Gå til innhold

Sniktitt: Project Natal (X360)


Anbefalte innlegg

Det som er tingen er jo at kameraet vil jo ikke detektere fingerbevegelser, hvertfall ikke ut i fra hva som er vist, om den skulle klare det blir det av typen hold en eller to fingrer i været opplegg.. Fotbladet er jo like stort som hele neven din det blir noe annet.

 

Som du er inne på blir det håpløst å spille spill som fable 3 100 % med natal, om ikke du skal snu deg bort i fra skjermen eller holde ut en fot i retningen du skal bevege deg så lar det seg jo ikke gjøre. Uansett hadde opplevelsen da blitt dårlig.

 

Natal blir krydder på samme måte som Sixaxis er krydder i mangen ps3 spill, bare at det blir dratt enda langer. Og som "krydder" blir det sikkert kjempekult.

 

Har sagt fra starten av at NAtal ikke er noe annet enn EyeToy på sterioder, og det bekrefter Gamer i dag med denne artikkelen, latterlig å se så mangen rundtomkring lovprise natal som noe magisk, som det blir fantastisk å spille skikkelige spill med.

Vi får se om du har rett når det kommer ut. Jeg vil nå tro at et kamera som klarer å detektere ørsmå, sakte bevegelser med foten når man doserer kraften på en virtuell gasspedal klarer enda lettere å detektere en mye tydeligere bevegelse som en finger som trykker på en trigger.

 

Så lenge journalistene ikke har tilgang til de virkelig store ("skikkelige", som du sier) spillene som støtter Natal (det er jo faktisk en rekke av disse som er under utvikling) blir det bare spekulasjoner å si at Natal er en litt forbedret Eyetoy. Microsoft holder dessverre kortene for tett mot brysten på dette tidspunktet men når man ser potensialet som allerede har blitt presentert synes jeg det er lite opplyst å sammenligne dette med Eyetoy, Sixaxis eller Wii-remotes.

 

Nå vet jeg selvsagt ikke hvor bra dette blir implementert særlig med tanke på å bevege en karakter rundt om i en stor verden. Men så lenge jeg ikke har testet produktet med et "skikkelig" spill prøver jeg å forbli nøytral og ikke komme til konklusjoner uten å ha kunnskap nok til å danne en saklig én.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det stemmer at Microsoft holder kort tett mot brystet (vi får nok vite betydelig mer under E3), men av det som er vist så langt, synes jeg det er ganske treffende å beskrive Natal som det EyeToy skulle ha vært. Så får vi krysse fingrene for at de har spart noen godsaker. Men jeg blir overrasket om større spill som f.eks. Fable 3 kan styres på noen tilfredsstillende måte med Natal.

Lenke til kommentar

Jeg tror det er mangen som kommer til å bli skuffet når de kjøper hjem natal å finner ut at stua er for mørk for at teknologien funker.

 

Jeg er ganske stor tilhenger av Xbox når det gjelder konsoll, men jeg tror at natal kommer til å falle fort vekk.

 

Så viser det seg nok at Move blir bedre.

 

PS3-XBOX

1-0

 

Skulle heller ikke forundre meg Nintendo gjør noe smart snart.

Å kommer med neste steg i gaming verden. Sikker på at de alt har laget det.

Men sparer det slik at det blir penger ut av det.

 

Neste Nintendo. =) Med ingen gode voksen spill =(

Lenke til kommentar

Jeg vil at Natal skal snakke tilbake til meg med Hal-stemme, eller til nød i samme ordlag som Kevin Spaceys rolletolkning av Gerty i «Moon»

 

Jeg stemmer for Zordon jeg da xD

 

Personlig ville jeg ha foretrukket GlaDOS, Alice fra Resident Evil eller Pierce Brosnan :)

 

Ellers et spennende konsept.

 

 

Haha! GlaDOS hadde jo vært episk!

Lenke til kommentar

GLaDOS i stua? Aldri i verden om jeg tør.

 

Det går forøvrig rykter om at Project Natal vil få sitt egentlige navn avduket på E3, og navnet er visstnok "Wave". Et forferdelig navn, men så gjenstår det å se om det er sant.

 

Ellers lurer jeg på hvor folk med flatskjerm skal sette denne greia?

Lenke til kommentar

GLaDOS i stua? Aldri i verden om jeg tør.

 

Det går forøvrig rykter om at Project Natal vil få sitt egentlige navn avduket på E3, og navnet er visstnok "Wave". Et forferdelig navn, men så gjenstår det å se om det er sant.

 

Ellers lurer jeg på hvor folk med flatskjerm skal sette denne greia?

 

Wave har vel blitt delvis avkrefta som navn har det ikke? Leste en artikkel et sted (skal lete og så poste her om jeg finner den).

 

Ser for meg de må ha et festesystem alla Wii-Sensorbar (dvs. dobbeltsidig tape) :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...