Gå til innhold

Dette er PSP2 (PSP)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Også er jeg nødt å ha med meg 2 PSP'er hvis jeg vil spille noen av spillene jeg har på UMD... nei takk :)

Edit: De kan lansere spillene på PSN, slik at de som har kjøpt UMD spill, kan hente de fra PSN. Men jeg mener å huske dette var noe de skulle prøve for en tid tilbake med PSP Go, men som aldri skjedde eller feilet pga lisens/konto problemer (antall ganger man kan laste de ned osv).

Endret av Kenichi-san
Lenke til kommentar
NB. Noe som heter PlayStation Suite ble for øvrig også annonsert i dag

 

«NB»?? «NB»??? Det er jo like stort som hele PSP2/NGP!

 

"NB: Playstation lanserte også idag en hel drøss med spill på Android. Jeg tror et ZOMG! er på sin plass!

 

Thank you!

 

Dette kan bli svært spennande. Håpar Sony tørr å satse på android i motsetnad til andre litt meir pinglete utviklarar, ja eg ser på deg epic!

 

PSP2 virkar også interessant. Marknaden for mindre spel har jo auka drastisk med iOS, kanskje klarer PSP2 faktisk å ta ein del av denne kaka? Problemet er jo at casual gamers typisk ikkje brukar fleire tusen på ei maskin som berre spelar spel, når dei heller kan kjøpe ein meir variert dupeditt (les: iPad).

Lenke til kommentar

Det er ikke bare bakoverkompabilitet som vi tenker på når vi (jeg) sier den bør ha UMD. Hovedsaklig for min del, er det fordi jeg liker å mine spill i fysisk form :)

Trenger ikke kjøpe en gammel PSP med UMD når jeg allerede har den... Vil dette si at du kommer til å klage hvis PS4 fortsatt kjører Blu-ray da? Da får jo den "bakoverkompabilitet"

"Det kalles utvikling og ett sted går grensen for bakoverkompabilitet."

Greia er/var at PSP'en kom først med UMD også bare dropper Sony formatet helt etter 2-3? år og tar det ikke med på de neste konsollene... Dette syns jeg er fornærmende mot kundene jeg...

Greit, jeg skal ikke nekte for at jeg liker bakoverkompabilitet og egentlig syns jeg alle konsoller skulle hatt dette på en eller annen måte. :) Det er no herk å måtte ha eldgamle konsoller i TV benken, bare fordi selskaper ikke gidder å ta med bakoverkompabilitet. Er min mening isåfall

Nei, du kan ikke sammenligne PS4 med PSP2, det blir helt feil.

Den kommer så godt som garantert til å støtte Blu-ray. Sony "eier" formatet, vil lage en konsoll som også kan brukes som mediasenter og fordi de nye Blu-rayene har enorm kapasitet. Det er også tungvindt å laste ned store spill til konsoller, og man må tenke på at langt fra alle har internett som er kjapt nok. Noen har ikke internett i det hele tatt.

 

At Sony droppet UMD på PSP Go er en helt annen sak. Det var et dårlig trekk. At de gjorde det med PSP2 er forståelig.

Du vil vel kanskje fortsatt ha DOS native på PC-en din også du?

 

Satt på spissen:

Jeg får vel droppe 3DS da. Den støtter jo ikke Game Boy Advance-, Game Boy Color- eller Game Boy-spill. Man kan laste ned noen etterhvert, ja, men den støtter det ikke i kasettformat.

Noen ganger finner man bedre løsninger som tar over. Da må man ofte droppe gamle løsninger fordi de holder en igjen.

Lenke til kommentar

"Nei, du kan ikke sammenligne PS4 med PSP2, det blir helt feil.

Den kommer så godt som garantert til å støtte Blu-ray. Sony "eier" formatet, vil lage en konsoll som også kan brukes som mediasenter og fordi de nye Blu-rayene har enorm kapasitet. Det er også tungvindt å laste ned store spill til konsoller, og man må tenke på at langt fra alle har internett som er kjapt nok. Noen har ikke internett i det hele tatt."

Vel, Sony "eide" UMD også, men de droppa det også... Å hvorfor skulle de ikke prøve seg på nedlastning på PS4, de prøvde jo med PSP Go (som de lærte leksa si med) men man vet aldri...

 

 

"At Sony droppet UMD på PSP Go er en helt annen sak. Det var et dårlig trekk. At de gjorde det med PSP2 er forståelig."

Skjønner ikke hva du kan mene med det... hvordan kan det være dårlig først også forståelig etterpå?

