Gå til innhold

Rift: Planes of Telara


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Tja... da har jeg vært gjennom begge betatestene, og mitt førsteinntrykk er av blandede følelser. Dette minner mye om WoW og WAR, og kan vel i grunn kalles en fin hybrid. RIFTene var både artig og utfordrende, og fikk meg til å føle at jeg var i en levende og dynamisk verden. En unik følelse i et såkalt Theme-park basert MMO som dette. Det var ganske heftig når disse store invasjonene foregikk. Massivt!

 

Soulsystemet var også spennende, der man velger en "archclass" og etterhvert får valgt 3 forskjellige underklasser man kan blande akkurat som man vil, slik at man har full frihet til å rote spellsene til karakteren din akkurat som man ønsker.

 

Jeg har spilt en god del AoC, og er vant med litt utfordring, og det var en av grunnene til at jeg mentalt lempet WoW i bosset når det viste seg å gå mot rullestol-brukerne og de mentalt tilbakestående, der (AoC) er også samfunnet (community) veldig bra i forhold til mange andre Theme-park MMO da det har klart å sile ut de verste "fu noob pwnd lol tbqh rofl"-barna. Slikt har mye å si for meg, og her ble jeg relativt skremt når jeg spilte betaene til RIFT. Spillet var enkelt. Nesten FOR enkelt! Det var lite som krevde særlig konsentrasjon og "baller" bortifra bossene, invasjoner og en del Rifts. Å anskaffe seg bra ting var ingen problem og gikk bortimot automatisk.

På LFG chaten, eventuelt General, så var det enormt med "noob"-mas med mer piss og useriøst "you are a troll, dont feed the troll" og "This is a WoW copy"-"no f*ing way"-mas enn noe annet. Folk klaget og sutret fra start på fredag, til mandag kveld, over totalt meningsløse ting, og bagateller som er helt åpenbare og selvfølgelige i en Beta (noe jeg til tider lurte på om folk visste at de var i) Greit nok, det er jo beta, men det var massivt med folk, spillet virket veldig polert, og viser hvilken retning det vil ta ganske tydelig.

 

 

Questingen er ekstremt brukervennlig på godt og vondt. Jeg sier det er blir for lett, og barnevennlig! Man trenger ikke særlig med hjerneceller for å forstå hva/hvor man skal, da det er innebygget "questhelper" for de som har spilt/spiller WoW. Det var til tider så enkelt og åpenlyst med en elementalist/pyromancer (som har pet) at jeg rett og slett ikke så poenget med det i det hele tatt. Men det gjorde jo ingenting! Jeg bare satt i gang med rift-hunting med noen andre i gruop/raid grupper, og fikk mye effektiv XP og bra loot med det. Her har man et innholdsrikt alternativ om man er dritt lei dødfødt og poengløs questing i statiske landskap som man ofte får overdose av i f.eks WoW. Man kan jo også gjøre litt quester og delta i litt Rift-hunting, og vips så har man både variasjon og utfordringer. Rift-featuren har et enormt potensiale!

 

Mount får man kjøpe i lvl 20, og er billig. Man har mer enn nok penger bare med å selge trash til vendorer, og mount var godt å få i lvl 20, men etter min mening, alt for lett å anskaffe. Jeg liker å føle at man har jobbet for ting, og ikke bare få det levert på døren uten særlig innsats for det.

 

Ytelsen på spillet er foreløpig skuffende, og var tydelig et problem mange sleit med. Var det litt folk rundt deg, så kunne FPSen fullstendig løpe og gjemme seg, og dette ødelegger mye av spillegleden. Det kom seg heldigvis utover lørdagen når serverene ikke var så fulle lenger og folk hadde roet seg ned litt.

 

Brukervennligheten og skillnivået som (ikke) trengs kommer nok til å tiltrekke seg mye vrøvlete og useriøse drittunger som tar spill litt for seriøst, og kommer for min del til å ødelegge mye av mine erfaringer i spillet. Community er som sagt viktig for en kar som meg, og blir det som WoW, så går dette i samme søppelbøtte som WoW ligger i.

 

For de som leter etter en erstatning for WoW, som strengt tatt virkelig er på tide, så er nok dette et genialt alternativ om de ute etter samme type spill, med samme type spillere, som vil videre i MMO-verden.

 

"omg noob wall of text rofl fu pwnd n0oB!"

Lenke til kommentar
Jeg har spilt en god del AoC, og er vant med litt utfordring, og det var en av grunnene til at jeg mentalt lempet WoW i bosset når det viste seg å gå mot rullestol-brukerne og de mentalt tilbakestående, der (AoC) er også samfunnet (community) veldig bra i forhold til mange andre Theme-park MMO da det har klart å sile ut de verste "fu noob pwnd lol tbqh rofl"-barna.

