Gå til innhold

Sniktitt: Diablo III (PC, Mac)


Anbefalte innlegg

 

og AtW... det er ikke grafikken vi er glad i, men omgivelsene, de var dystre og skumle.. Jeg var dritredd første gang jeg møtte "The Butcher" i Diablo1 :p

 

 

Dystre og skumle omgivelser er jo i høyeste grad en del av grafikken? Ellers synes jeg ikke det blir så dystert og skummelt bare av at det er kort sight-range, store deler av spillet er ikke særlig dystert, som feks ørkendelen, og den dustete delen med de pygmeene. Det er noen hule-deler osv som er relativt dystre, men i så måte synes jeg D1 var mer dystert enn D2.

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Diablo2 var helt klart omtrent Disney versjon i forhold til Diablo1 . For min del haddet det vært flottere om de haddet gått tilbake til Diablo 1 stilen i steden for å gå andre veien. Men dette virker som en naturlig del av utviklingen i filmer også 1-2 er bra så starter melkingen og forsøkene til å få mange fler til å kjøpe produktet. Men det er selsvagt Blizzard så er ikke i tvil om at det blir et bra spill, men det kommer til å bli langt fra så dystert som Diablo 1, uansett bunnsolid kjøp for min del (ene å alene pga jeg stoler på Bilzzard sin bunnsolide spillbarhet, men har gått i fella før feks Oblivion).

Endret av SimalarioN
Lenke til kommentar

Ser ut som om alle bildene i artikkelen er uten noen shader instillinger så de bør nok tas med en kilo salt.

 

Når det gjelder "tegneseriegrafikk etc" så synes jeg følgende gamle artikkel representerer min mening langt bedre enn hva jeg selv kunne ha gjort.

 

http://www.somethingawful.com/d/news/diablo-hate-internet.php

Endret av Wrathmont
Lenke til kommentar

Å vise det bildet av D2 og så påstå D3 ser ut som en tegneserie er som å skyte seg selv i foten. D1 var for det meste svart, ja jeg ble veldig redd når jeg møtte the butcher for første gang. Bare en liten hake, jeg var liten og mye lettere å skremme da enn nå. D2 er en eplepsibombe av proposjoner. Har spilt det med venner ett par ganger og det har vært helt grei action, men skummelt? Tja, visse steder hadde en svært god atmosfære og feeling, men ikke direkte skummelt.

 

D3 ser for min del heilt greit ut, gleder meg til å prøve det med venner. Grafikken ser nydelig ut og jeg kan ikke vente med å se om blizzard ikke har greid å lage noen stemningsfulle steder igjen.

 

Nesten Mammakamel, man kan spille alene eller med andre. Jo flere som er med i ett game jo sterkere er fiendene. Man levler opp og gearer opp, det er både pve og pvp selv om pvp system ikke er implementert videre enn at man kan drepe hverandre. Iallefall i D2.

Endret av Ghaundan
Lenke til kommentar

Ser ut som om alle bildene i artikkelen er uten noen shader instillinger så de bør nok tas med en kilo salt.

 

Når det gjelder "tegneseriegrafikk etc" så synes jeg følgende gamle artikkel representerer min mening langt bedre enn hva jeg selv kunne ha gjort.

 

http://www.somethingawful.com/d/news/diablo-hate-internet.php

 

Ja, jeg er ganske enig, om man tar vekk "SA-filteret" så har de gode poeng om grafikken. Synes egentlig den grafiske stilen er ganske bra, og milevis over D2, som hadde en ganske sturrselig stil selv når det kom ut i mine øyne.

 

AtW

Lenke til kommentar

Å vise det bildet av D2 og så påstå D3 ser ut som en tegneserie er som å skyte seg selv i foten.

 

Hele artikkelen er lærebokeksempel på sarkasme så både du, jeg og forfatteren er nok enige :)

 

Jeg håper virkelig man kan kjøre rett på hardcore multiplayer mode. Finnes ikke noe bedre enn å spille ukjent innhold med venner i hardcore mode.

Endret av Wrathmont
Lenke til kommentar

Men så var det hovedpoenget da, om den nye grafiske Pastel maleri stilen gir samme følelse\stemning som diablo 1 gjordet (og tildels D2). Eller om overdimensjonerte Bosser og nevnte stil ødlegger litt av de gamle fans kjenner som Diablo. Men at det kommer til å bli bra som nevnt tidligere er jeg ikke i tvil om.

 

ps:hørt at en Boss skulle være My litle Ponny inkl regnbue, i motsetning til andre som whiner på dette synes jeg dette høres J... spoooky og kult ut!.

Endret av SimalarioN
Lenke til kommentar

Å vise det bildet av D2 og så påstå D3 ser ut som en tegneserie er som å skyte seg selv i foten.

 

Hele artikkelen er lærebok eksempel på sarkasme så både du, jeg og forfatteren er nok enige :)

 

Jeg håper virkelig man kan kjøre rett på hardcore multiplayer mode. Finnes ikke noe bedre enn å spille ukjent innhold med venner i hardcore mode.

 

Ahhhh! Jeg bladde desverre bare fort over! :) Får lese det senere.

Lenke til kommentar

Men så var det hovedpoenget da, om den nye grafiske Pastel maleri stilen gir samme følelse\stemning som diablo 1 gjordet (og tildels D2). Eller om overdimensjonerte Bosser og nevnte stil ødlegger litt av de gamle fans kjenner som Diablo. Men at det kommer til å bli bra som nevnt tidligere er jeg ikke i tvil om.

 

ps:hørt at en Boss skulle være My litle Ponny inkl regnbue, i motsetning til andre som whiner på dette synes jeg dette høres J... spoooky og kult ut!.

 

Den stemningen/følelsen tviler jeg på vi får uansett hva de gjør. Den er nemlig like mye et produkt av vår egen alder og spillmediets begrensninger da spillet kom ut. Selv var jeg vel omtrent 15 da diablo 1 kom, hadde ikke spilt en brøkdel av det jeg har nå. Hadde aldri sett noe lignende, da er det ikke rart at møtet med the butcher setter spor. Det beste Blizzard kan gjøre er å spille på nostalgien. Det tror jeg de gjør best ved musikk, stemmer og lyder, eller slik de gjorde i oppfølgeren der de lot oss besøke tristram om igjen.

Endret av Wrathmont
Lenke til kommentar

Fin lesing dette :)

 

Er spent på dette nye gem-systemet. 14 nivå? Om eg ikkje tar heilt feil vil vi trenge 3^9=19683 gems av det høgaste vi kan finne på bakken for å få ein av det beste nivået. Og vil det i tillegg vere forskjellige typar slik som i D2?

 

Dette høyrest ut som ein ny valuta for min del, og kva skal vi då med gull?

 

Foreløbig trur eg at det er bra at dei fjerna TP. Det er ein av mange funksjonar i D2 som i prinsippet øydelegg mykje av det gameplayet ein ynskjer å ha, men sidan det nettopp er ein del av D2, og har vore det dei siste 10 åra, så har dette plutseleg blitt akseptert som bra gameplay. Dette til tross for dei i grunnen ganske opplagte poenga som Jay Wilson presenterar her.

 

Når det er sagt håpar eg også at vi slepp å måtte vandre titals med skjermlengder kvar gong vi vil til byen ein tur, det blir keisamt i lengda. Kanskje kan dei løyse det slik at vi aldri treng å reise inn til byen igjen? Torchlight klarte jo det ganske bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...