Gå til innhold

Rift: Planes of Telara


Anbefalte innlegg

Nå synes jeg vi skal unngå diskusjon rundt hacks og juksing i denne tråden får moderator stenger den for off-topic.

 

Denne tråden er for å diskutere Rift! Ikke tera, swtor, wow eller noen andre MMO. Dersom du er fanboy av et annet spill og bare ønsker å gjøre narr av Rift-spillere, så kan du besøke tråden for det spillet.

Hvem i allverden har gjort narr av Rift?

 

Jeg har da spilt Beta jeg også, samt pre-ordera det. Dog, jeg syns det var synd de gjorde så mye for å omtrent fjerne World PvP på PvP serverne ved å legge til de forandringene de gjorde fra beta 5 til 6.

 

Jeg mente ikke at noen gjorde narr av Rift, men diskusjon om det er juksere i Tera eller ikke er ikke relevant for diskusjon rundt/om Rift. Tera og Rift er helt forskjellige spill med forskjellige målgrupper. Alle kan ikke like det samme spillet.

 

Dette er selvfølgelig ikke rettet mot deg, Oophus, men generelt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men som sakt, så har du jo missforstått hvordan akkurat dette med aimbots fungerer i slike spill som dette, så det blir fremdeles tull.

 

Hadde vi sett et MMOFPS spill, som bruker hovedsaklig våpen med ingen "fart" på prosjektilene så ville det vært noe annet. Men i dette tilfellet, og da Tera som var nevnt i den posten du siterte så vil ikke dette være et problem.

Nei det er nok du som har misforstått. Aimbots fungerer helt fint på spill med fart på prosjektilene så lenge det er selve programmet på PCn til spillerne (altså selve spillet, også kalt for klienten) som avgjør om det er treff eller ikke. Du tar det for gitt at serveren alltid sjekker om kuler "med fart" treffer og slik er det simpelthen ikke. Det har i prinsippet ingenting å si om hitboxen er en kjempestor firkant eller masse polygoner heller.

Lenke til kommentar

For ordenskyld vil jeg nevne til de som "leker forumpoliti" at juksediskusjonen kommer fra en implisert påstand om at "spill hvor man sikter selv" krever skills og er "actionbasert", men i Rift, hvor man først velger et mål og så er garantert å treffe, er alt avhengig av "gears og stats".

 

Jeg kan til en viss grad være enig i at "spill hvor man sikter selv" kan ha sin sjarm, men synes hele spillopplevelsen blir forringet av enten aimbots (ved klientside kollisjonstest), eller lagg (serverside kollisjonstest).

 

Jeg mener at man i rift fremdeles vil ha god nytte av reaksjonsevne og presisjon. I tillegg er det en hel haug med taktiske og overordnete strategiske elementer i spillet som krever gode menneskelige egenskaper og som resulterer i et dynamisk og actionfyllt kampmiljø. Ingen aimbots, og minimalt med lagg er også gode salgspunkter fra mitt ståsted.

 

Rift er slettes ikke slik at den med best gear og stats vinner.

Lenke til kommentar

Men som sakt, så har du jo missforstått hvordan akkurat dette med aimbots fungerer i slike spill som dette, så det blir fremdeles tull.

 

Hadde vi sett et MMOFPS spill, som bruker hovedsaklig våpen med ingen "fart" på prosjektilene så ville det vært noe annet. Men i dette tilfellet, og da Tera som var nevnt i den posten du siterte så vil ikke dette være et problem.

Nei det er nok du som har misforstått. Aimbots fungerer helt fint på spill med fart på prosjektilene så lenge det er selve programmet på PCn til spillerne (altså selve spillet, også kalt for klienten) som avgjør om det er treff eller ikke. Du tar det for gitt at serveren alltid sjekker om kuler "med fart" treffer og slik er det simpelthen ikke. Det har i prinsippet ingenting å si om hitboxen er en kjempestor firkant eller masse polygoner heller.

