Gå til innhold

SPIKE - Video Game Awards 2010


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk for lenker, Lakus! Ble smått nervøs (og veldig irritert!) når jeg lærte at vi ikke kan se rett fra Spike. Det burde i det miste streames på GameTrailers.

 

Edit: Det må nevnes at jeg ikke kunne brydd meg mindre om utnevningene og de nesten helt garantert altfor-cheesy-skuespillerene, men heller trailerene og avsløringene. TES V og GTA V er det jeg har mest lyst på. :)

Endret av Laland
Lenke til kommentar

Det samme har Basket Case, som er gjennombruddsingelen til Green Day (og kom altså ut på midten av 90-tallet).

 

Altså ingenting som tilsier at "Best Song in a Game"-kategorien ikke tar for seg eldre sanger. Og når de da har prestert å nominere Replay/Rude Boy uten å nominere Bohemian Rhapsody (som altså kom ut på Rock Band 3 og Warriors of Rock) er det noe galt. Fryktelig galt.

 

Bohemian Rhapsody kom fraktisk i 1975, men slo igjennom for alvor i filmen Wayne's World.

 

Hvilket spill gjelder det for øvrig? Bohemian Rhapsody er med i både Rock Band 3 og Guitar Hero 6, og begge spillene kom i år. Hadde den vært med i GH i år og blitt årets sang kunne de jo tatt den med i RB neste år og vunnet på nytt. I teorien, i alle fall. Jeg synes helt klart årets sang bør være en sang som kom i år, ikke for nesten tretti år siden.

Lenke til kommentar

@PityTheFool: Det er jo kategorier for årets spill. Dette er en årlig prisutdeling, de kan selvsagt ikke nominere ett av spillene i år, og det andre neste år.

 

Og som sagt, flere av låtene som er nominert kom ikke ut i år. Derfor ser jeg ingen grunn til at Bohemian Rhapsody ikke skal kunne bli nominert. Hva er forskjellen på om sangen kom ut for 1, (Replay) 16 (Basket Case) eller 35 (Bohemian Rhapsody) år siden?

 

Bohemian Rhapsody var forøvrig populær lenge før Wayne's World.

Endret av ShampooMacTavish
Lenke til kommentar

@PityTheFool: Det er jo kategorier for årets spill. Dette er en årlig prisutdeling, de kan selvsagt ikke nominere ett av spillene i år, og det andre neste år.

 

Og som sagt, flere av låtene som er nominert kom ikke ut i år. Derfor ser jeg ingen grunn til at Bohemian Rhapsody ikke skal kunne bli nominert. Hva er forskjellen på om sangen kom ut for 1, (Replay) 16 (Basket Case) eller 35 (Bohemian Rhapsody) år siden?

 

Bohemian Rhapsody var forøvrig populær lenge før Wayne's World.

 

Bohemian Rhapsody var bare et eksempel. Jeg vil stemme Gears of War 1 til årets spill. Greit nok kom det ut for flere år siden, men jeg spilte det ikke før i år. Du ser problemet? ;) P stemme frem årets spill er en ting, men å stemme frem årets sang blir feil når sangen har vært ute i årevis.

 

Og joda, Bohemian Rhapsody kom ut i 1975, og Queen har på mange måter blitt større enn Beatles. Selvsagt har de vært popuære i årevis. Men akkurat Bohemian Rhapsody tok av etter Wayne's World. Mange likte den før, men mange flere likte den etterpå. Det samme gjelder Ballroom Blitz, for eksempel. For den saks skyld ble "Ride of the valkyries" svært popuær etter Apocalypse Now, men den hadde jo vært ute en stund allerede. ;)

Lenke til kommentar

Er det egentlig noe som heter "årets sang"? Jeg trodde det var årets soundtrack, altså helheten av all musikk (evt. musikk som skiller seg særdeles godt ut) i et spill. Originalmusikk (feks. Uncharted og Halo) er hovedsaklig det jeg tenker på. Musikkspill har vel ingen særegne soundtrack på den måten. Bare enkeltsanger. Tar jeg feil er Green Day: Rock Band min favoritt i år.

 

Forøvrig er det utgivelsesåret til spillet som er relevant. Innholdet, for eksempel musikken er en del av det helhetlige produktet.

Endret av Laland
Lenke til kommentar

@PityTheFool: Jeg er enig med deg, og synes at man burde holde seg til sanger som kom ut det aktuelle året (eller som er laget eksklusivt til spillene, for den sags skyld), men når de først har det slik de har det nå, så synes jeg Bohemian Rhapsody fortjener en nominasjon.

 

For å sjekke med Wikipedia, forresten, så står det altså her at Bohemian Rhapsody var den tredje best selgende britiske singelen gjennom tidene før den var med i Wayne's World. I tillegg toppet den lister over hele verden før dette. Men man kan godt si at etter Wayne's World ble populariteten dens gjenopplivet.

 

 

@Laland: Det er priser for både beste soundtrack, beste musikkspill og beste sang.

Endret av ShampooMacTavish
Lenke til kommentar

Okei. Men da er det tre forskjellige kategorier, og jeg ser på dem som beste helhet, beste spill i en sjanger og beste enkeltsang som er med i et spill, original eller ei. Om den er fra 1913 eller 2010 er ikke relevant hvis den er med i et spill som kom ut i 2010. Hvorvidt samme sang kan vinne flere ganger eller ikke har jeg ikke tatt stilling til.

Lenke til kommentar

Okei. Men da er det tre forskjellige kategorier, og jeg ser på dem som beste helhet, beste spill i en sjanger og beste enkeltsang som er med i et spill, original eller ei. Om den er fra 1913 eller 2010 er ikke relevant hvis den er med i et spill som kom ut i 2010. Hvorvidt samme sang kan vinne flere ganger eller ikke har jeg ikke tatt stilling til.

 

Men da kan man bare ha med Bohemian Rhapsody i spillet sitt hvert år, så vil den vinne hvert eneste år :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...