Gå til innhold

Problemer med Youtube


LarZen

Anbefalte innlegg

Okay, har fiber 10/10 linje og nedlastninger osv går som ei kuuuule. Men....klarer pokker meg omtrent aldri å se noe på youtube før det stopper opp og en må buffre. Hadde dårligere linje en annen plass jeg bodde og det gikk aldri så dårlig...noen som har en anelse om hvorfor det er slik?

 

Er det youtube som har problemer, isp eller lokalt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har store problemer med Opera, som egentlig er min favoritt browser.

Har hatt det slikt gjennomgående siden jeg tok opp igjen Opera som favoritt browser ved versjon 9.

 

Mitt problem var at Opera rett og slett slet med å dra i gang youtube videoene. La oss si jeg har buffret gjennom en hel video, refresher siden så hakker den avgårde de første 5-6 sekundene. Spiller ingen rolle om jeg har på eller av Hardware acceleration.

 

I Chrome, firefox, internett explorer er dette ikke tilfelle.

 

 

Jeg kjenner meg litt igjen i det du skriver mtp treg buffering.

1080p videoer har jeg ikke sjangs til å buffre real time, altså buffringen går senere en videoen spiller av.

720p klarer jeg på noen videoer real-time, men svært få.

480i og 3xxi går som regel greit.

 

Det du må være klar over (vertfall slik hos meg), når jeg velger fullskjerm, så stiller den automatisk opp kvaliteten til BEST kvalitet, dvs er videoen lagt ut i 1080 så setter youtube denne kvaliteten i fullskjerm, slik at jeg må stille den ned, ofte til 480 eller lavere.

 

Ganske irriterende

Lenke til kommentar

Har samme problemet - det rare er at dette kun gjelder HD-videoer. Bruker en widget som heter "Network Meter" og ser hele tiden hvor mye trafikk som går inn og ut.

 

Når jeg laster ned 360p/480p-videoer laster den ned med full hastighet (10 mbit/s) - mens når jeg svitsjer til 720p eller 1080p (på samme video) så strupes trafikken til ca 0.5-1 megabit.

 

Har gitt opp å se HD-videoer på youtube.

Lenke til kommentar

 

 

Det du må være klar over (vertfall slik hos meg), når jeg velger fullskjerm, så stiller den automatisk opp kvaliteten til BEST kvalitet, dvs er videoen lagt ut i 1080 så setter youtube denne kvaliteten i fullskjerm, slik at jeg må stille den ned, ofte til 480 eller lavere.

 

Ganske irriterende

 

Akkurat det plagde meg også,men jeg fant ut til slutt ved en tilfeldighet at det går ann å slå den funksjonen av....bare see i settings en plass så er det en checkbox du kan avmerke.

Endret av Edge
Lenke til kommentar

Hvor mange av dere som har dette problemet har Alt-i-Box (fiber levert av Lyse evt. samarbeidspartnere)? Jeg har akkurat samme problem selv, og problemet startet da jeg fikk Alt-i-Box. Har ingen problemer på andre sider, men YouTube er et stadig problem. Har mange ganger vært nødt å kjøre 240p for at det ikke skal stoppe opp.

 

Fiberleverandør skylder på YouTube, men jeg mistenker at de har kjøpt seg noen billige utenlandsruter som skaper dette problemet.

Lenke til kommentar

Okay, har fiber 10/10 linje og nedlastninger osv går som ei kuuuule. Men....klarer pokker meg omtrent aldri å se noe på youtube før det stopper opp og en må buffre. Hadde dårligere linje en annen plass jeg bodde og det gikk aldri så dårlig...noen som har en anelse om hvorfor det er slik?

 

Er det youtube som har problemer, isp eller lokalt?

 

Jeg har Nextgentel selv og så at de har skrudd på QoS default i routeren sin (for å gi demed IP-telefon bedre kvalitet). Når jeg skrudde av dette begynte YouTube å virke mye bedre. Fortsatt litt lagging en sjelden gang i blandt, men alt ble mye bedre enn før. Titt på routeren din og se om det er noe lignende hos deg.

 

-Jo Henrik

Lenke til kommentar

Okay, har fiber 10/10 linje og nedlastninger osv går som ei kuuuule. Men....klarer pokker meg omtrent aldri å se noe på youtube før det stopper opp og en må buffre. Hadde dårligere linje en annen plass jeg bodde og det gikk aldri så dårlig...noen som har en anelse om hvorfor det er slik?

 

Er det youtube som har problemer, isp eller lokalt?

 

Jeg har Nextgentel selv og så at de har skrudd på QoS default i routeren sin (for å gi demed IP-telefon bedre kvalitet). Når jeg skrudde av dette begynte YouTube å virke mye bedre. Fortsatt litt lagging en sjelden gang i blandt, men alt ble mye bedre enn før. Titt på routeren din og se om det er noe lignende hos deg.

 

-Jo Henrik

 

Takk skal sjekke det, er noe begrenset med muligheter jeg har da det er en boks fra Altibox.

Lenke til kommentar

hei,

 

jeg har 30/30 linje fra altibox og har også problemer med "buffering".

 

(Fiberboksen står i bridge-mode)

 

Jeg har testet med:

 

PC: Firefox, IE, Opera, Chrome

MAC. Safari, Firefox, Opera, Chrome

 

Det går knapt an å spille noe av uten avbrudd etter 10 sekund.

 

I dag så testet jeg noe som heter VyprVPN, det er en bonus tjeneste for de som abonnerer på USENET hos Giganews.

Surfer jeg gjennom denne får jeg nederlandsk IP og Youtube videoer spilles uten plagsome avbrudd.

 

Dette får meg til å lure på om Altibox besvisst struper youtube-trafikk <_<

 

 

Snakebyte

Endret av snakebyte
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Bare for å lage litt liv i denne tråden igjen, så vil jeg gjerne høre om noen andre enn meg har et annet problem med Youtube. På enkelte videoer, så stopper den opp og begynner å buffre selv om for eksempel 70% av filmen har blitt streamet og jeg har sett ca 40%. Dette er noe som jeg har virkelig blitt irritert over til tider.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...