Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er selv spinninginstruktør, og enig i det meste du skriver. Det jeg er uenig i er din anbefaling om å drikke sportsdrikk. De fleste spinningtimer varer under en time. Med slike korte økter er det ikke noe problem å holde intensiteten oppe dersom du drikker vann - bare du drikker nok og begynner tidlig nok. En slik anbefaling ser jeg kun på som en sponsing av sportsdrikkprodusentene.

Lenke til kommentar

Er selv spinninginstruktør, og enig i det meste du skriver. Det jeg er uenig i er din anbefaling om å drikke sportsdrikk. De fleste spinningtimer varer under en time. Med slike korte økter er det ikke noe problem å holde intensiteten oppe dersom du drikker vann - bare du drikker nok og begynner tidlig nok. En slik anbefaling ser jeg kun på som en sponsing av sportsdrikkprodusentene.

Hei!

Det har du helt rett i. Vann fungerer godt når aktiviteten ikke varer lenger enn dette. Teksten justeres.

Mvh

Eivind, redaktør treningsmagasinet.no.

Lenke til kommentar

Hei.

 

Ser dere er uenige om vann eller sportsdrikke under spinning. Jeg har trent sykkel ute i mange år og spinning på høst/vinter de seneste 4-5 årene. Det holder IKKE med kun vann under spinning, selvom øktene er under timen. Det blir varmt og det svettes betydelige mengder i løpet av en uke med f.eks 3 spinningøkter. Resultatet blir at en "vasker ut" salter i kroppen og kramper og stivhet i musklene kommer etter få uker. Dette har jeg selv og flere treningskamerater i klubben opplevd flere ganger, men det skjer ikke hvis vi bruker sportsdrikke.

Ute derimot holder det med vann under rolig trening opp til en time eller to. Ved intervaller virker det på oss som restitusjonen blir bedre med sportsdrikk under trening.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...