 

"Du vil vel kanskje fortsatt ha DOS native på PC-en din også du?"

Nei, for jeg aldri brukt en PC fra så langt tilbake i tid og det samme prinsippet kan jeg svare her:

 

"Jeg får vel droppe 3DS da. Den støtter jo ikke Game Boy Advance-, Game Boy Color- eller Game Boy-spill. Man kan laste ned noen etterhvert, ja, men den støtter det ikke i kasettformat."

Hvorfor skal jeg det når jeg ikke har Game Boy Advance-, Game Boy Color- eller Game Boy-spill?

Men UMD spill har jeg ;)

 

Men hadde jeg hatt GBA/GB spill, så hadde jeg såklart sagt det samme her og jeg gjør det egentlig uansett. Hvorfor ikke bare beholde muligheten til å spille sine gamle spill, selskaper kan jo fortsatt legge til nye metoder å spille på/funksjoner.

Lenke til kommentar

Er nok redd Sony går i samme fella som med PSP jeg da, når den kom så var den overlegen på hardware og alle var i ekstase. Men den hadde ikke noen unike spill, men samme type spill vi hadde spilt på PS2/PS3 og som dem fleste av oss ikke hadde noen interesse av å spille på noen få tommers skjerm.

 

Designet er også i sann Sony stil....det vil si fra noe rundt 1989. Helt forferdelig....men det er en smaks sak. Men 2 av dem største manglene på PSP2 er ingen UMD støtte og ingen 3D.

 

Ang UMD eller et annet fysisk medium så vil Sony styre prisene, det vil enkelt si at spill....det vil bli dyrt! Sony roter å leker på PSN den dag idag med priser som er helt ute å kjører....så skal bli spennende å se hvilke latterlige priser som dukker opp til PSP2 spill.

 

Men det aller aller viktigste er ingen 3D mulighet. PSP2 skal nok etter Sony sine planer vare i noen år før dem skal lage en ny utgave og det å utelate støtte for 3D i 2011 er som å sage sakte av seg begge bena. Med 3DS rett rundt hjørnet som kommer virkelig til å vise at 3D det er her for alle og nå uten briller kommer til å være knusende for Sony.

 

Og når ryktene svirrer at Apple vurderer å oppgradere iPad Toutch med en 3D skjerm så burde Sony virkelig skjelve i buksene.

 

Så nei jeg er ikke imponert over PSP2, synes Sony har bommet alvorlig her slik.

 

EDIT: Har fått sugd til meg litt mer (nei ikke slik din gris) info ang PSP2 nå og det ser ut som dem faktisk skal ha et nytt fysisk spill medie?

 

Fant også noe som ser ut som pressekonferansen men på kjing kjong...men du får se gameplay litt utover i klippet.

 

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

Gleder meg mer til 3DS, men kjøper nok denne også (ser ganske awesome ut)

so et par andre nevnte er jeg også for

"fysiske" spill...

 

En ting jeg ikke kjønner er hvorfor de plasserer half-assed kameraer på alle mulige håndholdte nå.... Unyttig i alle sammenhenger, mer eller mindre. Og prisen ville blitt lavere uten dem. Hvis man vil ta bilder skaffer man et ordentlig kamera. Oh, og trophies på en håndholdt blir mega-awesome!!

Lenke til kommentar

Så da er nemelig spørsmålet, vil jeg spille gamle oppdaterte n64 og ps2 spill eller vil jeg spille gamle ps1/ oppdaterte ps3 spill? Hmm, vanskelig avgjørelse. Har egentlig ikke lyst på noen av de, 3d virker for meg som en dårlig gimmick, samt de fleste spillene som kommer er ikke særlig nytenkende på noen av konsollene.

 

Jaja tror det blir noen år før jeg får meg min første. Kanskje når Phoenix Wright x Layton kommer eller et nytt Valkyria Chronicles til PSP2 eller noe tenker jeg.

Lenke til kommentar

"Nei, du kan ikke sammenligne PS4 med PSP2, det blir helt feil.

Den kommer så godt som garantert til å støtte Blu-ray. Sony "eier" formatet, vil lage en konsoll som også kan brukes som mediasenter og fordi de nye Blu-rayene har enorm kapasitet. Det er også tungvindt å laste ned store spill til konsoller, og man må tenke på at langt fra alle har internett som er kjapt nok. Noen har ikke internett i det hele tatt."

Vel, Sony "eide" UMD også, men de droppa det også... Å hvorfor skulle de ikke prøve seg på nedlastning på PS4, de prøvde jo med PSP Go (som de lærte leksa si med) men man vet aldri...

