Gå til innhold

Vil ha rollespill tips?


Hansien

Anbefalte innlegg

Er på utkikk etter spill som er noe ala Fallout, Mass effekt og elder scroll serien.

Noen tips? Vil ha et så godt spill som mulig på alle hold.

Mest artige hadde vært om det hadde vært fra middelalderen, men tidsriktige våpen og lite/ingen fokus på magi. Men sistnevnte er vell ikke å komme vekk i fra? Men er åpen for alle forslag så lenge det har en god historie og gjerne en god variasjon av sideoppdragene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Two Worlds er vel også verdt å sjekke ut. Jeg spilte det i noen timer da det kom, men la det fra meg etterhvert da jeg til slutt gikk lei av alle feilene spillet hadde. Litt senere kom det en patch til både PC, Xbox og PS3 som visstnok fjernet mesteparten av feilene og spillet er nå i god stand. Vil anbefale deg å prøve det om du vil ha noe Oblivion-aktig. Magi kommer du dog ikke unna.

 

Vil også anbefale Lost Odyssey selv om det ikke er helt i den samme gata som de spillene du nevner. Det er et mer trdiasjonelt RPG hvor du ikke løper rundt i en åpen verden, men du stor min for et bra spill. Det er for min del helt på toppen av pallen sammen med Final Fantasy 7 når det kommer til RPG spill.

Lenke til kommentar

Er på utkikk etter spill som er noe ala Fallout, Mass effekt og elder scroll serien.

Noen tips? Vil ha et så godt spill som mulig på alle hold.

Mest artige hadde vært om det hadde vært fra middelalderen, men tidsriktige våpen og lite/ingen fokus på magi. Men sistnevnte er vell ikke å komme vekk i fra? Men er åpen for alle forslag så lenge det har en god historie og gjerne en god variasjon av sideoppdragene.

 

Det perfekte spillet for deg er Dragon Age : Origins

Lenke til kommentar

Regner med det er spill til Xbox360 du er ute etter siden du spør i konsolldelen. Der er jeg ikke like godt bevandret. Eneste rollespillene jeg spiller på konsoll er JRPG, og siden du ville ha spill i Fallout/TES-stilen så er det vel ikke helt det du er ute etter.

 

Til konsoll så er det vel DA:O, Two Worlds, Bioshock 1 og 2 og Risen som er de mest aktuelle. Er PC derimot aktuelt så vil jeg anbefale The Wicher, Gothic-spillene og Mount & Blade. :)

Lenke til kommentar

Hva med Borderlands da? Er ikke det RPG?

tja, man må vel være spesiellt interessert for å spille i en tegneserie?

Åneida. Er artig å spille i en tegneserie, men problemet til borderlands er at det virker så repetivt vist man spiller i lange strekk om gangen.

 

 

Bestilte RISEN her i gårkveld da jeg har hørt mye godt om dette. Men fortsett å komme med forslag.

 

Mount and blade har jeg prøvd i 10 minutter og falt ikke i smak. Liker helst 3. eller 1. person.

Lenke til kommentar

Som Rider of Reason sa så er the wicher noe du virkelig bør prøve. Fantastisk rollespill med magi, men ikke et helt ordinært system. Risen er et veldig bra spill, men grafikken suger ikke så veldig 530xd sier. Mener å huske den er flott jeg. Ellers er dragon age: origins verdt å prøve. Gothic-spillene er fantastiske (selv treeren er enormt bra når man har community patch 1.7.3 som hjelper veldig på alle bugs som spillet hadde ved release)! Håper det hjelper :)

Endret av Craxdm
Lenke til kommentar

Er på utkikk etter spill som er noe ala Fallout, Mass effekt og elder scroll serien.

Noen tips? Vil ha et så godt spill som mulig på alle hold.

Mest artige hadde vært om det hadde vært fra middelalderen, men tidsriktige våpen og lite/ingen fokus på magi. Men sistnevnte er vell ikke å komme vekk i fra? Men er åpen for alle forslag så lenge det har en god historie og gjerne en god variasjon av sideoppdragene.

The Witcher selvfølgelig. Og Dragon Age.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...