Gå til innhold

Diablo III blir konsollprosjekt (Multi)


Anbefalte innlegg

Type spill som Diablo 3 finnes det jo mange av til PS2 og endel til PS3 og det funker jo meget bra på konsoll. Så jeg tror det er rimelig sikkert at Blizzard kommer til å lansere Diablo 3 til konsoller i en nær fremtid...og det er kjempe bra!

 

Og tror ikke Pc gamere behøver å være redde for at spillet skal "lide" pga dette på Pc..Blizzard har altid levert 110% på spillene sine.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke personen med vendetta mot Dragon Age og som drog det inn i en tråd om Diablo III skal være for høy i hatten.

 

Kommer du til å være så høy i hatten da, når du oppdager at du ikke leste tråden og at Dragon Age ble først dratt inn som et eksempel på at det kan fungere(jeg er da ikke enig, og har store mengder nerdrage når det kommer til PC-versionen av DA). ;)

 

Jeg tror at Diablo kan funke bra som konsollspill. Baldurs gate: Dark Alliance funket jo. Det var ikke et supert spill, men spillmekanikken satt som den skulle. Jeg er mer bekymret for at den mørke, litt krypende stemningen kommer til å måtte vike for mer action.

Lenke til kommentar

Ironmann, har du lest artikkelen? Diablo 3 er snart ferdigutviklet, stillingen som ansvarlig for utvikling av diablo 3 er kun utlyst og de vil ikke at utvikling av en konsoll version skal påvirke pc utviklingen i det hele tatt.

 

Zed, hoppet faktisk glatt over hele DA greia siden jeg vet hvordan visse personer er når det gjelder det spillet så jeg trengte strengt tatt ikke lese for å vite hva som står der. Se i Dragon Age tråden i generell spill diskusjon så ser du hva jeg mener.

 

Men ja, er enig i at DA er ett eksempel på at det går fint an. Selv om en kompis som har det på PS3 ga opp på siste boss pga kontroll oppsettet, selv har jeg det på PC og det virker da ikke som noe konsoll spill, men det er kjekt å ha noen å skylde på antar jeg.

Lenke til kommentar

Du sier det går fint men nevner flotte eksempler på at det ikke gikk fint, videre er det hva som skjer fremmover som kan være skummelt i forhold til hva Blizzard tillater seg ved feks expansion og spill senere.

 

Ang DA har jeg en også en kammerat som ikke orket mer DA på konsoll pga meny systemet, det var kun Shale som funket greit da Shale har begrenset lvl system. Videre kan man tydelig se konsoll preg på Pc som Veldig linjært spill, A til B brett, ting man trenger lyser opp, omtrent umulig å feile, masse cutscenes som også bryter inn om man feks haddet tenkt å snike seg inn i et rom osv osv det er mye i PC DA som minner om konsoll spill (en slags kloning). Derfor haddet jeg satt veldig pris på (noe det selvsagt aldrig blir noe av) rene RPG versjoner til PC fra Bioware der rpg gamelplay. lvl, skill system står i sentrum så kan det komme en helt egen utgave til konsoll, på den måten blir alle fornøyd men det blir selvsagt alt for mye jobb for en spillutvikler og de ønsker bestandig å melke et produkt selvsagt.

 

Samme gjelder Blizzard, man blir selsvagt nervøs for at de havner her også.

Endret av SimalarioN
Lenke til kommentar

Synes DA i seg selv er midt på treet jeg, grunnen til at jeg dro det frem er at alt av ui, menyer, håndtering av utstyr og egenskaper, samt fungerende fugleperspektiv etc gjorde at spillet fungerte utmerket, ja langt bedre på pc enn på konsoll. Det at selve rpg sjangeren forenkles er noe annet spør du meg, alt for lettvindt å da skylde direkte på konsoll.

 

Store selskap kommer aldri til å lage BG/Planescape Torment igjen, dersom Planescape 2 ville blitt annonsert ville det vært en sorgens dag.

