Gå til innhold

Diablo III


Anbefalte innlegg

Diablo III

Hei, jeg kunne ikke finne noen emner om Diablo III - så jeg tenkte at jeg kunne feire min nylige registrering med å skrive litt.

Mange av oss kunne rett og slett ikke legge fra oss Diablo II.

Spillbarheten er enorm, og det har gått 10 år siden release nå:

d2-10-years-small.jpg

Mange av oss spiller fortsatt og jeg kan garantere at mange venter spent på at Blizzard skal gjøre seg ferdig med Diablo III. Blizzard har lært mye siden år 2000 - Diablo, Starcraft og Warcraft var allerede stort men Diablo II ble en uforbeholden suksess i løpet av kort tid. Det tok heller ikke lang tid før folk begynte å exploite som gale, og det ble etter hvert vanlig å bruke maphacks, bots og andre cheats. Mange velger å spille på

private servere nå for tiden.

Det var tydelig at Blizzard hadde problemer med å håndtere den enorme mengden med hacks som ble utviklet, delvis pga manglende kompetanse, delvis pga manglende midler og delvis pga at disse i løpet av kort tid florerte i en såpass stor skala at de ga litt opp (Den noe umodne arkitekturen spillet var basert på i forhold til å håndtere slike ting bidro nok til dette). Når jeg sier delvis, så er det fordi de hele tiden har oppdatert anti-cheat-motorene sine, men det er tydelig at de på et eller annet tidspunkt bestemte seg for at de ville heller bruke ressurser på andre ting -

- Noe som selvsagt bringer oss til World of Warcraft. Man kan si hva man vil om Blizzard, men de lærer av sine feil. WoW var og er ikke helt fri for cheats, og da spesielt bots med påfølgende 'goldselling'. Dette blir de hele tiden flinkere på å håndtere, selv om de har en lang vei å gå (i likhet med alle andre MMORPGs) fremdeles. For øvrig så er noe av det jeg synes er mest iøynefallende med WoW det at de hele tiden pøser på med nytt content, og hvis noe er galt eller ikke perfekt - så fikser de det. Med Vanish som et uhederlig unntak. Men WoW varer lett 5 år til og de mest hardcore entusiastene kommer til å spille enda lengre enn dét. De bruker mye ressurser på å hele tiden forbedre flaggskipet sitt -

- Og da kan vi jo spekulere i hvor mye de har lært opp igjennom og hvor mye dette bidrar til at Diablo III blir en uforbeholden suksess på linje med Diablo II i sin tid. Man kan godt si at det skal bra gjøres å slå Diablo II når man tar tiden det ble sluppet på og den suksessen det da fikk med i beregningen. Men mange har store forventninger til oppfølgeren og hvis vi summerer alt opp, så er det ikke sikkert at Diablo III blir så hakkende galt.

Angående slippdato, siterer fra min hjemmeside her:

Blizzard have a history for not releasing anything too soon or before it's ready. They want to make sure that everything is working right and they want to be confident that they're shipping out a finished product. The general concensus is that '''Diablo 3 will be released some time in 2011''', but nothing is certain.

''Official Blizzard Quote'':

"It's too early to estimate Diablo III's release date. As with all Blizzard Entertainment games, our goal is to create a game that is as fun, balanced, and polished as possible. We intend to take as much time developing Diablo III as is necessary to ensure the game meets our own high expectations and those of our players. We're aiming to release Diablo III on both Mac and Windows simultaneously in as many regions as possible, and to localize the game in several languages. We'll have more details to share about countries, languages, and specific dates as we get closer to release."

Runder av med et par videoer:

Endret av rebjorn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Velkommen til forumet. :)

 

Diablo III blir stor suksess, det er jeg skråsikker på. Alt jeg har sett hittil ser knallbra ut.

 

En observasjon jeg har gjort meg: Det er litt artig at mange har kommentert at Diablo III ikke har en like mørk stil som Diablo II. Noe som er morsomt med tanke på at Diablo II er ganske mange hakk lystigere enn eneren. :) Hadde til tider hjertet i halsen når jeg kravlet rundt under kirka i Tristram i eneren!

Lenke til kommentar

Spådom: Denne tråden vil ha flere innlegg om grafikkstilen enn noe annet relatert emne. :rolleyes:

 

On topic: Er grusomt langt frem i tid til vi kan garantere en dato, men jeg gleder meg uansett. :p

Skal ganske mye til før D3 brenner opp like mye av min fritid som D2 (først og fremst på grunn av mindre tilgjengelig fritid, kanskje...), men det skal tilsvarende mye til for at det ikke skal bli en stor suksess, både økonomisk, rundt spilleglede og som inspirasjon for en helt ny generasjon med Diablo-kloner B)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Synes det ikke er noe ille med grafikken jeg. Stoler på Blizzard at "det er det beste for spillet", dessuten har de sagt at det blir mørkere etterhvert, og det vi har sett sålangt er vel bare en liten prosentdel av spillet.

 

Edit: Kan forresten legge til at jeg er sikker på at det sniker seg foran diablo 2 som tidenes beste spill.

Endret av Bruker-127711
Lenke til kommentar

De som likte D2 vil sikkert like D3. Det ser jo bra ut og en del av angrepene/spells ser kule ut. Men jeg er redd det raskt kan bli ensformig dersom de skal følge samme formel som de andre spillene...

 

Husker jeg spilte gjennom D2, og begynte på nytt på hardere vanskelighetsgrad. Jeg kom til et punkt der en tanke plutselig slo meg: Hvorfor i all verden spiller jeg dette spillet? Det er jo utrolig kjedelig! :p

 

Slike hack'n'slash spill har for lite dybde og variasjon synes jeg. Det blir kjedelig rett og slett.

