Gå til innhold

Anmeldelse: Halo: Reach (X360)


Anbefalte innlegg

Jeg ønsket hardt og inderlig at Reach skulle bli bra. Fordi de 4 gamle skuffet meg så til de grader selv om jeg gikk hardt inn for å like de.

Mens jeg leste anmeldelsen skjønte jeg at jeg ikke kommer til å like spillet; bli like skuffet som ved de foregående spilla.

Det skal uansett testes. Håper jeg kommer lenger enn jeg gjorde på ODST før jeg gir meg (halvveis i 2de brett) !

 

God anmeldelse, Hr. Groven!

 

(Dog jeg så for meg karakterer rundt 6 mens jeg leste. Ble vel farget av tinga jeg ikke liker ved Halo)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bra anmeldelse, og bra at en har separerte poeng for singleplayer og multiplayer!

 

Og det var som jeg regnet med spillet kom til å bli, en fest for fansen av multiplayer i Halo serien. Synd det viktigste med hele Halo serien nemmelig historien svikter i spillet...jeg synes spillet har gått rett nedover siden det første Halo spillet så jeg hopper nok glatt over hype maskineriet denne gangen.

 

Godt det er det siste Halo spillet fra Bungie, så kanskje dem kan lage noe nytt for en gangs skyld :)

Lenke til kommentar

Vet ikke helt om jeg liker at dere bruker "kategori" karakter for bare dette spillet.

Eller kanskje dette bare er den første anmeldelsen som skal bruke det?

 

Jeg tenkte mer at kanskje gamer.no var redd for å gi spillet 7/10 for den totale opplevelsen, og heller bare da ga en singleplayer/multiplayer karakter, minner meg i grunn om da Halo 3 kom ut.

 

Jeg vil heller foretrukket at karakteren f.eks var 7/10 og i konklusjonen sto det, ikke la deg "skremme" av karakteren (7'er er ikke akkurat noe å bli skremt av) multiplayer gjør opp for mye av spillet, men enespiller delen faller flat ut.

 

Enten brukes karakteren som representerer hele opplevelsen, eller så sier den at en viss del av spillet var såpass fantastisk at det gjør at helhetsinntrykket blir av X karakter (slik inntrykk fikk jeg iallefall av Mario Galaxy 2)

 

Ikke misforstå, jeg er ikke sinna for at det blir brukt slike karakterer, men ser det på som unødvendig, bare hold dere til et system.

Lenke til kommentar

Som forventet. Nok et middelmådig Halo spill. Får inderlig håpe dette blir det siste Halo spillet for denne serien begynner å bli rimelig oppbrukt nå.

 

Synd at jeg ikke har X360, for da hadde jeg sikkert skaffet meg dette.

 

Dog, likte det med SP og MP karakter. :)

 

Så du kjøper ikke konsoller utifra hvilke spill du vil ha, men merke på maskinen da eller?

 

Herregud, slapp nå litt av. For det første så trår du rimelig feil når du påstår at en 8/10 er middelmådig, det er tvert i mot en veldig god karakter. "Nok et"? Ikke et eneste av de tidligere spillene har fått en middelmådig karakter. Og dette spillet beviser vel nettopp det at serien ikke er oppbrukt, og at de klarer å gjennskape et godt produkt utifra franchisen.

Og til siste quoten din her. Vi vet vel alle at det du sier her ikke henger helt på greip, i og med at ja, det ideelle ville vært å vente til samtlige spill i historien hadde kommet ut for å så vurdere hvilken konsoll som tilbyr de beste spillene, men slik er det jo ikke. Kanskje han har kjøpt konsollen for mange år siden, kanskje man ikke har råd til både ps3 og x360, kanskje man foretrekker det totale tilbudet av spill på ps3, men allikevel skulle ønske seg Halo som bare utgis på x360.

Ta en bolle og ro deg ned.

Endret av Anatomi
Lenke til kommentar

Ganske morsomt at Halo er såpass lite populært i Norge. En av de få positive tingene i dette landet når det gjelder spillbransjen.