Endret av Wrathmont
Lenke til kommentar

Jeg syntes ikke DA var i toppklassen på konsoll, fikk mer kontroll på pc.

 

Ifølge artikkelen så sier Blizzard at de ikke har laget Diablo III med hensyn på konsoller.

Men jeg må si at jeg er litt redd for at Diablo III kan slå godt an på konsoll, og dermed vil fremtidige spill bli basert på konsoll og pc. Det blir uansett feil å fokusere på en stor målgruppe ( f.eks WoW ).

 

Det som var tingen med Diablo serien fram til nå er at hele historien og atmosfæren er brutal. Jeg husker alle torturofferene du så gjennom Diablo II som var maltraktert og fordømte( + loot xD ). Det jeg har sett til nå i Diablo III er masse gladvold. Blod og gørr er ikke det verste jeg kan tenke meg, men alle de stakkars torturofferene i Diablo II som var flådd skaper en skremmende realistisk stemning.

 

Blir spennende å se om det blir bra eller ikke.

 

Edit. Litt rot.

Endret av hauken
Lenke til kommentar

Wrathmon

På ingen måte et dårlgi spill nei, men nå trekker jeg fram det negative som minner meg om den negative effekten ved konsoll spill, som DA har tatt effekt av pga de har prøvd å få et fullverdig RPG spill til å fungere på konsoll.

 

En annen ting som har effekt er selvsagt komersielliseringen, slik at spill får samme effekt som Hollywood filmer får, regner med det er dette du tenker på. Men dette mener jeg henger litt sammen med konsolliering av spill

Endret av SimalarioN
Lenke til kommentar

Gitt at PC-versjonen i praksis er i polish-fasen så har vel ikke dette store innvirkningen på den... Men for all del, let drama commence!

 

Polish fasen du?

De sa på blizzcon at spillet var ca 50% ferdig, så ikke se bortifra en 2012 release date.

 

Diablo 3 på konsoll? Så lenge pc versjonen er og forblir pc versjon uten noe konsoll porteringer, sure.

Lenke til kommentar

Gitt at PC-versjonen i praksis er i polish-fasen så har vel ikke dette store innvirkningen på den... Men for all del, let drama commence!

 

Polish fasen du?

De sa på blizzcon at spillet var ca 50% ferdig, så ikke se bortifra en 2012 release date.

 

Diablo 3 på konsoll? Så lenge pc versjonen er og forblir pc versjon uten noe konsoll porteringer, sure.

De sa på ett intervju for ikke så alt for lenge siden at man faktisk kunne spille gjennom Diablo 3 nå og at de var i finpussnings og balanserings fasen. De snakket også om en beta sånn omtrent 6 mnd før release.

Lenke til kommentar

De utlyser 1, en, EN stilling som sjefsdesigner på konsoll, når spillet allerede er så godt som ferdig, også frykter folk at det skal bli en "konsollifisering"? Herregud. De hadde nok minst en konsollrelatert stilling når SC:Ghost var på vei, uten at SC2 og andre spill ble negativt påvirket av det. Er en del elendige PC-spill som er portet fra konsoll ja, men elendige PC-spill har alltid eksistert og kommer ikke til å slutte å spys ut med det første.

 

"Konsolliering" eller hva man kaller det er ikke mer eller mindre enn latskap. Utviklere som kaster spillet ut på markedet uten å ta seg tid til å utvikle spillet ferdig, eller idiotiske utgivere som presser dem til det. Tror dere seriøst Blizzard gjør dette? Grunnen til at hver eneste gamer kjenner til navnet Blizzard er at alt de tar i blir til gull. Og det fordi de lager solide spill, som er så ferdig som de kan bli. Så vidt jeg kan huske har de aldri rushet et eneste spill. Warcraft-, Starcraft- og Diablo-seriene, WoW (ikke noe for meg, men ingen kan nekte at det er et kvalitetsspill).

Lenke til kommentar

PC-versjonen kommer forhåpentlig ikke til å ta skade av dette. De få HackNSlash spillene jeg har prøvd på konsoll har vært godt under middelmådige i forhold til lignende spill på PC.

