Bjonski Skrevet 26. januar 2011 Skrevet 26. januar 2011 Du er deg, og klarer aldri å bli meg. La derfor mitt liv være nettopp mitt - og pass på ditt eget. Right back at you. Du preker om hvordan jenter ikke bør spille pga. barn, men feiler å innse at trådstarter er under 18 og kanskje ikke tenker så langt fram i tid. At din livssituasjon gir deg erfaring på området betyr ikke at jenter bør slutte å spille pga. en gang i framtiden er det en viss mulighet for at de skal/vil ha barn. La derfor ditt liv være nettopp dit - og la oss passe på våre egne.
Naiits Skrevet 26. januar 2011 Skrevet 26. januar 2011 Tråden sporet veldig av når Oslo72 fant ut at han skulle bruke et par sider på å diskutere familiesituasjonen sin, som har veldig lite å gjøre med det trådstarter egentlig spør om. Lakus har helt rett på alt han har sagt her. Du formulerer deg dårlig og skriver om en livssituasjon, kjønnsroller og prioritering som i utgangspunktet er veldig irrelevant for tråden. Angående temaet: Jenter som gamer er flott og helt klart en mangelvare.
Barliman Skrevet 26. januar 2011 Skrevet 26. januar 2011 (endret) offt: Oslo72 - Du snakker om at dere (hun kanskje?) har liten tid til gaming m.m og det ikke er akseptabelt pågrunn av viktigere ting som barna,matlaging osv , men allikavel klarer du å finne tid til å "chatte" i forum utover lengre tid og skryter av mange innlegg rundt omkring, itillegg til gamingen din... og kanskje noe annet også? Skjønner ikke helt den... 'stakkars dame' repterers oppe i hodet mitt snodig nok.. Ont: Håper for både gutter og jenter at gaming blir mer akseptert i samfunnet Slik tv titting er.. Få gjerne flere jenter online, bare koslig det Endret 26. januar 2011 av Barliman
Barliman Skrevet 26. januar 2011 Skrevet 26. januar 2011 Alltid koselig med en moralpreken på slutten av dagen Det bør komme klart frem akkurat hvilken ting som var litt på kanten, resten av kommentaren tar jeg som rent tøv da du neppe klarer å sette deg inn i min situasjon. Ønsker du å sitte barnevakt så både hun og jeg kan spille mer er du mer enn velkommen, men jeg tror at vi lar det ligge der. Du er deg, og klarer aldri å bli meg. La derfor mitt liv være nettopp mitt - og pass på ditt eget. Du gir aldri noe ordentlig klart svar på hva du mener angående at hun skal få lov til å få like mye fritid som deg ?
Craxmerax Skrevet 26. januar 2011 Skrevet 26. januar 2011 @Oslo72 Bare et lite spørsmål. La oss si at du og din kjæreste/kone (har ikke lest nok i tråden for vite det) faktisk hadde mer tid til å spille, hadde det da vært greit om hun også spilte?
oslo72 Skrevet 27. januar 2011 Skrevet 27. januar 2011 @Oslo72 Bare et lite spørsmål. La oss si at du og din kjæreste/kone (har ikke lest nok i tråden for vite det) faktisk hadde mer tid til å spille, hadde det da vært greit om hun også spilte? Selvfølgelig! Har jo skrevet det hundre ganger (vel, nesten) at jeg ikke kan fatte å begripe at et slikt spørsmål som trådstarter kommer med kan komme i 2011. Som sagt: Hvem bryr seg om hvem som er i andre enden? Er det virkelig slik at det kribler i pungen på småguttene fordi de plutselig oppdager en "Vixen" på nett? Selvfølgelig er damer velkomne på nett - jeg fatter bare ikke at det skulle ha vært et tema om noe annet. Til dere andre som faktisk virker så interessert i min hverdag at dere gidder å kommentere det: Hadde dere fokusert på å svare trådstarter mer enn å kommentere mine innlegg så hadde tråden blitt litt mer fruktbar. Dere prøver å fortelle meg at MITT liv og holdninger er feil - men det er totalt uvesentlig for trådstarter. Et tips til de (flertallet) som tydeligvis er yngre enn meg: Det at en person har et annet liv og holdninger betyr ikke dermed at den personen skal la være å svare på et innlegg. Tror ikke noen egentlig vil tilbake til den tiden... Min alder kontra trådstarters er uvesentlig. Ja, jeg visste at trådstarter var ung - men jeg visste faktisk ikke før DENNE tråden at det skulle være så stort å plutselig treffe ei jente i den andre enden av nettkabelen. At guttene her inne faktisk synes det er STORT at jentene gamer sier vel mer om deres kvinnesyn/holdninger enn mine - og jeg har selv påpekt hva som var ironi i det ene innlegget - alt det andre står jeg for og mener. For å gi dere andre fred og spare dere for mer om mitt familieliv trekker jeg meg derfor stille og rolig tilbake. Skulle det være noen som fortsatt hadde noe på hjertet så får vi ta det på PM.