 

Så du mener at WoW er for enkelt, at du liker å ha ting tungvint og slitsomt? Eller nei stryk det...du liker at dagens mmo spill skal være slik som dem første mmo spillene var, tungvint gammeldags og til tider så frustrerende at du vil rive av deg håret? Communityet i AoC har like mange drittunger som alle andre mmo spill, eneste forskjellen er at det er vesentlig flere som spiller WoW i forhold til noen andre mmo spill ute på markedet idag at en ser dessverre disse tullingene mye oftere.

 

Spillet var enkelt. Nesten FOR enkelt! Det var lite som krevde særlig konsentrasjon og "baller" bortifra bossene, invasjoner og en del Rifts. Å anskaffe seg bra ting var ingen problem og gikk bortimot automatisk.

 

Vet ikke hvordan du vil ha utstyr i spill slik som dette, høres nesten ut som du har lyst å jobbe deg ihjel og bruke 15 timer på å kunne få deg en bra hjelm som du kan skryte om til dine medspillere. En kan spille fra lv 1-20 i beta eventet og en har jo ikke engang skrapet på hva spillet kan levere, det gir en fin indikasjon men ikke mer en det. Hvor vanskelig det blir å skaffe litt heftig utstyr på "slutten" er det jo ingen som vet enda. Spillet var verken enklere eller vanskeligere en andre moderne mmo spill der ute, en perfekt belanse på vansklighetsgrad og moderate belønninger i takt med progressjonen på figuren din.

 

 

Questingen er ekstremt brukervennlig på godt og vondt. Jeg sier det er blir for lett, og barnevennlig! Man trenger ikke særlig med hjerneceller for å forstå hva/hvor man skal, da det er innebygget "questhelper" for de som har spilt/spiller WoW.

 

Synes du har et rart syn på ting, barnevennlig skriver du. Du mener kanskje at WoW er "barnevennlig" også går jeg utifra. Tror du er litt forvirret på forskjellen på brukervennlig og barnevennlig her slik. Alle nye mmo spill har dette systemet da folk er dritt lei av å bruke 30min på å faktisk finne området en skal reise til. Vil en gruppe oldschool hardcore mmo spillere synes dette er for enkelt? Ja, men dere er en så uvesentlig liten gruppe i forhold til resten er jeg ikke beklagvis for å medele. Everquest 2 som er vel et av oldschool spillerene sitt oppholdsted har tillogmed fått en questhelper. AoC har også dette...variasjonen på hvor brukervennlig dette er er dog stor forskjell.

 

Her er Rift meget bra synes jeg, og er på nivå hvordan det burde gjøres idag.

 

Her har man et innholdsrikt alternativ om man er dritt lei dødfødt og poengløs questing i statiske landskap som man ofte får overdose av i f.eks WoW.

 

Det her blir bare tullete, quest og farming er det i alle mmo spill. Noen er veldig flinke til å "pakke inn" dette i kreative løsninger en andre dog. Statiske landskap som en får overdose av i WoW? Har vi spilt samme spill?

 

Mount får man kjøpe i lvl 20, og er billig. Man har mer enn nok penger bare med å selge trash til vendorer, og mount var godt å få i lvl 20, men etter min mening, alt for lett å anskaffe. Jeg liker å føle at man har jobbet for ting, og ikke bare få det levert på døren uten særlig innsats for det.

 

Her er jeg også uenig med deg, en har brukt mange timer på å komme seg til lv 20 og i dem fleste mmo spill får en tidligere et mount en tidligere. Dette er en ny trend og en bra en, en skal oppmuntre spillere ikke trykke dem ned med krav som kun en liten gruppe synes er bra.

 

Brukervennligheten og skillnivået som (ikke) trengs kommer nok til å tiltrekke seg mye vrøvlete og useriøse drittunger som tar spill litt for seriøst, og kommer for min del til å ødelegge mye av mine erfaringer i spillet. Community er som sagt viktig for en kar som meg, og blir det som WoW, så går dette i samme søppelbøtte som WoW ligger i.

 

Her synes jeg du igjen er på bærtur, spillet er på lik linje med alle andre moderne mmo spill der ute. Det virker som ditt syn på WoW og mange spillere der ute er hva som er problemet og ikke WoW og endel av brukerne. Og jeg skulle likt å vite hva som gjør AoC (siden du nevnte dette) mer krevende å spille. Jeg har endel timer med AoC og er meget nysgjerrig på hva dette er...siden jeg ikke har en anelse hva du snakker om.

 

 

For de som leter etter en erstatning for WoW, som strengt tatt virkelig er på tide, så er nok dette et genialt alternativ om de ute etter samme type spill, med samme type spillere, som vil videre i MMO-verden.