 

Hadde nok vært annerledes hvis Xbox 1 var populær her og fler hadde vokst opp med Halo serien. Halo 1 var helt fantastisk da det kom ut på Xbox lansering og milevis foran alt annet. Men ingen som spilte det da siden siden folk bare brydde seg om ps2.

 

De fleste som har spilt Halo spilte det flere år etterpå på PC. En dårlig portering også.

 

Alt etter eneren derimot har vært skrale saker.

Endret av Nilspils
Lenke til kommentar

Ganske morsomt at Halo er såpass lite populært i Norge. En av de få positive tingene i dette landet når det gjelder spillbransjen.

 

Hadde nok vært annerledes hvis Xbox 1 var populær her og fler hadde vokst opp med Halo serien. Halo 1 var helt fantastisk da det kom ut på Xbox lansering og milevis foran alt annet. Men ingen som spilte det da siden siden folk bare brydde seg om ps2.

 

De fleste som har spilt Halo spilte det flere år etterpå på PC. En dårlig portering også.

 

Alt etter eneren derimot har vært skrale saker.

Tull fra ende til annen. Xbox var for det første forholdsvis populær i Norge mye takket være nettopp Halo, og særlig Halo 2 (som du avskriver som „skrale saker”), et spill som revolusjonerte online FPS på konsoll. Ja, nesten alle hadde PS2, men skulle du spille FPS på konsoll den generasjonen så fantes kun Xbox som et seriøst alternativ. Jeg husker hvertfall en helt annen interesse og aktivitet rundt disse spillene og Xbox som konsoll enn det du beskriver her. Alle som var skikkelig spillinteressert var jo „ferdig” med PS2 (unntatt for de eksklusive stortitlene) forholdsvis tidlig, da multiplattformspillene var bedre på GameCube og Xbox.

Lenke til kommentar

Gamer > Gamereactor på troverdighet.

 

Var trofast leser av GR i mange år, men har helt sluttet å lese det nå - de deler ut 9'ere og 10'ere i ett sett på "hype-spill" fordi fanboys og lesere forventer bra karakter og blir glade når de ser at deres favorittspill får bra karakter - whoho, jippi! Både lesere og sponsorer blir glade!

 

Er dessverre få seriøse sider som anmelder spill der ute - gamer.no den eneste i Norge.

 

Nå generaliserer du. Gamereactor ga Metroid Other M og Alan Wake begge 7/10, Modnation Racers 6/10 og God of War 3 8/10. Gamereactor gir både karakterer som ligger under og over gjennomsnittet et spill har fått. Argumentene holder rett og slett ikke vann fordi de er feilaktige og generaliserende.

Lenke til kommentar

Så du kjøper ikke konsoller utifra hvilke spill du vil ha, men merke på maskinen da eller?

 

Og det ville tjent meg hvordan?

Hadde jeg hatt økonomi nokk, hadde jeg hatt begge konsollene, men har bare rå til en.

Men jeg sitter dessverre bare med PS3, og får nøye meg med den.

 

Har lenge hatt lyst å spille Halo 3 (Har vel kjøret igjennom 30-40% av spillet), og Gears of War.

Men det betyr ikke at jeg har blitt underholdt av spillene jeg har kjøpt til PS3'n.

 

Har alltid selv vært en Halo Fan, pga story.

Lenke til kommentar

Jeg tenkte mer at kanskje gamer.no var redd for å gi spillet 7/10 for den totale opplevelsen, og heller bare da ga en singleplayer/multiplayer karakter, minner meg i grunn om da Halo 3 kom ut.

 

Jeg vil heller foretrukket at karakteren f.eks var 7/10 og i konklusjonen sto det, ikke la deg "skremme" av karakteren (7'er er ikke akkurat noe å bli skremt av) multiplayer gjør opp for mye av spillet, men enespiller delen faller flat ut.

 

Enten brukes karakteren som representerer hele opplevelsen, eller så sier den at en viss del av spillet var såpass fantastisk at det gjør at helhetsinntrykket blir av X karakter (slik inntrykk fikk jeg iallefall av Mario Galaxy 2)

 

Ikke misforstå, jeg er ikke sinna for at det blir brukt slike karakterer, men ser det på som unødvendig, bare hold dere til et system.

