Gå til innhold

Noen som har opplevd hacket konto?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Min Wow konto ble hacket idag, og jeg har sendt inn en mail til blizzard. Det som er litt spesiellt er at mailen min ble hecket også. Noen som har opplevt dette, og har noe info om hvordan man går frem og hvor lang tid det tar?

 

Tusen takk for svar og hjelp.

Endret av Mammakamel v2.0
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fått den hacket ja, venniner brukte limewire for å laste ned musikk (hvem bruker limewire? :<) og jeg fikk en trojansk hest.

 

Første du må gjøre er å renske pc'n for hva du nå enn har fått, mest sannsynlig en keylogger. Etter denne ring, ikke send mail med mindre du har glemt passord og da sender du med bilde av f.eks. pass. Forklar situasjonen, og de vil resette passord samt gi deg tingene tilbake.

 

Selv hadde jeg problem med at virus scanneren fant viruset, sa det fjernet det, men det var der fortsatt når jeg sjekket manuelt. I verste tilfelle er dette ett godt tidspunkt for en formattering ;p

 

PS: fikk beskjed at det kunne ta lang tid før jeg fikk tilbake tingene mine men det var gjort på under 1 time ca hver gang.

Lenke til kommentar

Kan være en grei sak, bare husk å fjern keyloggeren før du gjør noe som helst :p Trial version av de fleste virus scannere eller microsoft sin er godt nok.

 

Selv ble jeg hacket...5 ganger? Pga at viruset ikke ble fjernet skikkelig, så gjør en god jobb når du først er igang. Fikk også advarsel om at jeg var under observasjon for gold selling ~~

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Fikk alt i posten, tok sin tid å plukke det ut. Noen ganger kan det hende noe mangler, da sender du bare en ticket.

 

For min del var det viktig, meget godt gear på 3 chars pluss over 20k gold :p

 

Jeg ble også hacket.. hadde 2 characts i lvl 80.. begge med full epics, dog fra Ulduar patchen siden det var sist gang jeg spilte. Men det var om lag 20K gold og masse annet, samt en del kule achievements.

 

Jeg kontaktet Blizzard for å se om jeg kunne få tilbake kontoen min, men har bare mottatt auto svar og en del påstander om at jeg ikke kan få den tilbake i og med at den er permanent låst fordi den ble brukte til ulovligheter i spillet. Så jeg ga opp og skaffet meg en ny account, for så å starte helt på nytt igjen.

 

Så det er ikke alle som slipper like lett fra det.

 

- Cocho

Lenke til kommentar

Du kan være uheldig å få det hvor som helst, er jo ofte lovlige sider blir hijacket og trojanere lagt inn.

 

Husker ikke hva jeg bruker akkurat nå. De fleste er ca like god på å finne virus, er mest funksjonalitet som skiller de syns jeg.

 

Ah-a. Brukervennlighet og funskjonalitet er en av tingene, men flere bare ser fancy ut. Norton antivirus feks. ser fin ut, koster masse penger, og suger.

 

Noen tester har vist at MSE er best på å finne, og bruke lite CPU. Liker personlig også AVG, da den vet om MANGE farlige nettsteder og varsler deg.

Lenke til kommentar

Ble hacket 2 ganger. Måtte tilslutt bruke maleware for å få vekk all driten.. mange av de andre gode virusprogrammene som ikke tok alt, derfor ble jeg hacket for 2 gang. Blizzard gav meg alt tilbake på alle karakterene.

 

Fikk forøvrig Trojanen fra en nettside som mange bruker for å laste ned addons til Wow.. husker ikke navnet, ikke curse.com.

 

Var dog dum som lasta ned den litt to good to be true addonen, og glemte i sammeslengen at jeg var midt i en liten periode der hvor jeg ikke ahdde beskyttelse på pcen :p

 

Så hver forsiktig ;)

Endret av Barliman
Lenke til kommentar

Faen, ble hacket i natt jeg, eller i morgentimene mellom halv seks til halv 7. Min konto sendte ut nærmere 200 beskjed til forskjellige folk, quoter den:

 

Hello,

 

This is an automated notification regarding your World of Warcraft account. Your account options was recently modified through the Account Management website.