 

For det første så er WoW bedre nå en det noen gang har vært, spillet er ikke annet en genialt akkurat nå. Det er med god grun WoW er verdens beste og mest populære mmo spill. Synes Rift ikke er et genialt alternativ, det er derimot nok meget appellerende til fans av Everquest 2 og til en liten grad Warhammer Online om en tenker på public quest systemet og invasjons biten med Riftene. Humoren og sjarmen som er i WoW ser en ikke i Rift, det er en helt annen setting i spillet.

 

At Rift er brukernevennlig er korrekt, dem har gjort mye korrekt men synes dem har litt igjen for å gjøre opplevelsen enda litt mer behagelig. Igjen så slår du alle under en kamm...samme type spill med samme type spillere. Virker som du har spilt WoW og så har noen vært litt slemme med deg...for dette er på kanten til tull. Det er kanskje noe i ordtaket "like barn leker best" ?

Lenke til kommentar

Wow har tatt et stort steg fremover i cataclysm, men du kan virkelig ikke like stille wrath med aoc, wrath var helt forjævlig enkelt og ned dummet. Det synes jeg faktisk ikke det går an å diskutere en gang. Jeg orker ikke gå igjennom vært punkt, men har du spilt litt forskjellige mmorpg, så skal det godt gjøres å mene at wow ikke er lettere enn andre mmorpg. Det har dog forandret seg i cata. Jeg må si meg enig svenheiming, MEN det var bare et første inntrykk fra en liten del av spillet.

 

Og for en person som i utgangspunktet ikke er særlig glad i wow, så er det vel ikke så rart at han ikke er særlig glad i rift heller? Det synes jeg er helt naturlig, forstår ikke hvorfor du på dø og liv må forsvare rift og wow med nebb og klør :lol:

 

Jeg synes heller ikke noe om mentaliteten at det skal være plass til mmorpg som gjør som wow - det er mulig jeg misforstår her, men det er det inntrykket jeg sitter igjen med. Playerbasen som liker ting annerledes er nok mindre, men det skal da være plass til slike spillere ,og spill også. Synes du bør se det fra en annen vinkel en den noe overfladiske og "kommersielle" vinkelen.

Endret av Crispin
Lenke til kommentar

Wow har tatt et stort steg fremover i cataclysm, men du kan virkelig ikke like stille wrath med aoc, wrath var helt forjævlig enkelt og ned dummet. Det synes jeg faktisk ikke det går an å diskutere en gang. Jeg orker ikke gå igjennom vært punkt, men har du spilt litt forskjellige mmorpg, så skal det godt gjøres å mene at wow ikke er lettere enn andre mmorpg. Det har dog forandret seg i cata. Jeg må si meg enig svenheiming, MEN det var bare et første inntrykk fra en liten del av spillet.

 

Og for en person som i utgangspunktet ikke er særlig glad i wow, så er det vel ikke så rart at han ikke er særlig glad i rift heller? Det synes jeg er helt naturlig, forstår ikke hvorfor du på dø og liv må forsvare rift og wow med nebb og klør :lol:

 

 

Nei en kan ikke likestille WOTLK med AoC, to forskjellige spill som appelerer til 2 forskjellige brukere. WOTLK var ikke den beste utvidelsen til Blizzard det er sikkert, men at ICC er enkelt eller å ta Litch King er enkelt er jeg dog ikke enig med. Synes ikke WoW er lettere en andre mmorpg spill, det belønner deg kanskje litt mer en andre og det føles ikke ut som en grind fest som mange andre mmo pga måten dem har laget questene.

 

Det er meget lite som gjør at en kan sammenligne WoW med Rift, samme sjanger ja samme spill? Nei. Jeg må ikke på død å liv forsvare WoW eller hvilke somhelst andre spill men når en person deler sin mening som er så totalt forvridd så føler jeg som en gamer at det er nesten min plikt å advare at her er det noen meninger som ikke henger pågreip.

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar
Så du mener at WoW er for enkelt, at du liker å ha ting tungvint og slitsomt? Eller nei stryk det...du liker at dagens mmo spill skal være slik som dem første mmo spillene var, tungvint gammeldags og til tider så frustrerende at du vil rive av deg håret? Communityet i AoC har like mange drittunger som alle andre mmo spill, eneste forskjellen er at det er vesentlig flere som spiller WoW i forhold til noen andre mmo spill ute på markedet idag at en ser dessverre disse tullingene mye oftere.

 

Tips: Istedet for å skrive at jeg skal stryke noe, stryk det før du trykker "svar nå"-knappen selv.

