Gå til innhold

Xbox 360 Slim


Joy Division

Anbefalte innlegg

Har lenge hatt lyst på en ny Xbox nå, da snakker jeg om den nyeste versjonen. Slim. Men etter et ganske dårlige møte med den forrige Xbox-en min, den originale, der jeg ble møtt av bråk, RROD og andre saker. Så må jeg si at jeg var litt skuffet over Microsoft.

 

Men da lurer jeg på, er Slim bedre? Bråker denne like mye? Blir den like varm?

 

Skriv gjerne positive og negative ting om konsollen, sånn jeg får vite litt mer om den :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da jeg koblet opp maskinen for første gang trodde jeg det var noe galt med den etter oppstart. Jeg kunne jo ikke høre den. Det er helt sant, med hånda på hjertet. Selv når jeg spiller spill uten å installere dem først er det et så lavt volum på bråket at jeg ikke engang tenker over det. Sjekket litt tilfeldigvis i går hvor mye lyd den faktisk lagde i et ikke-installert spill og det var ikke stort. En venn av meg stappet nemlig inn et tilfeldig spill og fant ikke ut hvordan han skrudde på riktig kanal på forsterkeren. Han ble da sittende uten lyd og vi var begge enige om at dette var nesten for godt til å være sant. Forutsetningen er at vi begge har hatt originalmodellen i tre år før dette. Det er himmelen i forhold.

 

Har dog hørt om noen som har opplevd at den nye Xboxen sin har begynt å lage bråkete lyder, men det er en markant forbedring over den forrige modellen. Du vil uansett få nye maskin av Microsoft om den begynner å bråke som den gamle modellen, og sjansen for at nettopp det skal skje er veldig liten. Det er vel solgt rundt 400.000 slim modeller til nå og det har vært ekstremt få som har opplevd noen problemer. Dessuten vil denne nye modellen si ifra i form av en popup om den blir for varm og vil deretter skru seg av. Varmerelaterte problemer er derfor mer eller mindre utelukket.

 

I say go for it!

Lenke til kommentar

Kort svar: Det er verdt det.

 

+ Er musestille (man skal visst knapt høre en lyd hvis man legger øret helt inntil maskinen)

+ Bedre ventilasjon slik at sjansen for RROD er mindre enn de eldre modellene og mindre varme

+ Stor harddisk på 250 GB

+ Innebygd trådløst nett

+ Kinect-klar (noe som betyr at du ikke vil trenge strømforsyning til Kinect-kameraet)

 

- Gamle harddisker passer ikke inn i Slim-modellen. Du må ha en overføringskabel for å overføre fra den gamle til en ny Slim-harddisk. Dette overføringssettet koster ca 200 kr.

- Fingerantrykk er utrolig synlig på overflaten

 

EDIT: Damn it, var altfor treg. XD

Endret av Long
Lenke til kommentar
+ Er musestille (man skal visst knapt høre en lyd hvis man legger øret helt inntil maskinen)

Dette hadde selvfølgelig vært flott om det var sant, men SÅ stille er den ikke. Den har cirka samme lydnivå som de forrige modellene (de med liten strømadapter) under oppstart og på menyen - men lydnivået holder seg der. Det øker ikke merkbart når du starter opp et spill uansett om det er fra disc eller harddisk. Og dét gjør det verdt det.

 

Btw! Ikke kom nær fronten av 360'n med noe av metall mens du spiller. Jeg hadde satt et spill på pause og skulle knerte ei flue med sånn strømførende fluesmekker. Var vel cirka 10 cm unna fronten av 360'en, men det var nok til å utløse den touch-sensitiive power-knappen. Mista cirka 20 minutters ulagret spilling. :p Flua overlevde ikke.

Lenke til kommentar

Koster 1890 på Elkjøp/Lefdal. Var der tidligere i dag da en kompis skulle kjøpe den.

her i Harstad står det 2300 kr på lappen i butikken, men det er jo selvfølgelig i håp om at noen ikke har sett prisen på websiden.

Juks og bedrag som vanlig.

men, men det er vel helt vanlig med slikt lavmål.

Husk prisgarantien til elkjop og referer til websiden deres

Endret av 530xd
Lenke til kommentar

Min har begynt å lage litt bråk nå. Ikke mye, men jeg kan høre viften gå litt opp og ned fra ca 1 meters avstand.

 

Men det er vel ikke til å unngå siden nesten halve oversiden er jo "åpen". Vifta og grillen er jo på toppen. Er ungåelig at det ikke havner en del støv oppi der tenker jeg.

 

Strømklumpen lager også en del støy, faktisk mer enn maskinen. Spiller man fra dvd drevet bråker den omtrent som min jasper 360, som var det nyeste chipsette på den gamle modellen. Ikke irriterende mye som de første modellene, men man hører den.

 

Selv har jeg mest lyst på 4gb maskinen siden jeg ikke har bruk for 250gb plass og den er ikke glossy som 250gb pakka er.

 

Problemet er bare at norske butikker tar latterlig høy pris for den, som regel bare 100-200kr mindre enn 250gb versjonen.

Lenke til kommentar

Hei

 

"- Gamle harddisker passer ikke inn i Slim-modellen. Du må ha en overføringskabel for å overføre fra den gamle til en ny Slim-harddisk. Dette overføringssettet koster ca 200 kr."

 

Dette stemmer ikke helt, du kan også bruke en memorystick/ minnepenn. fungerte helt fint for meg. så du slipper å kjøpe et overføringskabel hvis du har en minnepenn som har plass til savefilene dine + profilen din.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...