 

If you made this change to your subscription type, please disregard this automatic notification.

 

*** If you did NOT make any changes to your account or subscription, we recommend you login to Account Management at the following link to review your account settings:

http://www.worldofwarcraft.com/account/billing/

 

If you cannot sign into Account Management using the link above, or if unauthorized changes continue to happen, please contact Blizzard Billing & Account Services for advanced assistance.

 

Billing & Account Services can be reached at 1-800-59-BLIZZARD (1-800-592-5499 Mon-Fri, 8Am-8PM Pacific Time) or at [email protected].

 

Account security is solely the responsibility of the accountholder. Please be advised that in the event of a compromised account, Blizzard representatives will typically lock the account. In these cases the Account Administration team will require faxed receipt of ID materials before releasing the account for play.

 

Regards,

 

The World of Warcraft Support Team

Blizzard Entertainment

http://www.blizzard.com/support/wowindex/

 

Det som gikk igjen er at det ser ut som mesteparten av beskjedene kom med feilmelding i retur at dem ikke kunne leveres. Har endret passord og alt shit nå for å være sikker og kjørt scanning..

 

Avsender i eposten står det Blizzard tho.. forstår ikke helt det... men men :(

 

Noen ideer? Har btw også sendt epost til Blizzard og endret passord på min gamle konto jeg ikke har logget på siden 2008.

Endret av The Very End
Lenke til kommentar

Er det europeisk konto, vil jeg si at det burde ha stått http://www.wow-europe.com og ikke http://www.worldofwarcraft.com (siden det er den NA siden).

 

Siden du har endret passord, sent email til blizzard (ikke via den emailen håper jeg?) og scanner computeren, så skal det gå greit.

- Er det en scam, skal det gå greit om du ikke logger på noe av linkene på emailen.

- Er den faktisk ikke en scam, så får du tilbakemelding fra blizzard så fort som mulig.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Min Wow konto ble hacket idag, og jeg har sendt inn en mail til blizzard. Det som er litt spesiellt er at mailen min ble hecket også. Noen som har opplevt dette, og har noe info om hvordan man går frem og hvor lang tid det tar?

 

Tusen takk for svar og hjelp.

 

 

ring support, så er det fixa innen 48 timer vaneligvis, og skaff deg en authenticator så er du sikker fremover

 

--------

 

er mye scams ute å går om dagen, jeg får sikkert fra 5-10 mailer daglig at accounten min er hacka eller at jeg har kommet inn i catalysm betaen, selv om mailene ser ekte ut hold musen over mail addressen eller url`n de vil du skal gå til så ser du hvor du ender opp hvis du trykker på linken...

Endret av MrDarkey
Lenke til kommentar

Takk for tilbakemeldingene :)

 

Det jeg gjorde var å gå inn på WoW sin hjemmeside (wow europe) og endret det der. Etterpå endret jeg passord på eposten min via en maskin på jobben. La in AVG 9.0 og scannet, fant en tisse-bæsj-hest, men bare en fil - slettet hvertfall.

 

Ikke sendt ut noen epost etter dette, men holder et øye med den.

 

Litt skummelt, for jeg har aldri lastet ned addons eller noe til Wow, eller rørt det siden 08, kjørt daglige scans og ikke lastet ned noe mystisk.. Jeg som trodde jeg var smart nok til å ikke bli hacka.. men neida, like dum som alle andre ser det ut som :(

Lenke til kommentar

Ikke dum akkurat, vil heller si det er vanskelig å unngå å få virus. Er noe nesten hele det store internett er infiltrert av, så det skjer nok før eller siden.

 

Er bare viktig å ta forhåndsregler, mye av det du allerede gjør. Husk bare, som sagt lenger opp, å sjekke de egentlige nettsidene mailene linker til og ta alle slike mails med en STOR klype salt. Er ufattelig mange scammails ute å går.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...