Nah, jeg liker at vi har begge deler, og det tror jeg alle som spiller de ulike spillene er helt enige i. Hvorfor du trekker slike konklusjoner utifra at jeg fremstiller WoW som et barn for mentalt tilbakestående og rullestolbrukere forstår jeg ikke noe av, ettersom dét er et faktum. AoC har absolutt ikke like mange drittunger som alle andre MMO spill, det merker man ekstremt godt i spillsamfunnet. Jeg har erfaring fra begge spill, og har mye bekjentskap fra begge spill, der samtlige er enige. Jeg tror ikke forskjellen fra populasjonene per server er særlig store, da det er begrenset hvor mange spillere som kan være online samtidig på en server. Det ligger vel på ca det samme både på WoW og AoC, så det argumentet var bare grunnløst, og totalt utenfor rekkevidde for virkeligheten.

 

Når "disse" tullingene er eliten og majoriteten av spillet, så er det en liten vekkelse for hvor lavt nivå communityet ligger på. Du kan jo se hva MMORPG.com mener om de forskjellige ting her

 

Det er jo litt forskjell på å nå endgame i søvne og det å gjøre seg fortjent til det. Det er forskjellen mellom WoW og f.eks AoC.

 

Spillet var enkelt. Nesten FOR enkelt! Det var lite som krevde særlig konsentrasjon og "baller" bortifra bossene, invasjoner og en del Rifts. Å anskaffe seg bra ting var ingen problem og gikk bortimot automatisk.

 

Vet ikke hvordan du vil ha utstyr i spill slik som dette, høres nesten ut som du har lyst å jobbe deg ihjel og bruke 15 timer på å kunne få deg en bra hjelm som du kan skryte om til dine medspillere. En kan spille fra lv 1-20 i beta eventet og en har jo ikke engang skrapet på hva spillet kan levere, det gir en fin indikasjon men ikke mer en det. Hvor vanskelig det blir å skaffe litt heftig utstyr på "slutten" er det jo ingen som vet enda. Spillet var verken enklere eller vanskeligere en andre moderne mmo spill der ute, en perfekt belanse på vansklighetsgrad og moderate belønninger i takt med progressjonen på figuren din.

 

Hvordan klarte du å få det til å høres ut som at jeg vil jobbe meg til døde og bruke 15 timer på å kunne få meg en bra hjelm som jeg deretter skal skryte over til mine medspillere? Jeg skrev strengt tatt ingenting som i det hele tatt kan antyde noe slikt. Om du leser en gang til, så skriver jeg tydelig at det å skaffe seg ting bortimot gikk automatisk. Dvs så enkelt at man nesten bare får når man har drept 5 ufattelig simple og enkle mobs med å spamme 1 og 2 på tastaturet. Man kan lage en macro på 30 sekund som kan gjøre det for deg. Du kan sove mens du levler så lett er det. Det aller letteste 1-20 spillet jeg har prøvd siden WoW. Det var ingen utfordringer fra 1-20. Det var kun snakk om å gidde. Det ble mer en følelse av å "vente" enn å "oppnå", akkurat som det er for en hver oppegående person som spiller barne-WoW.

 

Jeg fremhevet forøvrig at det er en Beta, og bedømmer det jeg prøvde på grunnlag av det. Det er mitt inntrykk av Betaen, og ikke det ferdige produktet, åpenbart. Det kan jo være diverse ting blir ordet på, som gjør at du faktisk kan føle at man oppnår noe, og ikke bare følelsen av å mestre venting.

 

For deg er spillet muligens like vanskelig som andre MMO, og det er nok naturlig da du naturlig nok dermed ikke har prøvd mange MMO. Om du skal stå for din påstand, så kan du ikke si noe annet, for da må det være noe med deg som ikke er helt i lodd! Det er ENORM forskjell fra .f.eks Rifts nåværende tilstand og AoC fra 1 til 20. I AoC så var det flere plasser man fikk bedre rewards fra quester man måtte gjøre i White Sands som krevde gruppe og sammarbeid av andre for å oppnå. Dette var intet-eksisterende i Rift. Jeg gikk som sagt fra 1 til 20 nesten uten å tenke. Bare det alene brekker din påstand.

 

 

Synes du har et rart syn på ting, barnevennlig skriver du. Du mener kanskje at WoW er "barnevennlig" også går jeg utifra. Tror du er litt forvirret på forskjellen på brukervennlig og barnevennlig her slik. Alle nye mmo spill har dette systemet da folk er dritt lei av å bruke 30min på å faktisk finne området en skal reise til. Vil en gruppe oldschool hardcore mmo spillere synes dette er for enkelt? Ja, men dere er en så uvesentlig liten gruppe i forhold til resten er jeg ikke beklagvis for å medele. Everquest 2 som er vel et av oldschool spillerene sitt oppholdsted har tillogmed fått en questhelper. AoC har også dette...variasjonen på hvor brukervennlig dette er er dog stor forskjell.

