i f.eks CS, CoD). Det er slik verda er.

 

Du argumenterar faktisk så godt her at eg ikkje kan skjønne kvifor Blizzard, og alle andre, ikkje berre har lagt ned våpena med ein gong og latt cheats/hacks ta over alle spela som er der ute.

 

Om noen vil bruke 1000kr ekstra en måned for å kjøpe seg noen Bind-On-Equip epix, blir det for meg som noen som bruker tusenvis av kroner på carbonfiber og styling av bilen sin. Hver for sin smak ;)

 

Og viss den bilen skal delta i ein konkurranse der karbonfiber og styling ikkje er lov, noko som gjev denne personen ein stor fordel over andre, er det framleis helt greit? Juks er juks, uansett :)

Lenke til kommentar

 

Om noen vil bruke 1000kr ekstra en måned for å kjøpe seg noen Bind-On-Equip epix, blir det for meg som noen som bruker tusenvis av kroner på carbonfiber og styling av bilen sin. Hver for sin smak ;)

 

Og viss den bilen skal delta i ein konkurranse der karbonfiber og styling ikkje er lov, noko som gjev denne personen ein stor fordel over andre, er det framleis helt greit? Juks er juks, uansett :)

 

Prøver du å si at folk kjøper seg items og gull som ikke er lovlig å bruke i spillet? De kjøper vel akkurat de samme itemsene man kan få tak i på annet vis?

 

AtW

Lenke til kommentar

Så trange i nøtta folk er. Om Blizzard stopper en måte å betale for gull, finnes det en ny måte ikke langt unna.

Folk jukser i singleplayer og multiplayer(ref. aimbots, wallhacks osv i f.eks CS, CoD). Det er slik verda er.

 

Du argumenterar faktisk så godt her at eg ikkje kan skjønne kvifor Blizzard, og alle andre, ikkje berre har lagt ned våpena med ein gong og latt cheats/hacks ta over alle spela som er der ute.

 

Ja, for jeg har sagt at de skal gjøre det... Hva vil du fram til?

Endret av Saapa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...