Gå til innhold

Stjernetungt Call of Duty (X360, PC, PS3)


Anbefalte innlegg

Nå skal jeg ikke trolle over hvor mye MW2 suger. MW2 er derimot et meget bra online FPS spill. IW klarte ikke denne gangen å fikse opp problemer som brukere irriterte seg over på MW1, derimot så sauset de på med mer. Jeg kan i fleng nevne noobtubes, akimbovåpen som secondary, shotguns som secondary og diverse andre perks og attachments som misbrukes. I bunn og grunn er likevel MW2 et fornøyelig spill som jeg har kost meg med sammen med venner siden det ble lansert.

 

Det som likevel er det største problemet er hvor lett det er å skaffe seg cheats (les: wallhack, aimbot) Per dags dato opplever og mistenker jeg at nesten 70% (!) av alle runder jeg spiller på game modes som Ground War og Demolition, inneholder folk som har cheats. Hvis Treyarch klarer å stenge ute disse folkene og lager et balansert gameplay, så er jeg all-in.

 

Jeg anbefaler alle å sjekke ut denne forum posten. Her finner du tonnevis av informasjon om hva du vil kunne forvente å se av våpen, killsreaks, attachments etc. I fleng kan jeg nevne at commando perken er borte, punkbuster tar over for VAC, og PC versjonen kommer med dedikerte servere. Forum posten blir stadig oppdatert ettersom nye kilder dukker opp på nettet, og i tillegg finnes det en komplett oversikt over diverse videoer av intervjuer og gameplays som har dukket opp på nettet. Anbefaler alle som følger med på Black Ops til å sjekke ut dette.

Endret av HailTheUser
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Virker bare mer og mer lovende ut. Gleder meg, og håper det overgår MW og MW2, som jeg personlig likte, dog SP, var ikke så glad i MP.

Men smak og behag. Håper på knallhistorie og så bra gameplay som mulig(er tross alt CoD, så forventer ikke supert gameplay, men noe ala MW, så blir jeg fornøyd)

Lenke til kommentar

Jeg er egentlig mest spent på dette fordi det er Treyarch sin tur igjen. Ikke at MW1 og 2 ikke var bra, men håper at dette kan få en litt annen "feel". I motsetning til mange (?) som så på WaW som et slags kjedelig intermezzo mellom mw1 og 2, syntes jeg det var bra (om litt vel tradisjonelt). Likte også multiplayeren bedre enn MW sin, men mulig jeg rett og slett har en større soft spot for ww2.

Lenke til kommentar

MW2 var en stor flopp som ett FPS spill pga en grunnleggende feil: P2P server hosting. I dette miljøet har man ingen admin, ingen måter å kvitte seg med cheatere, lag fra A til Å når barn spiller på nettlinjen til foreldrene som har 256kb/s upload samtidig som han laster ned nyeste hollywood slagern.

 

Dette har de tydeligvis fikset med Black Ops, så blir nok kjøp på meg ettersom jeg likte mekanikken i MW2 og MW. Noobtubes, secondary shotguns, sinnsvak ninjakniv blir mindre irriterende når man har responstid som gjør det mulig å plukke kniv-idioten før han når fram.

Lenke til kommentar

Forbløffende så selvmotsigende jeg ble. Det jeg mener er: Om et spill er fantastisk bra trenger det jo ikke være noen "argumenter" mot spillet.

 

Jeg forstår fremdeles ikke hva du vil fram til.

 

Vi kan alle være enige om at jo flere genuint gode spill, jo bedre, men det er nok ikke få som føler at Activision kunne trengt å gå litt på trynet etter MW2-fadesen. Ut i fra f.eks. denne linken kan det dog virke som om Treyarch har et litt bedre begrep om hva spillerne egentlig vil ha, så hvem vet - kanskje Black Ops blir det spillet MW2 aldri var.

Lenke til kommentar

Forbløffende så selvmotsigende jeg ble. Det jeg mener er: Om et spill er fantastisk bra trenger det jo ikke være noen "argumenter" mot spillet.

 

Jeg forstår fremdeles ikke hva du vil fram til.

 

Vi kan alle være enige om at jo flere genuint gode spill, jo bedre, men det er nok ikke få som føler at Activision kunne trengt å gå litt på trynet etter MW2-fadesen. Ut i fra f.eks. denne linken kan det dog virke som om Treyarch har et litt bedre begrep om hva spillerne egentlig vil ha, så hvem vet - kanskje Black Ops blir det spillet MW2 aldri var.

 

Nei, ser at det ble dårlig formulert.

Du skriver at "manglende salg er det eneste argumentet som virker i bransjen".

Jeg regner da med at du mener at det er den eneste tilbakemeldingen utvikler/utgiver tar til seg og forandrer seg etter?

 

Det jeg mener er: Hvorfor håper folk at activision skal gå på tryne pga av MW2? Er det ikke bedre for alle parter at de isteden leverer et AAA spill som alle kan kose seg med? Istedenfor å levere et dårlig spill -> dårlig salg -> ta til seg kritikken -> produsere et AAA spill -> Selge bra igjen.

Derfor ser jeg ikke poenget i at folk håper Black ops skal floppe. Det er for meg bakvendt tankegang som ikke gagner noen som helst.

Lenke til kommentar

Dette ser bare mer og mer lovende ut! :D

 

Dere små barn som gnåler over at ingen bra cod spill har kommet eller kommer til å komme etter cod 4 modern warfare kan seriøst ta med gnålet deres til en annen spilleserie, COD WAW var mye bedre enn cod4 modern warfare mener jeg. slapp vi alle cs idiotene som startet å spille cod bare fordi noen laget "promod", som er helt teit. så GO black ops! Treyarch er mye flinkere enn IW, og det viste de med å lage COD 5 World at War.