 

Brukervennlighet er en ting, dvs solid UI, tilgjengelighet i form av forståelse for hvordan mekanismen og systemene i spillet virker. Barnevennlig vil åpenbart (trodde jeg) si hvor høyt skillnivå o.s.v. som kreves for å mestre spillets innhold og mål, noe som ikke eksisterer i WoW. Rett før Cataclysm kom ut, så skulle en kamerat av meg vise et eksempel for en annen kamerat som er som deg; forsvarer WoW med alt de har, som egentlig bare ser ut som desperate forsøk på å uskyldiggjøre at dere spiller et spill som tilsynelatende er ment for barn UNDER 11 år. Han hadde et ubrukt gamecard, brukte det, logget inn, gikk inn for å finne en PUG for å downe Lich King, og samme dag han logget inn på WoW, klarte han å downe Lich King i PUG-raid. Dette var et veddemål han vant lettere enn noen annen hadde trodd! Jeg, som den arrogante godgutten jeg er, lo godt, og får stadig vekk bare bekreftet hvor latterlig enkelt og barnevennlig WoW er, og forundrer meg fremdeles over at det er mennesker over 15 år som spiller det, foruten de mentalt tilbakestående.

 

WoW er da ikke lenger et MMO en gang. Et MMO skal være (etter min mening) bestående av en åpen verden (som faktisk blir brukt), og ikke bare utallige teleporteringmetoder og "snarveier" som trosser tanken om en virtuell verden. WoW er blitt en verden med arena basert gameplay og loadingscreens. Man trenger ikke en gang vite hvor instancene ligger nå. Blizzard kan slutte å plassere dem på omrdåer i verden. De kan bare lage en knapp som heter navnet på instancen/dungeon. Et fåtall ville merket det, og i alle fall klaget på det.

 

AoC har questhelper ja, og jeg er ikke fan av den. Det gjør questing meningsløst. Man slipper å tenke. AoC er ikke feilfritt. Tvert imot... Men WoW er nok etter min mening, siden spillet kalles MMO, det mest feilfylte spillet som er på markedet akkurat nå.

 

Det her blir bare tullete, quest og farming er det i alle mmo spill. Noen er veldig flinke til å "pakke inn" dette i kreative løsninger en andre dog. Statiske landskap som en får overdose av i WoW? Har vi spilt samme spill?

 

Haha! Jeg elsker når unger (eventuelt desperat fanbois) skal forsøke å late som at WoW ikke er så tragisk som det er. Det VAR bra, det VAR kjekt... I 2005 og litt 2006. Voks opp, kom dere videre og erkjenn lukten av dritten.

 

Her er jeg også uenig med deg, en har brukt mange timer på å komme seg til lv 20 og i dem fleste mmo spill får en tidligere et mount en tidligere. Dette er en ny trend og en bra en, en skal oppmuntre spillere ikke trykke dem ned med krav som kun en liten gruppe synes er bra.

 

Selvfølgelig er du uenig. Du mener jo at Rift er utfordrende nok, du mener jo at WoW er utfordrende nok, og tydeligvis synes at gear/ting generelt skal kunne anskaffes uten videre innsats enn gidde å ta seg tid. Selvfølgelig vil du også erverve mount ved minst mulig innsats, og helst gratis (eller tar jeg feil?) Hva er poenget med et spill og "materiell" i et spill om det ikke skal jobbes og fortjenes å få tak i? I WoW ser man stort sett haugevis av kloner av hverandre, fordi så ekstremt mange klarer/har klart det samme. I Vanilla var det spennende å se hva folk hadde oppnådd, og fikke en mestringsfølelse når man selv oppnådde utfordrende mål. Det er vel noe du antyder at du ser på som negativt. Du er jo som sagt; "uenig" med mitt rop om utfordring!

 

Her synes jeg du igjen er på bærtur, spillet er på lik linje med alle andre moderne mmo spill der ute. Det virker som ditt syn på WoW og mange spillere der ute er hva som er problemet og ikke WoW og endel av brukerne. Og jeg skulle likt å vite hva som gjør AoC (siden du nevnte dette) mer krevende å spille. Jeg har endel timer med AoC og er meget nysgjerrig på hva dette er...siden jeg ikke har en anelse hva du snakker om.

 

Synes du det? For ei bombe! Jeg er på bærtur fordi jeg ville kaste et spill som er likt som det andre spillet jeg har kastet? Ikke særlig smart du!

 

Haha! Du spør om hva som er mer krevende med AoC enn f.eks WoW? Mitt svar til det, er at jeg nekter å tro at du har en eneste time i AoC sitt endgame, rett og slett på grunnlag av at hadde du hatt det, så hadde du virkelig aldri satt det spørsmålet. Her bekrefter du min mistanke; du uttaler deg om noe du ikke har peiling på! Har du spilt noe annet enn WoW egentlig? (ja, det er et oppriktig spørsmål)

 

For de som leter etter en erstatning for WoW, som strengt tatt virkelig er på tide, så er nok dette et genialt alternativ om de ute etter samme type spill, med samme type spillere, som vil videre i MMO-verden.