Hva? Gamer.no ga da hele spillet en karakter: 8/10.

Xbox 360: 8/10 Svært godt

At det endelig er en spillanmelder/side som tar både sp og mp seriøst og gir de egne karaterer er da bare bra.

Noen kjøper spill bare for sp og noen bare for mp delen, så de karaterene sier jo mye mer for leserne enn bare en generell karater som blander sammen 2 veldig forskjellige elementer.

Lenke til kommentar

Ganske morsomt at Halo er såpass lite populært i Norge. En av de få positive tingene i dette landet når det gjelder spillbransjen.

 

Hadde nok vært annerledes hvis Xbox 1 var populær her og fler hadde vokst opp med Halo serien. Halo 1 var helt fantastisk da det kom ut på Xbox lansering og milevis foran alt annet. Men ingen som spilte det da siden siden folk bare brydde seg om ps2.

 

De fleste som har spilt Halo spilte det flere år etterpå på PC. En dårlig portering også.

 

Alt etter eneren derimot har vært skrale saker.

Halo var bara til å være en FPS på konsoll når det kom, det var ikke på alngt nær "milevis foran" om man tar med PC-fps, faktisk var det allerede da relativt middelmådig i mine øyne.

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg tenkte mer at kanskje gamer.no var redd for å gi spillet 7/10 for den totale opplevelsen, og heller bare da ga en singleplayer/multiplayer karakter, minner meg i grunn om da Halo 3 kom ut.

 

Jeg vil heller foretrukket at karakteren f.eks var 7/10 og i konklusjonen sto det, ikke la deg "skremme" av karakteren (7'er er ikke akkurat noe å bli skremt av) multiplayer gjør opp for mye av spillet, men enespiller delen faller flat ut.

 

Enten brukes karakteren som representerer hele opplevelsen, eller så sier den at en viss del av spillet var såpass fantastisk at det gjør at helhetsinntrykket blir av X karakter (slik inntrykk fikk jeg iallefall av Mario Galaxy 2)

 

Ikke misforstå, jeg er ikke sinna for at det blir brukt slike karakterer, men ser det på som unødvendig, bare hold dere til et system.

Hva? Gamer.no ga da hele spillet en karakter: 8/10.

Xbox 360: 8/10 Svært godt

At det endelig er en spillanmelder/side som tar både sp og mp seriøst og gir de egne karaterer er da bare bra.

Noen kjøper spill bare for sp og noen bare for mp delen, så de karaterene sier jo mye mer for leserne enn bare en generell karater som blander sammen 2 veldig forskjellige elementer.

 

Men hvorfor begynte de med dette nå da? Hva med bad company 2 eller moder warfare 2?

Gir ikke mening, ga intrykket til meg at Gamer no var redd for å trekke spille ned kanskje, jeg vet ikke.

Hvis de begynner med dette, hvorfor ikke gameplay/sound/graphic etc, de bør holde seg til et system.

Lenke til kommentar

Men hvorfor begynte de med dette nå da? Hva med bad company 2 eller moder warfare 2?

Gir ikke mening, ga intrykket til meg at Gamer no var redd for å trekke spille ned kanskje, jeg vet ikke.

Hvis de begynner med dette, hvorfor ikke gameplay/sound/graphic etc, de bør holde seg til et system.

Er jo dine argumenter som ikke gir mening.

Hva med MW2? Det var/er den største tittelen hittils. Så med din logikk skulle de gjort det samme med den?

Hvilken magisk dato skulle de begynt med dette systemet for at du ikke skulle bli mistenksom?

Og karateren(e) blir jo ikke høyere med et nye systemet (SP ble jo faktisk lavere), så det "intrykket" ditt har jo ingenting med virkeligheten å gjøre.

 

Gameplay/lyd/grafikk beskrives som regel i selve artikkelen. Når spill har 2 eller flere(f.eks.coop) klart separate spilldeler som er så forskjellige som sp og mp, er det logisk å gi dem separate karaterer, imo.

Grunnen til at dette ikke er standard ennå kan være mange, men det virker som spilljournalister generelt er litt gammeldagse (eller retro som de liker å kalle det) og rett og slett henger igjen i barndommen sin(80-90 tallet) før internett forandret spillmedie.

