Cerandin Skrevet 26. januar 2011 Skrevet 26. januar 2011 HVOR har jeg vært i nærheten av å nevne de tingene du beskriver, uansett om du overdriver? Du sier at jenter ikke er gamere med mindre de spiller 2-3 timer hver dag, hvorfor kan ikke de få lov å kalle seg gamere selv om de bare spiller to timer i uka? Det kalles jo fortsatt gaming?
oslo72 Skrevet 26. januar 2011 Skrevet 26. januar 2011 (endret) At vi lever i et demokrati betyr på ingen måte at du kan strø menneskefientlige meninger rundt deg i øst og vest og ikke vente reaksjoner. Når folk spør seg ganske ærlig om du virkelig mener det du skriver er det et ganske kraftig hint om at du er på kollisjonskurs med flertallet. Det er det for all del lov til å være, men du har ingen grunn til å ikke vente deg motbør. Jeg har ikke sagt du bør bures inne, jeg har sagt at du bør skamme deg over deg selv. Hvis du ikke skjønner forskjellen er det virkelig ikke håp for deg. Menneskefientlig? Jeg har absolutt ikke noe problem med å være på "kollisjonskurs med flertallet" i en slik sak. Må være ufattelig kjedelig verden hvis alle hadde samme syn. Mener noen at det er helt greit at ei dame (i dette tilfellet) er hjemmeværende med to små barn og sitter og spiller har jeg null forståelse for dette - og er heller ikke redd for å "gå mot strømmen". Å be meg om å skamme meg sier mer om ditt opphøyde ego fordi du føler at du er blant "flertallet" enn om meg. Alle andre situasjoner i forhold/ansvar/barn/alder har jeg ikke noen formening om da jeg IKKE er i den livssituasjonen - og jeg kan fortsatt ikke skjønne hvordan noen i det hele tatt skulle reagere på at ei jente spiller fremfor om en gutt spiller... HVOR har jeg vært i nærheten av å nevne de tingene du beskriver, uansett om du overdriver? Du sier at jenter ikke er gamere med mindre de spiller 2-3 timer hver dag, hvorfor kan ikke de få lov å kalle seg gamere selv om de bare spiller to timer i uka? Det kalles jo fortsatt gaming? Fatter ikke hvilken tråd eller post du leser hvor jeg har sagt det (??). Denne tråden har aldri vært inne på å definere hva en jentegamer er, og jeg mener fortsatt at man ikke er gamer om man spiller to timer i uka. Er du uenig? Tja, kritiserer ikke deg for å være det. Endret 26. januar 2011 av Oslo72
Vaine Skrevet 26. januar 2011 Skrevet 26. januar 2011 HVOR har jeg vært i nærheten av å nevne de tingene du beskriver, uansett om du overdriver? Du sier at jenter ikke er gamere med mindre de spiller 2-3 timer hver dag, hvorfor kan ikke de få lov å kalle seg gamere selv om de bare spiller to timer i uka? Det kalles jo fortsatt gaming? For å være ærlig ville ikke jeg heller kalt en person som kun spiller 2 timer i uka for en gamer, enten det er snakk om en jente eller en gutt. Men jeg må si meg lite forståelsesfull med tanke på dine meninger 'Oslo72', det bør da være ett fett hva dama di driver med på sin fritid (altså når hun ikke har unger/matlaging/sex/hva faen annet du mener hun bør gjøre) enten det er bøker, TV, eller gaming.
oslo72 Skrevet 26. januar 2011 Skrevet 26. januar 2011 ... Men jeg må si meg lite forståelsesfull med tanke på dine meninger 'Oslo72', det bør da være ett fett hva dama di driver med på sin fritid (altså når hun ikke har unger/matlaging/sex/hva faen annet du mener hun bør gjøre) enten det er bøker, TV, eller gaming. Det hadde vært meg totalt likegyldig også hvis det hadde holdt seg innenfor hva JEG definerte tidligere om hva som er en Gamer. Poenget mitt er at man HAR ikke fritid med to smågutter hjemme - ikke i vår familie og aktivitetsnivå ihvertfall.