 

Nei, nå blir det så mye tull her at jeg hopper av. Les litt rundt hvordan dette med trafikk i MMO's blir håndteres så kan vi ta det videre derifra. Det gikk opp for meg at du har null peiling når du klarer å påstå at "det har ingenting å si om hitboxen er en "kjempestor" firkant eller masse polygoner"... Du har jo absolutt ingen anelse på hva du snakker om.

 

Bare for å gjøre det klart. En "firkant" eller en "box" har 4 polygoner, eller 12 "tries". Subdivider man dette igjen så sitter man med 24 polygoner. Altså 6 ganger så mange punkter en må ta med i kalkulasjonene, og dette kun ved å subdivide dette én eneste gang.

Endret av oophus
Lenke til kommentar

For ordenskyld vil jeg nevne til de som "leker forumpoliti" at juksediskusjonen kommer fra en implisert påstand om at "spill hvor man sikter selv" krever skills og er "actionbasert", men i Rift, hvor man først velger et mål og så er garantert å treffe, er alt avhengig av "gears og stats".

 

Jeg kan til en viss grad være enig i at "spill hvor man sikter selv" kan ha sin sjarm, men synes hele spillopplevelsen blir forringet av enten aimbots (ved klientside kollisjonstest), eller lagg (serverside kollisjonstest).

 

Det er jo nettopp dette som ikke er relevant for diskusjon rundt Rift. Rift kan ikke sammenlignes med actionbaserte spill nettopp fordi det ikke er actionbasert. At de siste to-tre sidene omhandler juksere og aimbots er ikke interessant for en som leter etter informasjon om Rift.

Lenke til kommentar

For ordenskyld vil jeg nevne til de som "leker forumpoliti" at juksediskusjonen kommer fra en implisert påstand om at "spill hvor man sikter selv" krever skills og er "actionbasert", men i Rift, hvor man først velger et mål og så er garantert å treffe, er alt avhengig av "gears og stats".

 

Jeg kan til en viss grad være enig i at "spill hvor man sikter selv" kan ha sin sjarm, men synes hele spillopplevelsen blir forringet av enten aimbots (ved klientside kollisjonstest), eller lagg (serverside kollisjonstest).

 

Det er jo nettopp dette som ikke er relevant for diskusjon rundt Rift. Rift kan ikke sammenlignes med actionbaserte spill nettopp fordi det ikke er actionbasert. At de siste to-tre sidene omhandler juksere og aimbots er ikke interessant for en som leter etter informasjon om Rift.

Jeg tror at om vi sletter alle innleggene med diskusjon om diskusjonen (inludert dette) vil du se at tråden blir ryddig og at det er faktisk du som avsporer diskusjonen.

Lenke til kommentar

Kommer nok ikke til spille Rift. Føles som WoW, men uten sjarm.

Heller ikke spesielt imponert over animasjonene.

 

Hvilken beta spilte du i?

 

Har spilt RIFT en stund og Rift har ikke then "Cartoon" grafikken WoW har...

 

Har spilt WoW siden Beta (mye av og på det spillet) men slutter nå i WoW grundet Rift :)

 

Lest denne artikkelen: Enter At Your Own Rift: Dispelling the WoWhammer myth

Lenke til kommentar

Har med den generelle lanseringsdagen rundt om i verden å gjøre. Fredag er den dagen der flest spill blir lansert i Europa. Jamfør lanseringskalenderen på Gamer.no/Eurogamer.net ser du at dette stort sett stemmer. I USA er tisdag ukedagen det blir lansert spill på.

Hvorfor det slik kan man vel spekulere i. Logistikk mellom kontinentene. Markedsundersøkelse på når folk kjøper spill. Hvem vet. slik er det iværtfall.

Det er selvfølgelig spill som lanseres likt verden over, men det er vel i de fleste tilfeller de "store" spillene.

Lenke til kommentar

Ah det forklarer sikkert endel. Gleder meg uansett. Litt kjipt at vi ikke kan ta med oss karakterene fra betaen hehe selv om jeg vet at sånn er det bare .... tenker jeg skal rulle litt crazy chars og teste litt rare builds.