 

Det er tydelig hva Blizzard gjør. Konsollmarkedet blir mainstream, Black Ops er det bestselgende produktet i underholdningsbranjsen. Blizzard har en gullgruve foran seg, og vi vet hvor glade Blizzard/Activision er i penger.

 

Diablo har av mange fått stempel som det beste HackNSlash spillet, jeg satser på at Blizzard ikke er grådige nok til å ta fra spillet denne statusen. Skjønner dog godt at de vil dra litt penger ut av konsollgamere, og Diablo er vel det eneste spillet de har som faktisk kan gjøre seg på konsoll.

Lenke til kommentar

Slapp av slapp av folkens, dette er tross alt Blizzard, de vet hva de gjør og det de gjør gjør de bra. Jeg stresser null ved at Blizzard bestemmer seg for å dra litt penger inn fra konsoll folket. De er nøye med kvalitet og jeg tror ikke at noe har endret seg ennå (Med mindre Bobby Kotick har hatt noe å sagt da, les: Døden for pc-spilling!). Det eneste jeg håper på er at konsoll markedet ikke skal smake for søt og Blizzard vender all sin oppmerksomhet til det slik som så mange andre har gjort...

Lenke til kommentar
zappzappzapp.

 

Forklarer jo ALT du lurer på her i postene mine ang hva som fosrvinner og den unngålige forenklingen?, om du ikke er enig er det helt greit. Fort tydlig at du i hovedsak sikter til meg. (forklarer også at neste tittel kan få svi om de nå føler at konsoll er veien å gå, selv om trolig ikke denne versjonen for svi, noe jeg også skriver, ser mye spillet kan forenkles på på samme måte som Dragon Age ble tillpasset konsoll og en mye enklere rpg action stil)

 

edit

Nylig tok Gothic Serien samme veien, men lenge leve RISEN!.

 

1. Du avslørte meg der ja. Det stemmer forsåvidt at jeg har et annet syn enn deg her, og ja, jeg likte kommentaren din. Det er noe med det ordet - hellig. Uansett, selv om jeg brukte ditt innlegg som utgangspunkt for min post, og derav mitt poeng, har du ingen grunn til å føle deg som et 'offer'. Jeg snakket generelt. Og forøvrig, selv om jeg svarer deg nå, så henger jeg deg ikke ut nå. U C?

 

2. Ja, jeg er klar over hva du mener vil forsvinne. Det du tror vil forsvinne er etter min mening uproblematisk så lenge en konsollutgivelse gjøres skikkelig. Da vil jo det du tror forsvinner faktisk ikke forsvinne. Smak på ordet - uproblematisk. For det er vel ingen grunn til å tro at Blizzard mener PCen er død? Det er jo tross alt der de har markedet sitt, hele spillporteføljen er basert på PC. Likevel er det trist at de hetses for å (eventuelt) gjøre et særs velutviklet spill tilgjenglige for personer som A) ikke vil oppgradere PCen sin, B ) kjøpe ny PC fordi det kommer ett überspill i tiåret eller C) foretrekker faktisk konsoll uansett hvor rå PCen på hjemmekontoret er.

 

3. Det siste avsnittet mitt var der for å tydeliggjøre poenget mitt (Dette var ment som et ironisk og svært kvasst poeng, som jeg regnet med de færreste ville faktisk ta seg nær av. Man kan si det myntet på spillavhengighet, noe som definitivt ikke er ønskelig.). Om du forvekslet det mot hva du tror kan, eventuelt, kanskje-kanskje-men-ikke-sikkert vil forsvinne får stå på din regning ettersom jeg relativt tydelig lenger oppe i innlegget klargjorde at så lenge utgivelsen gjøres skikkelig, så er det bare til å pumpe ut til konsoll også. Jeg regner med at du tolker ordet "skikkelig" på samme måte som meg nå?

 

Uansett, blir artig å se hva som faktisk skjer. :)

Endret av brn!
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...