 

For det første så er WoW bedre nå en det noen gang har vært, spillet er ikke annet en genialt akkurat nå. Det er med god grun WoW er verdens beste og mest populære mmo spill. Synes Rift ikke er et genialt alternativ, det er derimot nok meget appellerende til fans av Everquest 2 og til en liten grad Warhammer Online om en tenker på public quest systemet og invasjons biten med Riftene. Humoren og sjarmen som er i WoW ser en ikke i Rift, det er en helt annen setting i spillet.

 

for det første så er det første du skriver her din subjektive mening som du tydelig prøver hardt å fremstille som et objektivt faktum. Det kan jeg selvfølgelig avkrefte med å si jeg er totalt uenig. Cataclysm viser én ting! Blizzard er desperat etter å fornye spillet... Oppdatere det så mye at folk får noe "helt" nytt. De pakker dette inn i å endre på verden, skape Cataclysm...Det en hver WoW spiller sier er ting som du sier... Det er fremdeles samme spillet, med et nytt skin. Det er alt. Litt nytt innhold forandrer ikke det faktum at WoW er et barnespill og at det mer og mer kommer til å være dominert av akkurat dét. Jeg vet ikke om du spilte Betaen til Rift, eller har lest reviews av den eller snoket på forum for å ha lest hva folk mener, men den totale majoriteten skriker WoW og Warhammer har fått et barn, og barnet heter Rift. Det du skriver viser bare total mangel på innsikt, og er muligens bare enda et forsøk på å forsvare Rift/WoW fra de patetiske og lavmålte sidene med sine preg av barnevennlighet.

 

At Rift er brukernevennlig er korrekt, dem har gjort mye korrekt men synes dem har litt igjen for å gjøre opplevelsen enda litt mer behagelig. Igjen så slår du alle under en kamm...samme type spill med samme type spillere. Virker som du har spilt WoW og så har noen vært litt slemme med deg...for dette er på kanten til tull. Det er kanskje noe i ordtaket "like barn leker best" ?

 

Om du vil hevde at Rift og WoW ikke er samme TYPE spill (enkelt, fargerikt fantasy-basert Theme-park MMO), så må du være det mest perfekte eksempelet på en WoW spiller. Innholdet i topplokket må jo være imponerende fraværende, eller så har du virkelig ikke det minste greie på hva du prater om. Samme type spillere på Rift som i WoW? Jo, så absolutt! Det var det jeg håpet så inderlig jeg skulle få slippe, men det var så inderlig tydelig at både spillet i seg selv og spillerbasen var av samme kaliber og type. Direkte skremmende, men også åpenlyst at jeg har hatt rett om mine antakelser rundt WoW; det ER barnevennligheten til WoW som gjør at det er så lavt nivå på spillerbasens enten hjerneinnhold, eller en fantastisk lav alder... Så du har helt rett! Like barn leker faktisk best!

Lenke til kommentar

Leste til "Hvorfor du trekker slike konklusjoner utifra at jeg fremstiller WoW som et barn for mentalt tilbakestående og rullestolbrukere forstår jeg ikke noe av, ettersom dét er et faktum." hvor jeg ser at uansett hvor bra jeg hadde argumentert med deg så går det ikke å argumentere til en slik person, resten av det du har skrevet har jeg ikke engang sett på...for hvis grunnlaget ditt er med disse ordene så er du i mangel av bedre ord en tulling.

Men hey nytt beta event skal vist skje mellom jul og nyttår, blir da en kombinasjon av event 1 og 2 pluss mer muligheter i soultreet.

Er ikke noe vits å svare på dette innlegget svenheiming da jeg ser diskusjonen som over og kommer ikke til å svare :)

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

Leste til "Hvorfor du trekker slike konklusjoner utifra at jeg fremstiller WoW som et barn for mentalt tilbakestående og rullestolbrukere forstår jeg ikke noe av, ettersom dét er et faktum." hvor jeg ser at uansett hvor bra jeg hadde argumentert med deg så går det ikke å argumentere til en slik person, resten av det du har skrevet har jeg ikke engang sett på...for hvis grunnlaget ditt er med disse ordene så er du i mangel av bedre ord en tulling.

Men hey nytt beta event skal vist skje mellom jul og nyttår, blir da en kombinasjon av event 1 og 2 pluss mer muligheter i soultreet.

