Gå til innhold

3D Gaming Diskusjon


Bromlexl

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei

 

Mange mener at 3d bare er en gimmick og kommer ikke til å ta av. La meg spørre, husker dere da bluray kom? Bluray ville aldri ta av og Microsoft er et stort bevis på dette.

 

3d teknologien er veldig ny. De spill som har 3d akkurat nå som Motorstorm, Wipeout HD etc. har fått 3d lagt på etter spillene ble ferdig utviklet. Derfor er det delt meninger om 3d nå til dags.

 

 

Hva slags argument er det? Det er masse produkter folk mente var en gimmick som aldri tok av heller.

 

Ellers glemmer trådstarter i mine øyne primærargumentet mot 3d, nemlig at kvaliteten er dårlig, det er uskarpt, særlig ut mot kantene og på ting som stikker langt "ut" og "inn" av bildet. Det er ikke i nærheten av kvaliteten vi opplever i den "virkelige verden", 2d-bildet er mye nærmere "real life" enn 2d per i dag er.

 

AtW

Lenke til kommentar

Der jeg jobber har vi både Samsungen og Pana som støtter 3d. Personlig har ikke jeg ikke blitt imponert over noen av de. Samsungen, C8705 imponerer ikke på Monsters vs Aliens. Ok, kul funksjon, men ikke bra nok bilde. Det er alt for 'urolig' hvis jeg kan si det. LCD, led og samsung er kjent for smoothe bevegelser, dette er ikke tilfellet på C8705 tv'en. Slik jeg ser det er de mange års teknologi med bevegelsesteknologi som går i vasken i det øyeblikket de starter med 3d. Igjen viser man en animasjonsfilm, nøyaktig det samme som man gjorde når HD tvene kom. For å demonsterer hvor godt det KAN være. Både på Sams og Pana er det demoer fra produsentene selv.

 

Panasonic plasma, Vt20, har et bedre bilde, mer rolig, men alikevel er jeg ikke solgt. Demoen som blir vist på denne tv'en er ikke akkurat en action film, og den koster vanvittig mye mer enn g20. 3d funksjonen er jo bra, bedre enn på Sams i mine øyne. Men alikevel ser jeg ikke poenget.

 

Liker 3d som et gimmic, men som vi har sett med HD - tv-produsenetene er mye lengre fremme enn forbrukeren. Hvor mye har HD tatt av? tv kanalene i HD vi ser på sendes enda i 720. De fleste spillene vi spiller (xbox, vet ikke hvor mange 1080p spill det er på ps3) er enda i HD-Ready oppløsning. De meste vi ser av på tv sendes enda i SD. Hva skal vi med 3d da?

 

Forbrukeren henger etter slik jeg ser det. Idag er det kun toppmodellene som har 3d. Dessuten: fnnes det en standard? Har de forskjellige produsenterene blitt enige om en måte å gjøre det på?

 

Personlig har jeg ikke testet 3d og gaming på feks Whipeout, MEN etter det jeg har sett så venter jeg meg å hive meg på denne bølgen. Jeg gremmes når Samsung sier 'det er en ny dimensjon'. Fordi for meg er det ikke det. Det er et dyrt og dårlig alternativ til noe som ikke er godt nok fra før. Vi er ikke i mål med HD, vi har ikke makset det enda. Og tanken på at MS og Sony skal begynne å fokusere på å kjøre sammen oppløsning to steder om hverandre er ikke forlokkende. Vær så snill og fokuser på 1080p i 60 fps. Når dere har noe ¨å gå på der, tenk 3d. My 3 cents!

 

Det å synes 3D pr idag ikke er bra nok er en ting, men å ikke se poenget som du sier skjønner jeg ikke helt. Jeg har akkurat sett ferdig Alice in Wonderland for noen minutter siden og under filmen så sa både jeg og samboeren min at det her må være en film som hadde vært ekstra gøy å se i 3D.

 

Er enig at det smaker litt vondt når Samsung sier det er en ny dimensjon, siden du får flimmer og halo på Samsungen... Men om vi ser på Panasonic som også gir deg en ny dimensjon...jeg vet ikke med deg men når ting kommer ut av tv og det ser ut som jeg kan krabbe inn i tv, så er det så nærme jeg kommer en ny dimensjon før jeg forlater denne verden...

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

Ser poenget ditt. Personlig er 3d hverken et behov eller savn idag. Hverken på film eller spill. Jeg mener teknologien idag er et steg tilbake ift bildekvalitet, og slik jeg har forstått det er kvaliteten på spillene også dårligere i 3D.

 

Hva angår neste generasjon kan jeg ikke si. Dette vil sansnyligvis bli bedre med et par år på baken. Jeg håper at spillprodusentene fortsetter å prioritere oss vanlige folk og heller ha fokus på ting som kommer alle gamere tilgode. At man ikke setter inn for mye ressueser på selve 3D teknologien.