Lenke til kommentar

Jeg tror i så fall at ditt kvalitetsbegrep stemmer dårlig overens med de fleste andres. Som en lang rekke regissører har vist oss, er ikke alltid store navn synonymt med kvalitet.

Mulig det. Men sist jeg sjekka var f.eks. Ed Harris en fantastisk skuespiller, og tror neppe han er noe dårligere i COD: Black Ops.

Når store skuespillere hentes for å ha stemmer i spill, så kan jeg lett se at det blir kvalitet over stemmeskuespillet.

 

Hvilke regissører snakker du om da?

Lenke til kommentar

Jon Avnets Righetous Kill er kanskje den verste jeg kommer på sånn på sparket - man skulle tro at det burde være mulig å få til noe litt bedre når man har både de Niro og Pacino på settet. Det er uansett ikke kvaliteten på selve stemmeskuespillet som betviles (med mindre jeg misforstår Khogn fullstendig), det er faren for at det spillmessige nedprioriteres fordi man kan flyte på fluff i form av, tja, store navn, som brukes til å generere hype slik man ser her. Verken Patrick Stewart eller Sean Bean reddet f.eks. Oblivion fra å være håpløst middelmådig på alt annet enn hype og HDR, jeg håper i det lengste at vi ikke får en gjentakelse av det.

Lenke til kommentar

Jon Avnets Righetous Kill er kanskje den verste jeg kommer på sånn på sparket - man skulle tro at det burde være mulig å få til noe litt bedre når man har både de Niro og Pacino på settet. Det er uansett ikke kvaliteten på selve stemmeskuespillet som betviles (med mindre jeg misforstår Khogn fullstendig), det er faren for at det spillmessige nedprioriteres fordi man kan flyte på fluff i form av, tja, store navn, som brukes til å generere hype slik man ser her. Verken Patrick Stewart eller Sean Bean reddet f.eks. Oblivion fra å være håpløst middelmådig på alt annet enn hype og HDR, jeg håper i det lengste at vi ikke får en gjentakelse av det.

Nå har ikke Jon Avnet så laget så veldig bra filmer før heller da. Prestasjonene til Pacino og De Niro var, i Rightous Kill, like bra som de pleier.

Folk har delte meninger om Oblivion (jeg elsker spillet), men jeg ser det begynner å bli en trend å rakke ned på suksessfulle spill. Minner litt om en lags emo-kultur, med mangel på et bedre ord. Eksempel: Da COD 4 kom var folk forelsket i det, men 6 måneder senere så jeg folk begynne å rakke ned på det og påstå at COD 4 ødela FPS-sjangeren. Dette var ofte de samme folkene som hadde skrytt spillet opp i skyene rett etter release.

 

Uansett, nå er det snakk om et Call of Duty-spill. Treyarch gjør en god jobb med hvert eneste COD-spill de utvikler, så jeg ser ikke hvorfor de skulle lage noe dritt nå. Det jeg har sett av Black Ops så langt ser ikke noe dårligere ut enn MW2. Greia er at Treyarch og Infinity Ward har forskjellige måter å fortelle historien på. Jeg elsker måten IW forteller historien, og at de drar ting langt; nesten litt over kanten. Treyarch er kanskje ikke IW, men de er ikke langt unna. Litt synd at Treyarch har vært uheldige med de andre IP-ene de har fått prøve seg på.

Lenke til kommentar

Treyarch gjort en god jobb med alle CoD-spillene de har laget? Det eneste de har gjort så langt er å ri avgårde på frakkeslagene til IW og lage ubetydelige pausespill, som tidvis har brakt CoD-serien faretruende nær shovelware-land. CoD4 er og blir strålende, både fordi de traff et multiplayersegment midt i mellom CS og BF, fordi de med sikker hånd tok den cimematiske krigsopplevelsen fra 1945 og flyttet den inn i det 21. århundre, og fordi det gjorde riktig alt MW2 gjorde feil. Jeg mistenker at Treyarch kanskje finner muligheten til å skinne litt mer nå etter skuffelsen MW2, men de har så langt ikke gjort CoD-serien noen tjenester.

 

CoD3 og 5 er, som Oblivion (eller siste halvdel av 2000-tallets NFS-utivelser), gode eksempler på at kvalitet og suksess ikke alltid henger sammen. Selv har jeg kjøpt Oblivion tre ganger (PC CE på release, PC GoTY senere, og Xbox GoTY til madammen) og dermed i større grad bidratt til spillets kommersielle suksess enn Morrowinds, som jeg bare har kjøpt to ganger. Det betyr imidlertid ikke at Oblivion automatisk er et bedre spill enn, tja, Morrowind. Faktisk er Morrowind langt bedre både som spill generelt, og som TES-spill spesielt, av årsaker jeg alt har gjentatt til det kjedsommelige på dette og andre forum. Oblivion er selve skoleeksempelet på hva som kan (og som regel vil) gå galt når man tilpasser spillet målgruppens minste felles multiplum.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Jeg er vel i grunn enig i mye av det du sier. IW har vel egentlig laget fundamentet til alle Treyarch-utviklede COD-spill.

Når det kommer til Oblivion, så har det mangler. Personlig likte jeg det bedre enn Morrowind på mange måter, men det gjelder også andre veien. For meg er Morrowind og Oblivion like bra, men på forskjellige måter :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...