Er ikke noe vits å svare på dette innlegget svenheiming da jeg ser diskusjonen som over og kommer ikke til å svare :)

 

Etter mine år på nettet med utallige diskusjoner, så kan jeg si med en gang at dette svaret er et av de vanligste, sett bort fra at det sjeldent kommer så tidlig. Uansett hvor bra du har argumentert? Koman, kompis! Grunnen til at jeg gikk hardt til verks er at du drog ting langt over dimensjoner og overtolket mine utsagn til de grader til at det ble latterlig. Det er måte på hvordan man skal forsvare et spill til og med utviklerne selv omtaler som generelt tilgjengelig for alt og alle. "resten av innlegget har jeg kke en gang sett på, skriver du... Det er jo åpenbart at du ikke har gjort, da du innså hvor langt du vil komme i en diskusjon du ikke har noe å stille opp med. Tross alt, du forsvarer jo faktisk WoW, så det er forståelig. De fleste gir seg på tap der :) Mangel av bedre ord? Nåja, det er da litt hyklete å skrive etter å ha lagt seg langflat og fortelle at du ikke en gang har lest innlegget mitt!? Å si at noen andre har mangel på "bedre ord" blir dermed litt ironisk :p

 

 

Men hey, ny beta, ja. Får teste det og se! Blir nok til at jeg tester alle betaene, for jeg dømmer aldri spill utifra en beta eller førsteinntrykk, enda det skal en del til for å gjøre et så simplifisert spill mer "dypere". Det er de dynamiske featurene i spillet som kan redde dem.

Lenke til kommentar
Jeg synes heller ikke noe om mentaliteten at det skal være plass til mmorpg som gjør som wow - det er mulig jeg misforstår her, men det er det inntrykket jeg sitter igjen med. Playerbasen som liker ting annerledes er nok mindre, men det skal da være plass til slike spillere ,og spill også. Synes du bør se det fra en annen vinkel en den noe overfladiske og "kommersielle" vinkelen.

 

Etter LotRO fra start til Mirkwood støtter jeg mentaliteten at det er plass til "WoW-kloner", men er selvsagt ikke imot unike spill. Men etter det meste som kan krype og gå av populære og noen mindre kjente spill har jeg oppdaget noe vesentlig: WoW funker. Selv om WoW var det første MMOet mitt tok det under minuttet før jeg var kjent med kontrollene, UIen, quest loggen, kartet og så videre. WoW er så gjennomtenkt at det har alt vi trenger lett tilgjengelig, så vi kan fokusere på å ha det moro i stedet for å lete etter viktige ting som inventory og quest log. LotRO, EverQuest 2 og Vanguard minner kanskje litt vel mye om WoW til tider, men det er fordi de gjør det samme som WoW og gir oss alt veldig lett tilgjengelig. I LotRO brukte jeg de første minuttene på en usedvanlig bra tutorial som involverte en nazgul, alver, en brennende by og en bosskamp. I Final Fantasy XI brukte jeg den første halvtimen på å lete etter noen som kunne gi meg en quest, og når det var gjort lette jeg en halvtime til etter en questlog jeg fikk vite lenge etterpå at ikke eksisterer.

 

Så misforstå meg rett, men jeg vil ha flere WoW-kloner. Jeg er ikke interessert i å bruke en halvtime på å finne ut hvordan jeg åpner inventoriet eller finner quester. Jeg vil ha alt lett tilgjegelig og nærmest plassert rett foran meg når jeg vil ha det. Et spill skal være vanskelig fordi fiendene er sterke, fellene utspekulerte og gåtene enda mer utspekulerte. Det skal aldri være vanskelig fordi kontrollene stinker eller jeg ikke har peiling på hvor jeg skal gå.

 

For å gå litt off-topic kan dere se på diverse office-pakker. Jeg har prøvd MS Office (stort sett alle) og har for tiden både OpenOffice og Lotus Symphony installert. Selv om LS er basert på OO er det veldig forskjellig, så jeg regner det som et helt annet produkt. Men selv om alle tre er utviklet av helt forskjellige folk er de veldig like på det grunnleggende. Selv en GNU-versjon av Linux er som regel enten veldig likt Windows eller Mac, og alle tre blir bare mer og er mer like. Det er ikke fordi de stjeler fra hverandre, men fordi brukerene (dvs vi) vil ha en så lett tilgjengelig løsning som mulig. Det samme gjelder spill. Ikke bare MMOer, men alle spill. Det er en grunn til hvorfor alle FPSene er så like, hvorfor RTS er så like og så videre. Spillene må være unike, men de må være så lett tilgjengelig som mulig.

Lenke til kommentar

Jeg får invite til alle events men tror jeg skipper denne gitt. Koser meg med goblinen min akkurat nå, som jeg har klart å levle til 81 siden Cata kom :) Festlig har det jaggu blittt igjen! Sett bort ifra de 20 kjedelige levlene i Outland og Northrend! Blizzard har virkelig kommet med en god expansion denne gangen.