 

Men ang film og Alice som du snakker om. Hvis 3D er et savn som i ditt tilfelle, så ja. Men tvene, spillere og briller skal slå ann

 

Ser poenget ditt. Personlig er 3d hverken et behov eller savn idag. Hverken på film eller spill. Jeg mener teknologien idag er et steg tilbake ift bildekvalitet, og slik jeg har forstått det er kvaliteten på spillene også dårligere i 3D.

 

Hva angår neste generasjon kan jeg ikke si. Dette vil sansnyligvis bli bedre med et par år på baken. Jeg håper at spillprodusentene fortsetter å prioritere oss vanlige folk og heller ha fokus på ting som kommer alle gamere tilgode. At man ikke setter inn for mye ressueser på selve 3D teknologien.

 

Men ang film og Alice som du snakker om. Hvis 3D er et savn som i ditt tilfelle, så ja. Men tvene, spillere og briller skal slå ann hos den brede befolkningen. Dette kommer før de fleste hjem har en eneste bluray. Jeg mener det er å presse det fra produsentenes side.

Lenke til kommentar

For min del så virker 3D spilling intressant, derfor så har jeg nettopp bestillt meg en samsung 46" 3D LED tv. Den var kanskje dyr ja, men GT5 kommer jo ut før jul så derfor så fant jeg ut at vist jeg alikavel skulle kjøpe meg en ny tv så kunne den liksågodt a støtte for 3D.

Lenke til kommentar

Så langt virker 3D gaming litt teit og ikke helt gjennomtenkt på en måte.

Jeg prøver å se for meg multiplayer FPS i 3D. Det tror jeg bare haddde blitt stress og unødvendig krevende. Folk kommer fykende mot deg og ut av skjermen, så du har et salig styr med å holde øye med alle effektene, så du mister helt styringen på hva som skjer i spillet. Så du dør fordi en dude uten 3D oppsett drepte deg.

 

Nei.. jeg liker 3D når det kommer til folk, men da må det være kino eller et veldig godt hjemmekinoanlegg med prosjektor og alt som SKAL følge med. En liten skjerm på opp til 32" er ikke nok til at jeg blir fristet iallfall.

 

Skal vurdere det om noen år når prisene og kvaliteten virker mer verdt det.

 

-Cocho

Lenke til kommentar

3D i multiplayer FPS er kanskje ikke en Win kombinasjon, men det kommer ann på hvor viktig det er for deg å vinne hver kamp. Det var jo de som spilte CS på 640x480 pga da kunne man bedre se pixler stikke frem fra bokser, og at det ga bedre framerate. For de personen som gjorde det er 3D bortkastet penger og ressurser, siden de mest sansynlig ikke spiller konsoll i utgangspunktet. Det er mange hardcore gamere der ute som spiller mye multiplayerspill, og da er nok ikke 3D veien å gå.

 

For de av oss som liker gode singelplayerspill så kan 3D føre med seg mye bra. Ser også frem til GT5 i 3D, og er veldig spent på hvordan grafikken blir seende ut. Tipper de går ned fra 1080 til 720 for å holde på så mye eyecandy som mulig.

 

fant forøvrig ut igår at Playstation 3 på dette tidspunkt ikke har støtte for 3D film, bare spill :cry:

 

Den skal derimot få støtte for film senere, så jeg gidder ikke kjøpe ny BR spiller til 3000,- bare fordi jeg skal se et par filmer i 3D. Fremdeles litt kjipt da, spesielt at når det stod på eska at den kunne spilles av på PS3 :/

Lenke til kommentar

Hei dere!

 

Jeg har vært deltakende spiller siden Doom kom på 90-tallet. Gjennom alle år har jeg alltid hatt sansen for action og førstepersonspill. For ett år siden kjøpte jeg 3D-pakka fra Nvidia, med Samsung skjerm og store briller. For en opplevelse!! Det flate bildet, i riktig nok høy oppløsning , voknet til liv. Jeg kan ikke huske at noe gjennom alle disse årene har gjort større inntrykk på meg. Jeg har alltid hatt kraftige gamer-pc'er, med mulighet til å oppleve det beste spilleverden kan tilby, men dette overgår alt. Riktig nok koster det litt, men å si at dette ikke er fremtiden, vil være helt galt :)

Lenke til kommentar

Har Samsung sin 3D-tv og min erfaring er at det funker veldig godt. På animasjonsfilemr får man mer dybdefølelse enn at ting kommer ut i rommet, mens på filmer med mennesker av kjøtt og blod kommer bildet ut av tv`en.

 

Skal teste Red Deaad på 3D idag, så får vi se. Spillet er jo ikke i 3D, men tv`en konverterer, og iflg Din Side ble det ganske bra.

 

Så da får vi se.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...