 

Edit: Nå spilte jeg aldri online, og det er vel det folk snakker om når de snakker om D2, så har sikkert gått glipp av noe der.

Endret av basStian
Lenke til kommentar

Tenkte kanskje noen kunne ha interesse av å se denne FAQ'en. Her står blant annet:

Will Diablo III be running on a new engine?

 

Diablo III is powered by a new graphics engine that can display characters and hordes of monsters in lush, fully 3D environments. Powerful special-effects systems and Havok-powered physics allow for realistic object dynamics and cloth simulation, and enable players to lay waste to the minions of the Burning Hells in spectacular ways.

Lenke til kommentar

Hardcore med venner er ekstremt morsomt, spesielt hvis du har et eget forum dedikert til å gjøre narr av de som dør. Gleder meg vilt til D3, håper inderlig at man kan spille hardcore multiplayer med en eneste gang. Blir i så fall spennende å spille det med venner når man ikke engang har prøvd single player, ser for meg mange nydelige dødsscener da.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hardcore er så kult. Det er ikke alle som gidder det, men det er en helt annen spillopplevelse enn softcore.

 

Ja, for det første så er det jo ETT liv. Husker jeg spilte Captain Comic way back og jeg tror ikke det var noen save-function. Eller var det Commander Keen? Husker ikke. Men uansett så vil jeg jo bare si at dette er en utrolig kul måte å spille på. Det er ingen 'save function', ingen vei tilbake. Man MÅ være god, eller man tar kvelden. Og en god hardcore character er 100% transparent - alle vet at du aldri har dødd med den characteren.

 

Er mye mer nerve i å spille en hardcore character. Kort sagt, mer givende.

Lenke til kommentar

Velkommen til forumet. :)

 

Diablo III blir stor suksess, det er jeg skråsikker på. Alt jeg har sett hittil ser knallbra ut.

 

En observasjon jeg har gjort meg: Det er litt artig at mange har kommentert at Diablo III ikke har en like mørk stil som Diablo II. Noe som er morsomt med tanke på at Diablo II er ganske mange hakk lystigere enn eneren. :) Hadde til tider hjertet i halsen når jeg kravlet rundt under kirka i Tristram i eneren!

 

I Diablo 2 startet vi på en gress-slette, fortsatte inn i noen ruiner, dro til en ørken, dro rundt i en åpen skog, og havnet oppe på et fjell. Jepp, verldig mørkt der. :p Det eneste mørket må vel være i selve ruinene der vi traff Andariel, i ruinene hvor vi i Act 2 (har glemt hva den bossen heter), hos Mephisto og i Helvete. Er ikke sikker på om jeg vil kalle brettet til Bhaal mørkt. Isgrottene var da i det minste lyse nok. :p

 

On-topic: Det er lenge siden Diablo 2, og det har kommet en hel rekke konkurrenter siden da. Titan Quest og Sacred-serien er bare to eksempler. Jeg har all tro på at Diablo 3 blir et bra spill, men det gjenstår å se om det blir "det beste". Selv om Diablo var først betyr det ikke automatisk at det alltid blir best. Wolfenstein er det første populære FPSet, men FPS tok ikke av før Doom. Det betyr ikke at Wolfenstein og Doom automatisk blir de beste FPSene på markedet. Emperor: Battle for Dune var bare et middelmådig RTS, selv om Dune 2 var det første ekte RTSet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Får prøve å få litt aktivitet her no opp mot Blizzcon 22. og 23. oktober :)

 

Kva trur/håpar dykk blir avslørt?

 

Blir i grunnen litt skuffa om vi ikkje får sjå den siste klassen, men det eg har aller mest lyst på er ein ny lenger gameplay-film. Hadde vore kjekt å sjå alle klassane i aksjon, samt alle andre endringar som har komt sidan sist.

 

Nokon andre som vurderar "virtuall ticket"? 30 € er kanskje litt i meste laget, all informasjon blir jo lagt på nett fortløpande uansett, men det fristar å ta seg ei skikkeleg nerdehelg!

Lenke til kommentar

Jeg håper bare at de ikke spoiler noe mye mer av acts/bosser og sånt, synes det er mye mer spennende å finne ut sånt selv når jeg spiller meg gjennom. Men håper selvsagt på å se siste klassen, og pluss litt om hva de har gjort om på ting siden gameplayvideoen med WD og barbaren.

Lenke til kommentar

Einig der. Sjølve verda vil eg finne mest mogleg ut av på eiga hand, men mekanikkane i spelet kunne eg tenke meg å sjå litt meir av. Er mykje som har skjedd sidan annonseringa, ein gameplayfilm som oppsummerar endringane hadde vore flott!

 

Ellers vil eg slenge inn at eg gledar meg svært mykje til achievements i D3. Elskar å gjere rare ting som få andre gidd å prøve seg på, så håpar på mange slike scenario, berre at eg no kan få noko igjen for det!

 

Såg også no at det er bestemt at maxlevel er 60 og at ein vil vere ca rundt dette når ein er ferdig med hell. D3 blir nok radikalt forskjellig frå D2 i end game, noko som er ein god ting! Så lenge dei klarer å lage nok content med stadig nye utfordringar trur eg dette kan bli svært bra! Såg ein ide om ei slags "horde mode" der du måter stadig tøffare monster, likar tanken!

 

Huff, no klarte eg å bli gira på D3 igjen før eg skal legge meg, sjeldan ein god ide.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...