Vaine Skrevet 26. januar 2011 Skrevet 26. januar 2011 Så hverken du eller din kone har tid til spilling hjemme, men likevel presterer du å komme med en mening påvirket av en livssituasjon som er veldig irrelevant for temaet i denne tråden, rett og slett magisk.
oslo72 Skrevet 26. januar 2011 Skrevet 26. januar 2011 (endret) Så hverken du eller din kone har tid til spilling hjemme, men likevel presterer du å komme med en mening påvirket av en livssituasjon som er veldig irrelevant for temaet i denne tråden, rett og slett magisk. Vi har tid til spilling når vi er alle samlet - men da har vi andre ting vi prioriterer - stort sett. Jeg kan ikke se at akkurat min livssituasjon er irrelevant til trådstarters spørsmål, hvor det ikke kom frem noen klare scenarioer om HVEM som fikk lov til å svare henne. Ganske utrolig at så mange klarer å ha en formening om hva akkurat jeg og min familie har tid til og ikke. Normalt sett ville man kunne klare å komme med egne svar til trådstarter, men det har tydeligvis vært veldig viktig å endre våres hverdag i stedet. DET kan kalles magisk. Å forsøke å endre andres meninger med ord som "trolling" og "magisk" fungerer kanskje i ungdomsskolen, men jeg håper at det også er noen som er over det stadiet her inne også. Det må gå an å overse mine kommentarer hvis man ikke bryr seg om de likevel? Jeg tåler å ha "fiender", men jeg tåler ikke folk som ikke kan akseptere mine meninger uten å måtte kommentere de. Jeg er meg, og takk og pris er det ikke mange av oss EDIT: For å prøve å avrunde denne diskusjonen om "mitt liv og levnad": Trådstarter: Jeg bare lurer på hvordan gutter tenker om jenter som gamer ? Vil påstå at JEG ihvertfall har fått frem hva jeg mener og at jeg har svart trådstarter - noe 95% av dere andre har vært mer opptatt av å omvende meg og mine meninger. Endret 26. januar 2011 av Oslo72
Vaine Skrevet 26. januar 2011 Skrevet 26. januar 2011 Trådstarter spurte hva gutter synes om jenter som spiller, og om vi føler det er 'vårt' område. (Jeg for min del synes det er jævlig morsomt med jenter som spiller, og ønsker dem hjertelig velkommen til samfunnet), du svarte med hva du mener en dame på ~38 år med 2 unger bør gjøre istedet for å spille. Ja jeg vil si det virker ganske lite relevant i henhold til spørsmålet.
oslo72 Skrevet 26. januar 2011 Skrevet 26. januar 2011 Trådstarter spurte hva gutter synes om jenter som spiller, og om vi føler det er 'vårt' område. (Jeg for min del synes det er jævlig morsomt med jenter som spiller, og ønsker dem hjertelig velkommen til samfunnet), du svarte med hva du mener en dame på ~38 år med 2 unger bør gjøre istedet for å spille. Ja jeg vil si det virker ganske lite relevant i henhold til spørsmålet. Så en side av saken blir irrelevant fordi det faller utenfor DIN egendefinerte alder/generasjonsgrense? Hvordan i all verden kan jeg svare på vegne av andre? Farlig holdning på et åpent forum...
Vaine Skrevet 26. januar 2011 Skrevet 26. januar 2011 Det var faktisk du som nevnte først at det er visse forskjeller på en 'gamingberte på 18' og voksne damer, men nå mente jeg mest at du, i din situasjon som en vel opptatt barnefar uten tid til gaming langer ut om hva du mener en kvinne i samme situasjon bør gjøre fremfor gaming, i en tråd som omhandler våre meninger om jenter/damer som har tid til gaming.