 

 

"At Sony droppet UMD på PSP Go er en helt annen sak. Det var et dårlig trekk. At de gjorde det med PSP2 er forståelig."

Skjønner ikke hva du kan mene med det... hvordan kan det være dårlig først også forståelig etterpå?

 

"Du vil vel kanskje fortsatt ha DOS native på PC-en din også du?"

Nei, for jeg aldri brukt en PC fra så langt tilbake i tid og det samme prinsippet kan jeg svare her:

 

"Jeg får vel droppe 3DS da. Den støtter jo ikke Game Boy Advance-, Game Boy Color- eller Game Boy-spill. Man kan laste ned noen etterhvert, ja, men den støtter det ikke i kasettformat."

Hvorfor skal jeg det når jeg ikke har Game Boy Advance-, Game Boy Color- eller Game Boy-spill?

Men UMD spill har jeg ;)

 

Men hadde jeg hatt GBA/GB spill, så hadde jeg såklart sagt det samme her og jeg gjør det egentlig uansett. Hvorfor ikke bare beholde muligheten til å spille sine gamle spill, selskaper kan jo fortsatt legge til nye metoder å spille på/funksjoner.

Det er usannsynlig at det blir kun nedlastbare spill på PS4 fordi det er såpass mange som ikke har internett eller raskt nok nett til at det er hensiktsmessig.

Bare tenk på alle de potensielle kundene som ikke kjøper PS4 i Asia hvis spill kun kommer ut som nedlastbart innhold.

Det er derfor mange spill har hatt en oppdatering på disken i tillegg til spillet - for at de uten nett skal kunne få oppdateringer.

Spillkonsoller som brukes sammen med en TV er mye større enn spill til bærbare enheter. Dette er fordi de har bedre oppløsning, mer innhold, mer komplekse elementer osv. Størrelsene på spillene blir så stor at nedlastingen av dem blir for treg.

Bare tenk over dette: en vanlig BD har 25GB per lag. BDXL har 100-120GB totalt.

Et stort PS3-spill bruker litt under eller 50GB. Det tar lang tid å laste ned. Spill til PS4 blir garantert ikke mindre, heller større i størelse pga. mer innhold og mer avansert innhold.

Hva er mest appelerende? Å måtte vente 6 timer for å få lastet ned et spill pga. stor pågang og/eller tregt nett, eller å kjøpe spillet i fysisk form og så installere det på maks 30min(hvis spillet i det hele tatt krever installasjon).

 

At Sony droppet fysiske spill med PSP GO er ikke forståelig fordi kjøperen da ikke får tilgang til mange titler som allerede er lansert til PSP.

Det er mange spill til PSP som kun finnes på UMD.

Det kan være forståelig at Sony droppet UMD-formatet med PSP2 fordi det har så mange negative sider. UMD-formatet krever masse strøm pga. at pålaten må rotere og et laserhode må lese av informasjonen. Det skaper unødvendig mye varme og kapasiteten er på max 1.8GB(dual layer).

I tillegg er lastetiden mye dårligere.

Sist, men ikke minst, hadde konsollen blitt mer klumpete.

 

Den siste kommentaren din er helt latterlig...

Hvis Nintendo 3DS hadde vært bakoverkompatibel med samtlige tidligere Game Boy-modeller hadde den vært et diger beist som ingen hadde funnet appelerende. Den er bakoverkompatibel med DS, det får være nok.

Ærlig talt, er du virkelig så sta at du ikke innser at det ikke er praktisk mulig med bakoverkompabilitet i det uendelige?

For å bøte på "skaden" er det mulig å laste ned mange klassikere på både PSP og 3DS.

 

Fremskritt krever at man legger ting bak seg og ser feilene man har gjort og hva man kan gjøre for å forbedre en ting.

Å droppe UMD og heller satse på spill på flash-kort er et smart trekk med mange fordeler.

Når ulempen kun er mangel på bakoverkompabilitet og når den aktuelle konsollen er så billig nå for tiden, er det liten grunn til å klage.

"Just think you a little about!" - The Julekalender

Endret av Stigtrix
Lenke til kommentar

Desverre for Sony kommer den kraftige hardwaren til å være denne konsollen sin undergang. Hvorfor har de ikke lært av feilene de gjorde med PSP og PS3?

 

Hva er galt med denne "kraftige hardwaren"?. Personlig vil jeg mye heller ha PSP2 enn Nintendo 3DS, selvfølgelig hadde det vært morro om skjermen til PSP2 var i 3D, men vil mye heller ha bedre graffikk da 3D effekten er noe man fort glemmer er der

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...