Endret av NerdRage
Lenke til kommentar

Jeg har spilt en god del AoC, og er vant med litt utfordring, og det var en av grunnene til at jeg mentalt lempet WoW i bosset når det viste seg å gå mot rullestol-brukerne og de mentalt tilbakestående, der (AoC) er også samfunnet (community) veldig bra i forhold til mange andre Theme-park MMO da det har klart å sile ut de verste "fu noob pwnd lol tbqh rofl"-barna. Slikt har mye å si for meg, og her ble jeg relativt skremt når jeg spilte betaene til RIFT. Spillet var enkelt. Nesten FOR enkelt! Det var lite som krevde særlig konsentrasjon og "baller" bortifra bossene, invasjoner og en del Rifts. Å anskaffe seg bra ting var ingen problem og gikk bortimot automatisk.

 

Det der er vel problemet med alle MMO idag og derfor jeg holder meg unna. WoW-lignende spill er ikke krevende. Kampene er autostyrt, du slipper å sikte og bevege deg unna angrep. Tera Online er vel det første som tar ibruk realtime angrep og forsvar. Age of Conan var en hybrid, angrep var realtime med forsvar var autostyrt som i WoW.

Er mest spent på Tera Online nå egentlig.

Endret av Avean
Lenke til kommentar

Jeg har spilt en god del AoC, og er vant med litt utfordring, og det var en av grunnene til at jeg mentalt lempet WoW i bosset når det viste seg å gå mot rullestol-brukerne og de mentalt tilbakestående, der (AoC) er også samfunnet (community) veldig bra i forhold til mange andre Theme-park MMO da det har klart å sile ut de verste "fu noob pwnd lol tbqh rofl"-barna. Slikt har mye å si for meg, og her ble jeg relativt skremt når jeg spilte betaene til RIFT. Spillet var enkelt. Nesten FOR enkelt! Det var lite som krevde særlig konsentrasjon og "baller" bortifra bossene, invasjoner og en del Rifts. Å anskaffe seg bra ting var ingen problem og gikk bortimot automatisk.

 

Det der er vel problemet med alle MMO idag og derfor jeg holder meg unna. WoW-lignende spill er ikke krevende. Kampene er autostyrt, du slipper å sikte og bevege deg unna angrep. Tera Online er vel det første som tar ibruk realtime angrep og forsvar. Age of Conan var en hybrid, angrep var realtime med forsvar var autostyrt som i WoW.

Er mest spent på Tera Online nå egentlig.

 

Det er langt ifra det første. Ser heller fram til Vindictus kommer til Europe :)

Lenke til kommentar

 

Da er launch dato satt, ikke altfor lenge til! Gleder meg til release, og ikke minst til Beta 4 denne helgen :D

 

RIFT™ SET TO LAUNCH MARCH 1, 2011

 

Retail and Digital Pre-Order Start Today

 

 

REDWOOD SHORES, Calif. – January 4, 2011 – Trion Worlds, a global publisher and developer of premium online games, today announced that the upcoming MMORPG Rift™ is scheduled to launch in North America on March 1st and in Europe on March 4th. Today also marks the start of the game’s pre-order program through both digital and retail channels.

 

“The launch of Rift is the culmination of our tireless efforts over the past several years to bring players the most complete, full-featured, and dynamic online game they’ve ever experienced,” said Lars Buttler, CEO of Trion Worlds. “Through the dedication, creativity, and incredible track record of our veteran development team, we’ve been able to create an exceptionally polished and immersive online world filled with adventure, surprise, and beauty. We can’t wait to share Rift with players around the world.”

 

Beginning today, customers who pre-order Rift receive their choice of one-of-three exclusive in-game pets, and are eligible to participate in the head-start period anticipated to begin February 24th. Pre-order customers will also be granted access to play in all remaining closed-beta events. Beta details, including a regularly updated event schedule, are available at http://www.RIFTgame.com/beta.

 

Available for purchase online and at select retail outlets, the Standard, Digital Collector’s and Retail Collector’s Editions of the game will sell for $49.99, $59.99 and $79.99 USD, respectively. The standard monthly subscription rate for the game will be $14.99 USD.

 

Rift will also offer a limited-time “Founder’s Pricing” for players, featuring a $9.99 USD/month price for a multi-month subscription. For more information on Founder’s Pricing and subscription details, visit http://www.RIFTgame.com/subscriptions.

 

For all info on the Collector’s Editions, pre-order incentives, and subscription plans, please visit http://www.RIFTgame.com/preorder.

 

Rift is rated T for Teen by the ESRB with the following content descriptors: Alcohol Reference, Blood, Mild Language and Violence.

For the latest info on Rift, please visit http://www.RIFTgame.com/.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...