mattiee Skrevet 27. januar 2011 Forfatter Skrevet 27. januar 2011 (endret) Oslo72, når du spiller spill som trackMania og hjerter og sånn så er jo det spill som er "vennelig" for både gutter og jenter. Men det minker med gamere som er jenter når du kommer over til spill som cs og cod, og fler av de spilla er spill der det å kommunisere er veldig viktig fordi det er lagspill(som oftest). Så derfor merker du lettere hvem som er i andre ennen. Endret 27. januar 2011 av Mattiee
oslo72 Skrevet 27. januar 2011 Skrevet 27. januar 2011 Oslo72, når du spiller spill som trackMania og huerter og sånn så er jo det spill som er "vennelig" for både gutter og jenter. Men det minker med gamere som er jenter når du kommer over til spill som cs og cod, og fler av de spilla er spill der det å kommunisere er veldig viktig fordi det er lagspill(som oftest). Så derfor merker du lettere hvem som er i andre ennen. Jeg har forståelse for det, men synes fremdeles det virker rart at det skulle ha noe å si om man spiller mot/med ei jente eller en gutt. Trodde faktisk ikke det spilte noen rolle uansett hva slags spill det måtte gjelde. Man lærer så lenge man lever Man bryr seg kanskje noe mindre om akkurat kjønnsfordelingen på nett når man kommer opp i årene - eller har hatt et forhold altfor lenge
Øystein.F. Skrevet 27. januar 2011 Skrevet 27. januar 2011 Jeg har forståelse for det, men synes fremdeles det virker rart at det skulle ha noe å si om man spiller mot/med ei jente eller en gutt. Trodde faktisk ikke det spilte noen rolle uansett hva slags spill det måtte gjelde. Man lærer så lenge man lever Man bryr seg kanskje noe mindre om akkurat kjønnsfordelingen på nett når man kommer opp i årene - eller har hatt et forhold altfor lenge Om du sluttar å konstant framheve alderen din som om den har relevans for noko som helst i denne tråden trur eg tonen kan endre seg drastisk.
oslo72 Skrevet 27. januar 2011 Skrevet 27. januar 2011 Jeg har forståelse for det, men synes fremdeles det virker rart at det skulle ha noe å si om man spiller mot/med ei jente eller en gutt. Trodde faktisk ikke det spilte noen rolle uansett hva slags spill det måtte gjelde. Man lærer så lenge man lever Man bryr seg kanskje noe mindre om akkurat kjønnsfordelingen på nett når man kommer opp i årene - eller har hatt et forhold altfor lenge Om du sluttar å konstant framheve alderen din som om den har relevans for noko som helst i denne tråden trur eg tonen kan endre seg drastisk. Dropper ut her nå, blir bare mer og mer komisk uansett hvem som kommenterer... Det har jo gang på gang blitt "brukt mot meg" at de fleste som skriver her er yngre enn meg, så ser ikke forskjellen på å kommentere at man er ung fremfor "eldre". Det er jo uten tvil stor forskjell på om man er ung eller gammel i en slik sak. At alder ikke har noe å si i en slik sak viser jo bare hvor snevert mange tenker her inne. GLEM NÅ MEG for pokker og svar trådstarter. Ban meg, spark meg eller gi meg advarsel hvis dere synes det er så ille
Craxmerax Skrevet 27. januar 2011 Skrevet 27. januar 2011 @Oslo72 Bare et lite spørsmål. La oss si at du og din kjæreste/kone (har ikke lest nok i tråden for vite det) faktisk hadde mer tid til å spille, hadde det da vært greit om hun også spilte? Selvfølgelig! Har jo skrevet det hundre ganger (vel, nesten) at jeg ikke kan fatte å begripe at et slikt spørsmål som trådstarter kommer med kan komme i 2011. Hun spør jo selvsagt om dette siden hun selv har opplevd at gutter sier til henne at jenter ikke bør spille..