Endret av Luremus
Lenke til kommentar

Ganske morsomt at Halo er såpass lite populært i Norge. En av de få positive tingene i dette landet når det gjelder spillbransjen.

 

Hadde nok vært annerledes hvis Xbox 1 var populær her og fler hadde vokst opp med Halo serien. Halo 1 var helt fantastisk da det kom ut på Xbox lansering og milevis foran alt annet. Men ingen som spilte det da siden siden folk bare brydde seg om ps2.

 

De fleste som har spilt Halo spilte det flere år etterpå på PC. En dårlig portering også.

 

Alt etter eneren derimot har vært skrale saker.

Halo var bara til å være en FPS på konsoll når det kom, det var ikke på alngt nær "milevis foran" om man tar med PC-fps, faktisk var det allerede da relativt middelmådig i mine øyne.

 

AtW

 

Spillet fikk fantastiske kritikker overalt da det kom ut. Det er hva som teller ikke hva du eller jeg mener. Jeg tenkte forresten mest vs PS2 på den tiden.

Det blir som å kalle Mario 64 eller Soul Calibur middelmådig da de kom ut. Blir bare teit.

 

Halo, Gran Turismo, Mario 64 og Soul Calibur er alle spill som gjorde kjempesprang i sine respektive sjangere.

 

Tror ikke mange PC FPS i 2001 var så gjennomført som Halo heller med sine svære kamper og forskjellige kjøretøy/romskip.

Lenke til kommentar

Alt for mange som bare går rett ned på karakteren, uten å lese selve anmeldelsen. Det er uheldig.. Kanskje på tide å fjerne karakterer fra anmeldelsene, og kun ha selve teksten. Er jo det som er viktig, tross alt. Tallet i seg selv bryr jeg med pent lite om uansett.

 

Kanskje fordi mange ikke har tid/gidder lese gjennom flere sider, og bare vil ha en kort og grei konklusjon? Er enig at det er "teksten" som er viktigst, men som sagt når folk ikke orker ta seg gjennom hundrevis, kanskje tusenvis av ord er det greit med en oppsummering som er s------------å stor :)

Lenke til kommentar

 

Halo var bara til å være en FPS på konsoll når det kom, det var ikke på alngt nær "milevis foran" om man tar med PC-fps, faktisk var det allerede da relativt middelmådig i mine øyne.

 

AtW

 

Spillet fikk fantastiske kritikker overalt da det kom ut. Det er hva som teller ikke hva du eller jeg mener. Jeg tenkte forresten mest vs PS2 på den tiden.

Det blir som å kalle Mario 64 eller Soul Calibur middelmådig da de kom ut. Blir bare teit.

 

Halo, Gran Turismo, Mario 64 og Soul Calibur er alle spill som gjorde kjempesprang i sine respektive sjangere.

 

Tror ikke mange PC FPS i 2001 var så gjennomført som Halo heller med sine svære kamper og forskjellige kjøretøy/romskip.

 

Du står selvsagt fritt til å mene det, men jeg er ikke enig, jeg synes ikke det automatisk er teit å si at man mener noe er middelmådig bare fordi det fikk bra kritikk.

 

Du tror/mener ikke det var så mange FPS som var like gjennomført, jeg er ikke enig, halo hadde et middelmådig gamplay og leveldesign i mine øyne. Dette er en tid der spill som NOLF, quake 3, CS, unreal tourmant, half-life, desu ex, sof, serous sam, tribes 2 osv allerede var ute, og det kom også endel bedre spill i perioden etter.

 

AtW

Lenke til kommentar

Blir vel kanskje et kjøp når det ligger på 100kroner grensen eller noe, ettersom jeg ikke har live og har trådløst nettverk ser jeg ikke helt grunnen til å kjøpe det. Håper ihvertfall singleplayeren er mye mye bedre enn i Halo 3 for det var rett og slett bare kjedelig. Alt føltes svært sakte og uengasjerende og synes det i hele tatt var vanskelig å kjøre igjennom hele single playeren fordi det var så dørgende kjedelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...