Spartapus Skrevet 26. januar 2011 Skrevet 26. januar 2011 (endret) At vi lever i et demokrati betyr på ingen måte at du kan strø menneskefientlige meninger rundt deg i øst og vest og ikke vente reaksjoner. Når folk spør seg ganske ærlig om du virkelig mener det du skriver er det et ganske kraftig hint om at du er på kollisjonskurs med flertallet. Det er det for all del lov til å være, men du har ingen grunn til å ikke vente deg motbør. Jeg har ikke sagt du bør bures inne, jeg har sagt at du bør skamme deg over deg selv. Hvis du ikke skjønner forskjellen er det virkelig ikke håp for deg. Menneskefientlig? Jeg har absolutt ikke noe problem med å være på "kollisjonskurs med flertallet" i en slik sak. Må være ufattelig kjedelig verden hvis alle hadde samme syn. Bjørnen typifiserer den reverserte diskrimineringen med innlegget sitt. Kvinnefrigjøring har ingen mening hvis man bare ender opp med en motsatt situasjon der man diskriminerer hjemmeværende kvinner (og de som mener kvinner burde være hjemmeværende) til fordel for de som jobber. Poenget - hvis poenget her er livskvalitet - er å ha friheten til å velge og ikke føle seg presset inn i et livsstilsvalg. Hvis Oslo72 foretrekker å ha en hjemmeværende kone som prioriterer husarbeid og ungestell, må det få være hans valg. Det menneskefiendtlige er å antyde at man ikke kan velge den livsstilen man vil ha, men tilpasse seg det som er i vinden. Personlig har jeg lite til overs for hva jeg kaller for stressfamilier, der begge foreldrene jobber fullt og barna først og fremst oppdras av statlige institusjoner. For meg virker det langt mer menneskefiendtlig, uten å antyde at alle burde mene det samme. Problemet med denne debatten er at selv om den i utgangspunktet er relevant så sporer den av fra å være en debatt om hva folk synes om jenter som gamer, til en mer generell debatt om kjønnsroller der gamingaspektet havner i bakgrunnen. Endret 26. januar 2011 av Spartakus
oslo72 Skrevet 26. januar 2011 Skrevet 26. januar 2011 ... og hvis man nøster opp og deler opp mine kommentarer i hver enkelt lille bit så kan man da lese at jeg ikke har noe imot damer som gamer, dersom fritiden ellers ikke lider... og at jeg ikke kan fatte hvordan det svaret skulle være forskjellig basert på kjønn. Hvorfor i all verden skulle det være noen forskjell? Det blir på samme måte som kvinnelige sjåfører, mannlige sykepleiere, kvinnelige murere, mannlige frisører... man KAN ha noe imot det - men HVEM bryr seg? Skulle ikke en mann ønske å bli frisør fordi noen på et forum synes det er litt "kinky"?
CWH Skrevet 26. januar 2011 Skrevet 26. januar 2011 (endret) Nå er jeg i samme situasjon som deg Oslo72, men riktignok et helt år yngre enn deg Men jeg er nå litt uenig med deg. Med 2 småbarn hjemme ble det fint lite tid til gaming i perioder, men per definisjon anser jeg meg fremdeles som en gamer, selv om det i perioder blir lite spilling. Med en på 2,5 år og en på 14 dager blir det langt mindre tid til spilling enn før, men akkurat nå klarer jeg 1 til 2 timer om dagen allikevel. Klarte ikke det med førstefødte, men nå er jeg vel litt mer avslappet. Det betyr at jeg ikke får sett noe på TV, men det er ikke noe stort offer. Edit: Og husarbeid har vi outscourca. Det gjorde undere for husfreden. Jenter som gamer er topp, og det vil bli flere og flere. Ikke så mange som definerer seg som "gamere" og som leser Gamer.no dog. Endret 26. januar 2011 av CWH
oslo72 Skrevet 26. januar 2011 Skrevet 26. januar 2011 (endret) Nå er jeg i samme situasjon som deg Oslo72, men riktignok et helt år yngre enn deg Men jeg er nå litt uenig med deg. Med 2 småbarn hjemme ble det fint lite tid til gaming i perioder, men per definisjon anser jeg meg fremdeles som en gamer, selv om det i perioder blir lite spilling. Med en på 2,5 år og en på 14 dager blir det langt mindre tid til spilling enn før, men akkurat nå klarer jeg 1 til 2 timer om dagen allikevel. Klarte ikke det med førstefødte, men nå er jeg vel litt mer avslappet. Det betyr at jeg ikke får sett noe på TV, men det er ikke noe stort offer. Jenter som gamer er topp, og det vil bli flere og flere. Ikke så mange som definerer seg som "gamere" og som leser Gamer.no dog. Gratulerer med sistefødte! Med pupping (akkurat der kommer jeg til kort), flasking og sonding via nesa så blir det ca 2.5 timers foring hver 4. time. Prøv å legg inn spilling der. Jeg klarer også fint å spille innimellom - uten som sagt å være gamer selv (per definisjon). Dine 1-2 timer daglig blir nok heller 2-3 timer pr helg for meg. Jeg kan likevel ikke se for meg at jeg ville ha reagert på om ei jente dukket opp når jeg spilte. Jeg skrev tidligere at jeg ikke spilte multiplayer, men har jo spilt TrackMania og Hearts (Spardam - ja, sært - men likevel et spill). Har jeg brydd meg om den jeg spiller mot heter "Harry Pothead" eller "Hot Vixen"? Nope... for meg er det likegyldig om det er en mann eller dame i andre enden. Hadde jeg hatt hormoner som en 15-åring hadde det nok kanskje betydd noe, men ikke i "min alder"... men nærmer meg jo 40-årskrisa snart, så hvem vet... Endret 26. januar 2011 av Oslo72
