Gå til innhold

Sniktitt: The Witcher 2: Assassins of Kings (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan er kampsystemet i eneren? Ligner det mest på Dragon Age, Oblivion, Morrowind eller, hva?

 

Jeg vil si det er mest likt Diablo, men ikke det heller.

 

Du velger en stance som passer til fienden du slåss mot, stor, normal, gruppe, du oppgraderer etterhvert nye moves som øker antall klikk du kan gjør gjennom et angrep.

Du må trykke på fienden, så settes igang en animasjon, du må trykke på riktig tidspunkt (ikke quick time event) så starter du neste move.

 

Med dette kan du også bruke en form for "magi", alle 5 har helt forskjellige funksjoner.

 

eller no sånt, var litt vansklig å forklare.

Lenke til kommentar

@nouse4aname: Du kan sjekke ut review av det første spillet hos GT her (HD view anbefales):

Battle mode starter på 02:20 og hvis du ser på 03:42, så kan du se hvor mange upgrades

man kan sette på bare 1! attribute. Noen av disse gir bare høyere stats, men enkelte ganger

kan den endre totalt hele skillen, spesielt gjelder dette magi.

 

Som amir90 sier har du 3 fighting stances, som igjen brukes på hvordan type fiender du fighter.

Gruppe > mange fiender, Strong > 1 Stor fiende og Fast > mot fiender som er veldig raske/normal (de fleste fiender tåler ikke denne).

 

Men du har også alchemy systemet, hvor du kan lage potions som ikke bare kan gi deg mer liv/mana for spells.

Feks Blizzard (@03:24) gjør deg super rask og kombiner denne med gruppe stancen.. yeah :D

Lenke til kommentar

The Witcher er endel av en liten samling spill, som jeg aldri rakk å spille, men har lyst å prøve. Og toeren virker absolutt ikke noe mindre fristende.

 

Det var absolutt på min liste og, men når jeg omsider fikk fatt i det (Steam skulle hatt juletilbud hele året) fant jeg ut at det slettes ikke var noe for meg. Kontrollsystemet var merkelig, jeg likte ikke nivåsystemet for Gerald og jeg fant også ut at jeg en gang for alle var møkk lei dverger og alver.

 

Irriterer meg egentlig noe innmari, fordi jeg vil virkelig prøve The Witcher fordi det jo er nødt til å være et godt spill, og nå får det altså en oppfølger jeg gjerne skulle ha spilt i tillegg, men som fordi jeg ikke har fullført eneren neppe kommer til å prøve.

Lenke til kommentar

Dette pirret interessen, så jeg ble nødt til å kjøpe eneren. Nå har utgaven hos Steam i alle fall fått langt nok navn - The Witcher: Enhanced Edition Director's Cut. Kostet kun €15,99 (ca 126 kr), så om det merkelig nok ikke skulle falle i smak, så er det ikke noe stort tap :)

Har ikke fått testet det enda, eller har bare fått sett på introen og den første opplæringskampen helt i starten, og skjønte ikke stort av kamp systemet, det var anderledes enn hva jeg er vant med fra andre spill. Så må nok titte litt i manualen, men den innføringen litt lengre opp oppklarte noe.

Lenke til kommentar

Kamp systemet er slik: 3 stances. Hard, fast, group. Mot store/vanlige motstandere tar du hard, små/smidige tar du fast, flere tar du group. Når du trykker en gang starter angrepsanimasjonen, og ett blått skjær følger sverdet, når det blir oransj trykker du igjen for å fortsette comboen. Disse blir lengre og bedre jo mer poeng du putter inn i hver stil. Du kan også stille det til å ikke vise farge om du har lyst.

 

Magi, som kommer senere, trykker du høyre musknapp eller holder inne for å lade opp og få kraftigere spell.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...