Gå til innhold

Russisk terror lenkes til Modern Warfare 2 (X360, PC, PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvorfor må spill ta all støyten? Det finnes filmer, og ikke minst BØKER hvor verre handlinger blir beskrevet. Hvorfor er det ingen som griner da?

 

Film og bøker har også gjennom historien måtte tatt støyten for mye tull, bl.a. ble jo Monty Python's "Life of Brian" bannlyst i Norge grunnet blasfemi for å ta et eksempel fra nyere tid.

 

Spill går nå gjennom det samme som både musikk, film og bøker har gjennomgått i sin tid ved å bli syndebukk for det meste, heldigvis virker det som om tid og gradvis mer informasjon rundt disse underholdningsmediene har en beroligende effekt på mannen i gatas paranoia.

Det er jo selvfølgelig heller ikke heldig at dette pågår i en tid der frykten for terror i den vestlige verden må sies å være større enn på ganske lenge.

Lenke til kommentar

Hei! Jeg er konspirasjonsteoretiker :D Jeg har en teori(eller det er ikke noen teori når det er sant da) om Moskva selvmordangrepet... Activision har blitt tvunget av romvesen-rasen Flikrlar til å lage en selvmordssmiulator, slik at det kunne rekrutteres selvmordsbombere som kunne hjelpe dem i krigen mot fienderasen dems; Borlitarerne.

Lenke til kommentar

Det er sprøyt at det alltid er spill som må ta støyten når det letes etter syndebukker.

 

Dette er bare noen få eksempler:

Judas Priest ble anklaget for å oppfordre til selvmord, likeså Ozzy Osbourne. En av Chucky-filmene fikk skylden for drapet på en 7-åring begått av to 11-åringer i England, og i dette tilfellet var drapet faktisk oppskriftsmessig utført i samme stil som i filmen.

 

Jeg synes også denne endeløse og ensidige støtten til spillmediet, uansett hva de finner på av grotesk svineri, er merkverdig.

 

I denne sammenhengen er jeg likevel enig i at beskyldningen er ganske søkt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...