CWH Skrevet 26. januar 2011 Skrevet 26. januar 2011 [snipp.. Takk så mye, hodet begynner etterhvert å virke igjen nå Ah, men når du ikke definerer deg som gamer kan jeg forstå at det bryr deg lite. Jeg definerer meg som Gamer, og har gjennom en årrekke bygget opp et alibi og et forsvar for min hobby. Et naturlig ledd i dette forsvaret er naturligvis en bredere aksept hos kvinner for min hobby, ergo flere jenter som gamer er topp Nå skjønner jeg at vi har vært veldig heldige. 2,5 timers mat økter høres slittsomt ut for alle innvolverte. Håper dette er noe som vokses ut av? Har melkeallergi også på nr 2 ser det ut som, men dette er lett å forholde seg til når vi først er obs på det. Ikke minst så vokser de det av seg.
oslo72 Skrevet 26. januar 2011 Skrevet 26. januar 2011 Jada, ting går seg til etterhvert - men denne tråden tror jeg ikke er stedet å ta opp amming og puppesnakk i ... og til de som lurte tidligere i tråden: - Anno 1404 - TrackMania United/Forever/Whatever - Need 4 Speed Most Wanted - Age of Empires - Empire Earth - Civilization IV / V Som mange sikkert skjønner spiller det for meg liten trille hvem som er i andre enden, rimelig usexy spill som er rimelig kjønnsnøytrale.
Lakus Skrevet 26. januar 2011 Skrevet 26. januar 2011 Koselig å se at alt jeg sier blir tatt for god fisk Mindre koselig at du ikke en gang forøker å påpeke hva du faktisk mener og hva du ikke mener. Du skriver jo at dette reflekterer din livssituasjon, men du skriver på en måte som gjør at alt virker ekstremt bastant. Det er veldig lite givende å diskutere med en som sier like mye av det han ikke mener som det han faktisk står for, samtidig som han sier at han mener alt han sier - uten å i det hele tatt markere hva som er hva. Du er rett og slett nødt til å bestemme deg for om du vil diskutere eller leke voksen "på den høye hesten". Jeg ser ingen problemer med at din kjæreste kan ta seg en time foran en skjerm om dagen. Om hun hadde lest en bok etter at de hadde lagt seg, hadde det vært greit? Hva er da galt med spill? Du sier jo selv også at du spiller, og dette må da skje etter jobb - når dere begge er hjemme. Da hjelper det lite å si "hun er dama, det er hennes jobb å lage mat og passe på barna". Hun har vært hjemme med dem hele dagen og fortjener like mye fri som det du gjør.
oslo72 Skrevet 26. januar 2011 Skrevet 26. januar 2011 Koselig å se at alt jeg sier blir tatt for god fisk Mindre koselig at du ikke en gang forøker å påpeke hva du faktisk mener og hva du ikke mener. Du skriver jo at dette reflekterer din livssituasjon, men du skriver på en måte som gjør at alt virker ekstremt bastant. Det er veldig lite givende å diskutere med en som sier like mye av det han ikke mener som det han faktisk står for, samtidig som han sier at han mener alt han sier - uten å i det hele tatt markere hva som er hva. Du er rett og slett nødt til å bestemme deg for om du vil diskutere eller leke voksen "på den høye hesten". Jeg ser ingen problemer med at din kjæreste kan ta seg en time foran en skjerm om dagen. Om hun hadde lest en bok etter at de hadde lagt seg, hadde det vært greit? Hva er da galt med spill? Du sier jo selv også at du spiller, og dette må da skje etter jobb - når dere begge er hjemme. Da hjelper det lite å si "hun er dama, det er hennes jobb å lage mat og passe på barna". Hun har vært hjemme med dem hele dagen og fortjener like mye fri som det du gjør. Alltid koselig med en moralpreken på slutten av dagen Det bør komme klart frem akkurat hvilken ting som var litt på kanten, resten av kommentaren tar jeg som rent tøv da du neppe klarer å sette deg inn i min situasjon. Ønsker du å sitte barnevakt så både hun og jeg kan spille mer er du mer enn velkommen, men jeg tror at vi lar det ligge der. Du er deg, og klarer aldri å bli meg. La derfor mitt liv være nettopp mitt - og pass på ditt eget.