Vaine Skrevet 27. januar 2011 Skrevet 27. januar 2011 Merkelige gutter hun har vært borti i så fall. Personlig vil jeg heller tro det er mer jenter som sier til andre jenter at de ikke bør spille.
Lakus Skrevet 27. januar 2011 Skrevet 27. januar 2011 Jeg har forståelse for det, men synes fremdeles det virker rart at det skulle ha noe å si om man spiller mot/med ei jente eller en gutt. Trodde faktisk ikke det spilte noen rolle uansett hva slags spill det måtte gjelde. Du har misforstått hva det snakkes om. Det snakkes ikke om hva gutter som spiller tenker når de hører en jentestemme i andre enden. Det dreier seg om hva mennesker på gata mener om jenter som spiller. Om vi hadde hatt med en gutt og en jente ut på Karl Johan i Oslo, spurt 100 stykker om hva de mener om at gutten spiller og 100 stykker om hva de mener om at jenta spiller. Tror du alle hadde vært nøytrale? Sannsynligvis ville fordelingen ligget skjevt og gutten ville vært mer "akseptert". Det er dette det dreier seg om her. Altså hvorfor det er sånn og hva vi mener om at trådstarter spiller spill. Ikke at du klarer å holde pikken i styr når en jente snakke i mikrofon til deg, uansett hvor stolt du er av det.
JoanTheMan Skrevet 27. januar 2011 Skrevet 27. januar 2011 Jenter som gamer er jo bare stas det. Men er overbevist om at mange ikke sier de er jenter fordi de da blir overfalt av alle slags invites og forespørsler. Har heller ikke noe problem med å se for meg, som Lakus sier, at andre jenter vil si at det er "unormalt".
Proxymate Skrevet 6. februar 2011 Skrevet 6. februar 2011 I mine øyne ser det ut som om jenter ofte spiller spill, men ikke dedikerer så mye av fritiden sin til det. Det virker som det samme kommer opp i flere hobbyer. Jeg vet om jenter som gamer ofte og mye, men det er også de jentene som gjerne er "en av gutta" også. Gaming er tydelig et mannsdominert område, og det er flott at noen av det motsatte kjønn spiller.
Spartapus Skrevet 8. februar 2011 Skrevet 8. februar 2011 Du har misforstått hva det snakkes om. Det snakkes ikke om hva gutter som spiller tenker når de hører en jentestemme i andre enden. Det dreier seg om hva mennesker på gata mener om jenter som spiller. Om vi hadde hatt med en gutt og en jente ut på Karl Johan i Oslo, spurt 100 stykker om hva de mener om at gutten spiller og 100 stykker om hva de mener om at jenta spiller. Tror du alle hadde vært nøytrale? Sannsynligvis ville fordelingen ligget skjevt og gutten ville vært mer "akseptert". Det er dette det dreier seg om her. Altså hvorfor det er sånn og hva vi mener om at trådstarter spiller spill. Ikke at du klarer å holde pikken i styr når en jente snakke i mikrofon til deg, uansett hvor stolt du er av det. Forstår ikke hvordan noen klarer det jeg.
saladin waits for alice Skrevet 9. februar 2011 Skrevet 9. februar 2011 Aller først må det nevnes at selvsagt skal jenter/damer får lov å spille så mye som de vil og hva de vil, alle som sier omvendt kan ta seg en bolle. For det andre, forstår jeg hvorfor enkelte jenter lar vær å nevne sitt kjønn i enkelte spill, altfor mange ganger har jeg sett jenter bli spammet med msn/facebook og deretter få noen kåte 14 åringene som ikke vet når en bør slutte. Absolutt flere jenter bør ta "gaming" som hobby.
Error Skrevet 9. februar 2011 Skrevet 9. februar 2011 Absolutt flere jenter bør ta "gaming" som hobby. Hvorfor?
Wolverinne Skrevet 9. februar 2011 Skrevet 9. februar 2011 Absolutt flere jenter bør ta "gaming" som hobby. Hvorfor? Hvorfor ikke?
Bulletus Skrevet 9. februar 2011 Skrevet 9. februar 2011 Hadde en jente i CS-miljøet vårt , hun grusa det meste Helt fabelaktig med sniper. ER forestten lenge siden jeg har sett på gaming som en gutte-ting,,,,,
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå