Gå til innhold

Microsoft svartelistet hel by (X360)


Anbefalte innlegg

Trash talk kommer ikke nødvendigvis fra folk som er under 18, det har med mentalitet å gjøre, har møtt folk på 20-30 år som oppfører seg som idioter.

 

Angående det Larzen sa om at gud må hjelpe rasen vår, dette er nok altfor sent siden vi er relativt fortapt allerede spør du meg :p

 

Har akkurat samme oppfatning som deg når det gjelder det der. Har sett 16-18åringer med bedre oppførsel enn 20-30 åringer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja det kommer selvfølgelig på hvordan en ser på det, problemet er jo at folk ser på ordet homse,homofil eller i dette tillfellet gay som et skjellsord og at det er støtende! Helt på tryne spør du meg... Lurer på om jeg skal lage meg en ny gamertag Hetroman, se hvilke respons det får. Men nå er det veldig spesielt i Usa da, et land hvor bøtter med blod er greit men en brystvorte kan starte borgerkrig.

Det er jo ikke rart at det oppfattes som støtende hvis du ikke er det, tviler på at det er noen som liker å bli kalt idiot eller et hvilket som helst annet negativt ladet ord. Det er heller ikke selve ordet som er det viktigste, det er det du legger i ordet som er støtende.

 

Å lage deg et gamertag med navnet Hetroman er noe helt annet. Det er ikke rettet mot noen spesielt, og det er kun de aller mest nærtagende som ville reagere på noe slikt.

 

Og ang det å bli satt i bås...er det virkelig folk som tenker slik? Isåfall spark ned veggene.....og gi faen i hva endel mennesker med mangel på intiligens skulle mene. Dem er forhåpentligvis i mindretall...hvis ikke så Gud hjelpe rasen vår.

Selvfølgelig er det folk som tenker slik. Bare å se på kjendisverdenen og deres følgere, der lever de jo praktisk talt etter hva andre mener. Faktisk tenker alle slik i mer eller mindre grad. Du og jeg tenker ikke så mye slik, men det er vi som er i mindretall. Og det er en forskjell på å ikke bry seg og å ikke like det. Mange bryr seg ikke, men ingen liker det, jeg gjør i alle fall ikke det. Desverre er det slik med oss mennesker at vi forhåndsdømmer alle når vi først møter dem, bevisst eller ubevisst. Du sorterer folk inn i klasser, eller båser om du vil, og tenker (igjen, bevisst eller ubevisst) han er slik, og hun er en sånn en osv. Dette er noe jeg vet med meg selv at jeg ikke liker, har aldri likt båser, mest fordi jeg ikke passer inn i dem, eller passer inn i for mange, avhengig av hvordan du ser på det.

 

Ang trash talk på Xbox Live så kommer en ikke til å få bort det før det blir 20-23års aldersgrense på tjenesten...unger er unger slik er det bare.

Det kommer nok ikke til å løse problemet, da det er vel så mange av de over 23 som forsøpler med trash talk som de under 23.

Endret av Rider of Reason
Lenke til kommentar

Trash talk kommer ikke nødvendigvis fra folk som er under 18, det har med mentalitet å gjøre, har møtt folk på 20-30 år som oppfører seg som idioter.

 

Angående det Larzen sa om at gud må hjelpe rasen vår, dette er nok altfor sent siden vi er relativt fortapt allerede spør du meg :p

 

Har akkurat samme oppfatning som deg når det gjelder det der. Har sett 16-18åringer med bedre oppførsel enn 20-30 åringer.

 

Har spilt med mange som er rimelig unge jeg og mange av dem oppfører seg meget bra. Men om en ser på det store bildet så er det generelt dem yngre som på Xbox Live, PSN, eller fks World of Warcraft som enten snakker eller skriver bare fjas. Og selv om det er en dårlig løsning så er det nok den eneste løsningen å sette en aldersgrense...

 

Ja det kommer selvfølgelig på hvordan en ser på det, problemet er jo at folk ser på ordet homse,homofil eller i dette tillfellet gay som et skjellsord og at det er støtende! Helt på tryne spør du meg... Lurer på om jeg skal lage meg en ny gamertag Hetroman, se hvilke respons det får. Men nå er det veldig spesielt i Usa da, et land hvor bøtter med blod er greit men en brystvorte kan starte borgerkrig.

Det er jo ikke rart at det oppfattes som støtende hvis du ikke er det, tviler på at det er noen som liker å bli kalt idiot eller et hvilket som helst annet negativt ladet ord. Det er heller ikke selve ordet som er det viktigste, det er det du legger i ordet som er støtende.

 

Å lage deg et gamertag med navnet Hetroman er noe helt annet. Det er ikke rettet mot noen spesielt, og det er kun de aller mest nærtagende som ville reagere på noe slikt.

 

Og ang det å bli satt i bås...er det virkelig folk som tenker slik? Isåfall spark ned veggene.....og gi faen i hva endel mennesker med mangel på intiligens skulle mene. Dem er forhåpentligvis i mindretall...hvis ikke så Gud hjelpe rasen vår.

Selvfølgelig er det folk som tenker slik. Bare å se på kjendisverdenen og deres følgere, der lever de jo praktisk talt etter hva andre mener. Faktisk tenker alle slik i mer eller mindre grad. Du og jeg tenker ikke så mye slik, men det er vi som er i mindretall. Og det er en forskjell på å ikke bry seg og å ikke like det. Mange bryr seg ikke, men ingen liker det, jeg gjør i alle fall ikke det. Desverre er det slik med oss mennesker at vi forhåndsdømmer alle når vi først møter dem, bevisst eller ubevisst. Du sorterer folk inn i klasser, eller båser om du vil, og tenker (igjen, bevisst eller ubevisst) han er slik, og hun er en sånn en osv. Dette er noe jeg vet med meg selv at jeg ikke liker, har aldri likt båser, mest fordi jeg ikke passer inn i dem, eller passer inn i for mange, avhengig av hvordan du ser på det.

 

Ang trash talk på Xbox Live så kommer en ikke til å få bort det før det blir 20-23års aldersgrense på tjenesten...unger er unger slik er det bare.

Det kommer nok ikke til å løse problemet, da det er vel så mange av de over 23 som forsøpler med trash talk som de under 23.

 

Greia for meg er vel at ordet homo ikke er et negativt ladet ord, derfor blir det bare latterlig for min del. Om noen hadde kalt meg en homse so what? Kjenner flere som er homofile jeg, ikke noe forskjell på dem og et hetro par i mine øyne.

Lenke til kommentar
Ja det kommer selvfølgelig på hvordan en ser på det, problemet er jo at folk ser på ordet homse,homofil eller i dette tillfellet gay som et skjellsord og at det er støtende! Helt på tryne spør du meg... Lurer på om jeg skal lage meg en ny gamertag Hetroman, se hvilke respons det får. Men nå er det veldig spesielt i Usa da, et land hvor bøtter med blod er greit men en brystvorte kan starte borgerkrig.

 

Mange av statene i Usa er faen meg ikke bedre en dem radikale muslimene dem prøver å ta livet av...

 

Og ang det å bli satt i bås...er det virkelig folk som tenker slik? Isåfall spark ned veggene.....og gi faen i hva endel mennesker med mangel på intiligens skulle mene. Dem er forhåpentligvis i mindretall...hvis ikke så Gud hjelpe rasen vår.

 

Ang trash talk på Xbox Live så kommer en ikke til å få bort det før det blir 20-23års aldersgrense på tjenesten...unger er unger slik er det bare.

Ja nå er det vel sånn at homofili blir sett svært negativt på i visse kretser i statene, og da må ungene som vokser opp i disse kretsene overkompensere, f. eks over nettet. De fleste ellers bryr seg vel ikke om å bli kalt "gay", men nå er det jo som regel "fucking fag *drapstrusler*" som kommer da, og jeg kan se at noen vil ta seg nær av akkurat det. Andre sier det kun som et "banneord" uten å mene så mye med det egentlig, så derfor ville jeg egentlig ikke ha tatt meg så nær av det uansett om jeg er homo eller ikke (hvorfor skal akkurat den detaljen være det som spiller en rolle?).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XIQJlAy2KQ

Støtter deg der nilspils, ikke det at jeg har så mye livserfaring. Men etter snart 2 år på kristen skole så har jeg fått en annen oppfatning av kristendommen, ikke noe diss eller noe. Men før s jeg på kristne som snille folk som bare ville være greie og snille og ikke gjøre noe gale, men det de egentlig tenker på er å verne om sine egne og gi dem best muligheter. Trist men sånn er nå verden, skal selfølgelig ikke sette alle i samme bås i dette tilfellet heller. Men mennesker er mennesker, alle tenker på sin måte uansett hvordan de blir påvirket.

 

og i denne saken, hehe microsoft må jo kunne vite at folk kan ha navn(eller byer da) som kanskje høres forferdelig ut, men som ikke er så gale i seg selv. Er noe som heter å tenke...

Lenke til kommentar

Greia for meg er vel at ordet homo ikke er et negativt ladet ord, derfor blir det bare latterlig for min del. Om noen hadde kalt meg en homse so what? Kjenner flere som er homofile jeg, ikke noe forskjell på dem og et hetro par i mine øyne.

Hvorfor trekker du det inn, jeg har ikke sagt noe om det. Det er heller ikke poenget her. Hva du snakker om er å tålerere/ignorere å bli kalt homo, eller noe annet du ikke er. Jeg snakker om å akseptere det, noe jeg tviler sterkt på at mange vil gjøre. Det er prisippet det er snakk om (fra min side i alle fall), og da er det mindre viktig om du synes ordet er negativt ladet eller ikke, det er hva personen som sier det mener som er avgjørende her.

 

Det er greit å gi blaffen i hva andre mener, det skal jeg være enig med deg i, men jeg tenkte, i innlegget mitt, mer på prinsippet enn den praktiske utførelsen.

 

Edit: Og hvis det ikke kom tydelig frem, jeg snakker ikke spesifikt om bruken av ordet "gay", men mer fornærmelser generelt.

Endret av Rider of Reason
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...