Lakus Skrevet 26. januar 2011 Skrevet 26. januar 2011 (endret) Alltid koselig med en moralpreken på slutten av dagen Ikke en moralpreken, men en påpekning på at du er svært utydelig i hva du skriver. Og jo, jeg kan sette meg inn i din situasjon. Hvorfor skulle jeg ikke kunne gjør det? Fordi du er eldre og visere enn meg (sarkasme)? Du og din bedre halvdel har det travelt nok med barn og jobb til at det blir noe tid til spilling. Du ser ikke engang på deg selv som en Gamer. OK, jeg skjønner det. Men du har til tider dratt det så mye lengre enn det. Om det ikke var meningen og at du ble misforstått så er det greit, men det er heller ikke rart da du har vært rimelig utydelig. Ikke har du påpekt hva som var tull og hva som var din oppriktige mening - og veldig klar på at du mener det du skriver. Sånt er det nødt til å bli misforståelser og unødvendig kniving om. Men når tråden handler om hva man synes om jenter som spiller ser jeg ikke helt hva din livssituasjon har med saken å gjøre? Og jo, jeg fatter såpass at du synes det hadde vært feil om du eller henne hadde brukt tid dere kunne brukt med barna på spill. Det som ikke henger på greip for meg er at du bruker deres mangel på tid som et argument i en tråd om jenter som Gamere. Om dere hadde hatt tid sier du selv at du ikke hadde hatt noe imot at dama spilte og at du sannsynligvis hadde spilt mer selv. Da er du jo for jenter som Gamer? Hvorfor by inn til hele denne diskusjonen om kjønnsroller? Og per definisjon vil vel enhver som spiller være en Gamer. Være det en Casual Gamer eller Hardcore. For meg er den eneste forskjellen hvor mye de kan om spill. Du kan spille så mange timer du vil for min del, men likevel være en Casual Gamer. Om du derimot kan litt om spillene, hvem som lager de osv, da beveger du deg over i "Hardcore"-territoriet. Man merker fort om man prater med en som har spilt et spill og med en som kan bakgrunnshistorien. Casual/Hardcore. Kan egentlig ikke fatte at et spørsmål som trådstarter kommer med dukker opp nå i 2011. Who cares om den personen i andre enden er ei jente, en kenguru eller en skjeløyd rådmann fra Nord-Møre? Er det virkelig slik at gutter klarer å bli distrahert fordi de chatter/prater med ei jente i andre enden? Det har ingenting med dette å gjøre. Dette handler ikke om hvem som sitter på andre siden av bordet, men om hvordan jenter som spiller blir sett på av andre rundt seg. En gutt som spiller er mye mer sosialt akseptert enn jenter, og derfor lurer trådstarter på hva vi her inne mener om saken. Endret 26. januar 2011 av Lakus
mattiee Skrevet 26. januar 2011 Forfatter Skrevet 26. januar 2011 Jeg skjønner hva du mener med at du fåretrekker at dere bruker tid på barna osv. Men det er ikke akkurat det som var diskusjonen her. Det handlet iforseg om jenter på 14-20 og de har somregel ikke barn og hjem å ta seg av Så det har egentlig ikke så mye med det jeg spurte om å gjøre Og når du spiller spill som hjerter og TrackMania så spiller det kanskje fint lite om det er jente eller gutt fordi de spillene er ikke avhengige av kommunikasjon (som en del spill jeg spiller selv er, cs og wow foreksempel). Uansett har tråden har sporet helt av fra hva jeg spurte om. Det handler tross alt om jenter som gamer og hva gutter generelt synes om det. Ikke hva du ville sagt om kona di på 32 med to småbarn hadde prioritert spilling foran barna deres (som jeg er helt enig i at ho ikke burde gjøre)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå