Gå til innhold

Nytt Battlefield avslørt (PC)


Anbefalte innlegg

Jeg lukter ekstremt fail.. Battlefield-serien har aldri kommet seg etter suksessen med BF 1942. Bare pumper ut spill som kunne og burde vært bedre. Jeg blir lei meg..

Battlefield 1942 (2 millioner kopier solgt første året)

Battlefield Vietnam / 2142 (Fant ikke noen tall)

Battlefield 2 (2.2 mill solgte iløpet av første året)

Battlefield: Bad Company 2 (ca 5 millioner solgt siden utgivelse)

 

Eneste nedturen for min egen del var BF 2142 pga bugs og at jeg generelt ikke likte settingen noe spesielt godt. Men om det solgte mye aner jeg ikke.

 

Suksess i spillverdenen er målt i salg og tallene tatt i betraktning så har ikke suksessen avtatt siden BF1942 så påstanden din er uten spesiell rot i virkeligheten i så måte.

Om du personlig mener at de andre spillene i serien ikke når opp til BF1942 så skal du selvsagt få lov til å mene det men det blir i så fall dine personlige meninger og ikke fakta.

Når det gjelder "gratis"-spill av denne typen så missliker jeg hele ideen rett og slett fordi en kan betale seg "god" ved å bruke kredittkortet og kjøpe bedre våpen og utstyr for ekte penger. Plattformen blir forskjellig avhengig av hvor mye penger du har lyst/råd til å legge i spillet. Og så tar det ressurser som kunne vært brukt til å forbedre eksisterende og kommende titler :p

 

Mitt poeng var ikke at battlefield-serien har solgt mindre, men at jeg personlig ikke har vært like stor fan av de senere spillene, og at jeg personlig mener at de ikke har gjort seg like flid med disse. Når det er sagt så må jeg si at jeg fikk litt av troen tilbake med Bad Company 2 og har spilt dette mye, men som sagt tidligere blir jeg lei meg når jeg ser trailer til et nytt spill som ligner BF2.

Endret av eivi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Battlefield Play4Free er et spill for seriøse skytespillentusiaster som vil ha en ordentlig, men gratis utgivelse som konkurrerer med de største konsolltitlene,

 

Jeg synes ikke dette hørtes ut som en stor del spillere.. De som spiller seriøst har vel ingenting i mot å måtte betale for skikkelige spill. I dette spillet får man fordeler av å bruke ekstra penger, og alle som spiller seriøst må nok ha disse fordelene, så egentlig er dette bare en uendelig pengekran for EA.

 

Dette konseptet med ektra fordeler for penger gjør meg kvalm, og jeg tror ingen som tydeligvis er i målgruppen for dette spillet (siden det visstnok skal være mye bedre enn andre gratisspill som BF: Heroes eller WarRock) kommer til å sette det over andre spill som BF2, Bad Comapny eller Call of Duty.

Lenke til kommentar

Mitt poeng var ikke at battlefield-serien har solgt mindre, men at jeg personlig ikke har vært like stor fan av de senere spillene, og at jeg personlig mener at de ikke har gjort seg like flid med disse. Når det er sagt så må jeg si at jeg fikk litt av troen tilbake med Bad Company 2 og har spilt dette mye, men som sagt tidligere blir jeg lei meg når jeg ser trailer til et nytt spill som ligner BF2.

Da er vi på bølgelengde :) Så lenge jeg vet at BF3 er på vei så tror jeg dog at slike små sidespor av noen spill må tåles mens vi venter, så lenge de ikke suger ressurser fra 3'ern.

 

Dette konseptet med ektra fordeler for penger gjør meg kvalm, og jeg tror ingen som tydeligvis er i målgruppen for dette spillet (siden det visstnok skal være mye bedre enn andre gratisspill som BF: Heroes eller WarRock) kommer til å sette det over andre spill som BF2, Bad Comapny eller Call of Duty.
Er enig i dette. Gratisspill hvor konseptet er at de som betaler får fordeler fungerer bare ikke for meg.

Jeg kan gladelig betale 400 kroner en gang for et spill enn å betale 10 ganger for fordeler som koster 40 kroner pr stykk i et gratisspill. Rett og slett fordi jeg har interesse av å spille med folk som har lik forutsetning som meg eller muligheten til å skaffe seg de samme forutsetningene uten å måtte betale for det.

Endret av Phydeos
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...