 

hehe...

Har testet mye forskellige setups...

 

Mye rare ting du kan gjøre med suols seups.

Vet ikke hvor mange carecters jeg har lvl'a til 15 og slettet :p

 

Mine favoritter er Warrior : Paragon/beastmaster/Riftblade setup...

Andre jeg spiller mye er Rouge: Bard/ranger/marksman setup.

 

men det kan forandres i OB eller headstart... vet ikke enno... Rougen er genial får solo/PvP setup I pvp bruker jeg mest i Bard og er support... Solo/raid bruker jeg combo Brad/ranger men mest i ranger.

 

Testet mye så jeg anbefaler all å lage en av vær carecter å teste hva du liker og som er morsomt å spille :)

Lenke til kommentar

Nok off-topic. Det har vært skrevet mye i denne tråden nå nylig som heller kunne blitt diskutert i en egen tråd. Om noen ønsker å fortsette diskusjonen foreslår jeg at dere fortsetter her.

 

Alle innlegg etter denne posten som ikke handler direkte om Rift vil bli slettet, og brukerne som poster dem vil bli straffet deretter.

 

Reaksjoner på moderering tas på PM.

Endret av ShampooMacTavish
Lenke til kommentar

hehe...

Har testet mye forskellige setups...

 

Mye rare ting du kan gjøre med suols seups.

Vet ikke hvor mange carecters jeg har lvl'a til 15 og slettet :p

 

Mine favoritter er Warrior : Paragon/beastmaster/Riftblade setup...

Andre jeg spiller mye er Rouge: Bard/ranger/marksman setup.

 

men det kan forandres i OB eller headstart... vet ikke enno... Rougen er genial får solo/PvP setup I pvp bruker jeg mest i Bard og er support... Solo/raid bruker jeg combo Brad/ranger men mest i ranger.

 

Testet mye så jeg anbefaler all å lage en av vær carecter å teste hva du liker og som er morsomt å spille :)

 

Helt enig med deg i dette. Det er så mange variasjoner og spillestiler at man har vanskelig for å velge hva og hvordan man vil spille. Jeg har også testet litt forskjellige callings og soul's, men jeg ender fort tilbake til min første... Jeg har store vanskeligheter med å lage meg en healertype som er fokusert på healing og som jeg forstår spillestilen til. Alt dette er med på å gjøre dette spillet veldig spennende. Ønsker også å få laget meg noe som ligner en DAoC bomb (PBAOE). Det haddee vært utrolig artig å fått til i PvP..

 

Kommer folk til å spille PvP server eller PvE? Det er rimelig sikkert å levle opp til level 20 hvertfall uten problemer på en PvP-server. Etter det er det jo Stonefield som har muligheter for PvP :)

Lenke til kommentar

For min del så blir det en PvP server så absolutt. Skjønner liksom ikke helt greia med å kjøre på en PvE server, man mister jo bare "additional content" ved å gjøre det.

Hva så om man bruker et par timer ekstra på å nå endgame ved å gjøre litt World PvP.

 

Det er jo World PvP som er det mest morsomte av PvP "formene" imo.

Lenke til kommentar

Ønsker også å få laget meg noe som ligner en DAoC bomb (PBAOE). Det haddee vært utrolig artig å fått til i PvP..

 

Kommer folk til å spille PvP server eller PvE? Det er rimelig sikkert å levle opp til level 20 hvertfall uten problemer på en PvP-server. Etter det er det jo Stonefield som har muligheter for PvP :)

Warlock/Necro combo funker bra til dette. har både ground target aoe og pbaoe som drainer charge. Mortality er en pbaoe healer caster samtidig og gjøre ganske mye dmg. Det gjelder bare å få så mange fineder som mulig konsentrert rundt caster. Litt farlig for vedkommende, spesiellt i pvp... :)

 

Helt klart pvp server! Man kan som regel forvente litt mer av andre spillere på slike servere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...